וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קווין בייקון, האיש הרע ב"אקס-מן: ההתחלה", בשיחה על רוע וזקנה

הוא התענג על כל שניה עם ג'נוארי ג'ונס ונבוך מהעיבודים המחודשים לסרטי האייטיז שלו. ראיון עם קווין בייקון, הנבל של "אקס-מן: ההתחלה"

בתוך חבורת הצעירים המככבת ב"אקס-מן: ההתחלה" בולט קווין בייקון, שיהיה בן 53 ביולי הקרוב. כיאה למעמדו כזקן השבט מגלם הכוכב האמריקאי את הארכי-נבל בסרט, מוטנט בשם סבסטיאן המנסה לנצל את כוחותיו ואת סגולותיהם של שאר המוטנטים כדי להשתלט על העולם.

סבסטיאן מתגלה כאכזרי, ערמומי וחסר רחמים עוד יותר מן הנאצים ומן הסובייטים גם יחד. בקיצור, הוא מזכיר את הארכי-נבלים הקלאסיים בסדרת "ג'יימס בונד". בייקון אינו מתכחש להשוואה זו, גם אם הכיר בה רק בדיעבד. "האמת היא שבהתחלה בכלל לא חשבתי על כך, אבל אז הרבה אנשים התחילו לדבר איתי על הנושא והבנתי שבאמת יצאתי קצת רשע של 'ג'יימס בונד'", הוא מספר בראיון לוואלה! תרבות. "באמת שלא תיכננתי את זה, אבל בכל מקרה אני שמח שזה יצא כך, גם אם זה במקרה. אני מת על סרטי 'גיימס בונד', כך שזו השוואה מחמיאה בסך הכל".

קווין בייקון באקס-מן: ההתחלה. imdb
"נזהרתי לא ללטף חתול או לשחק עם השפם". קווין בייקון בצד ג'נוארי ג'ונס ב"אקס-מן: ההתחלה"/imdb

דמות מסוג זה היתה יכולה בקלות להפוך לקריקטורה גרוטסקית, אבל הצלחת להימנע מזה. איך דאגת שסבסטיאן יהיה ארכי-נבל במלוא מובן המילה, ובכל זאת לא יגלוש למחוזות מוקצנים מדי?

"קודם כל, הבמאי מתיו ווהן בחיים לא היה נותן לי להגיע לשם. אם הוא היה רואה אותי מלטף חתול, משחק עם השפם שלי או עושה כל דבר בסגנון, הוא ישר היה עוצר בעדי. חוץ מזה, מלכתחילה האינסטינקט שלי אינו ללכת רחוק מדי. אני תמיד מקפיד לא לחשוב על הדמויות בתור קריקטורות, אפילו אם הן באות מהקומיקס".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

אז איך בנית את הדמות?

"עשיתי שיעורי בית. קראתי כל אזכור שהיה בספרי הקומיקס המקוריים לדמות של סבסטיאן, והיה לי שם המון רקע. בספרים הללו סבסטיאן מתגבש להיות דמות אנושית ואמינה עם אופי חזק, אז כדי שהוא יהיה כזה גם בסרט, פשוט הייתי צריך ללמוד את החומר וליישם את זה בצילומים".

אגב, כיאה לרשע סטייל ג'יימס בונד, אתה מתהלך כל הסרט כשבצדך בלונדינית חושנית, והיא קטלנית במיוחד לאור העובדה שמגלמת אותה ג'נוארי ג'ונס. רוב הגברים היו הורגים בשביל שניה איתה, אז איך היה לבלות איתה כל כך הרבה זמן?

"מה אני אגיד לך, היה כיף. ג'נוארי מתוקה ובעיקר רגועה, ונראה לי שגם היא נהנתה. לכל הפחות, היא אמרה לי שזה הכיף הכי גדול שהיה לה מזה זמן".

ג'ונס בוגרת יחסית, אבל רוב צוות השחקנים ממש הורכב מילדונים, למשל ג'ניפר לורנס שבקושי חצתה את העשרים. הרגשת כמו מבוגר אחראי?

"לא, ממש לא. זה אולי קצת נאיבי להגיד, אבל מבחינתי, גם אם אני עובד עם מישהו בן שמונה, אז אני מדבר אליו בגובה העיניים ומתייחס אליו כאילו שהוא בן גילי. מבחינתי, זו הדרך היחידה לעשות סרט, אז ממש לא באתי לצילומים בגישה של 'בוקר טוב ילדים, די למשחקים וקדימה לעבודה'".

קווין בייקון עם צוות אקס-מן: ההתחלה. Stephen Lovekin, GettyImages
"מבחינתי, גם אם אני עובד עם מישהו בן שמונה אז אני מדבר אליו בגובה העיניים". קווין בייקון עם חבורת הינוקות המככבת ב"אקס-מן: ההתחלה" בהקרנת הבכורה של הסרט/GettyImages, Stephen Lovekin

אם נדבר רגע על הסרט הזה בהקשר לקריירה שלך, עושה רושם שבשנים האחרונות נהיית ליהוק אולטימטיבי לאיש הרע – עשית זאת בתחילת העשור ב"בלתי נראה", והשנה חזרת על כך גם בקומדיית גיבורי העל "Super".

"אויש, אני מקווה שהקהל ובעיקר המלהקים לא יחשבו עליי רק בתור מישהו שמסוגל לגלם את האיש הרע, זה ממש לא ככה. אני עדיין מסוגל לעשות הרבה דברים אחרים. אבל כן, אני אוהב גם לחקור את הצד האפל".

ובכל זאת היית מוכן לשוב ולגלם את הדמות של סבסטיאן גם בפרק נוסף של "אקס-מן".

"ברור, אבל אפילו שאני מגלם מוטנט, לא הצלחתי לקבל את כוח-העל שמאפשר להשפיע על דברים כאלה, אז זה ממש לא תלוי בי. לדעתי עוד לא החליטו כלום לגבי סרט ההמשך, אז בטח שלא החליטו לגביי, אבל אם מישהו ירצה בכך – עוד יש הרבה רקע עליי בספרי הקומיקס".

בייקון נראה נמרץ כשהוא אומר את הדברים האלה והתחושה היא שאם רק ייתנו לו את האות, הוא יזנק מיד לצילומים של פרק נוסף. בכלל, השחקן אנרגטי לא פחות מחבריו הצעירים יותר לצוות, ואפשר לרגע לחשוב שהוא בן גילם. מראהו הספורטיבי משכיח את העובדה שעבר כחצי יובל מאז פיזז ב"פוטלוס", עשרים שנה מאז הופיע ב"בחורים טובים" וב"ג'יי.אף.קיי – תיק פתוח" ועשור מאז הציג תצוגת משחק מהממת ב"מיסטיק ריבר".

הדבר היחיד שבכל זאת מנציח את ההזדקנות של הצעיר הנצחי היא העובדה שלהיטי הפריצה שלו זוכים לעיבודים מחודשים – "יום שישי ה-13" כבר נידון לחרב הרימייקים לפני שנתיים, ובקרוב יגיע גם תורו של "פוטלוס". איך מרגיש בייקון עם העובדה שכוכבים צעירים נכנסים לעורו? "זה די מוזר למען האמת", הוא מודה. "כאילו, באמת עושים ריימיקים לסרטים שכיכבתי בהם? זה לא משהו שאמור לקרות רק אחרי שאני אמות? אני מרגיש קצת לא בנוח כשאני שומע על הסרטים הללו, אבל אין מה לעשות. אתה לא יכול למנוע מהרכבת לצאת מהתחנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully