וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ישראל סירבה להצעת קדאפי לכונן יחסים

26.5.2011 / 8:59

עיתון כוויתי דיווח כי שליט לוב העומד בפני מאבק עממי להדחתו מהשלטון, הציע לישראל לפתוח שגרירות בטריפולי. ע"פ הדיווח, ישראל סירבה להצעה בטענה כי היא איננה משרתת את מדיניותה

ישראל סירבה להצעתה של לוב לפתוח שגרירות בטריפולי – כך דיווח הבוקר (חמישי) העיתון הכוויתי "א-ראי" מפי מקורות ערבים. על פי הדיווח, שליט לוב מועמר קדאפי שיגר לפני כחודש שליח מטעמו אל ישראל, והוא הציע לה לכרות ברית עם לוב ואף לפתוח שגרירות בבירה טריפולי. אלא שלפי המקורות, ישראל סירבה להצעה בטענה שהיא באה מאוחר מדי וכי היא אינה משרתת את מדיניותה בימים אלו.

"השליח טס לישראל לפני כחודש במטוס פרטי מטוניסיה", סיפרו המקורות, שהוסיפו כי הביקור התאפשר הודות לתיווך של איש עסקים אוסטרי ממוצא יהודי שנמצא בקשר עם סייף אל-איסלם קדאפי, בנו של שליט לוב. "הוא הציג את הצעתו בפני בכירים ישראלים, אולם הם מסרו לו שהם לא מעוניינים בכינון יחסים עם משטר מנודה, משום שהדבר יוביל לעימות בינה לבין ארה"ב וכל מדינות האיחוד האירופי". עוד דווח כי "מהימנותו של הדיווח אינה ברורה, ואין לו אישור מכל מקור אחר".

עוד דווח, כי גורם ישראלי אישר את הדברים ואמר כי ארצו אינה מעוניינת להיכנס "לשום עסקה" עם קדאפי בתנאים הנוכחים. המקורות הוסיפו וסיפרו כי השליח ששיגר קדאפי הוא מוחמד איסמעיל, קצין במודיעין הלובי שנעצר לפני שבע שנים בערב הסעודית בחשד שהיה מעורב בתכנון חיסולו של עבדאללה מלך ערב הסעודית. כידוע, בשנים האחרונות שררה מתיחות קשה בין קדאפי לעבדאללה, ששיאה היה המריבה הקולנית במהלך ועידה בשארם א-שייח' ב-2003. איסמעיל שוחרר בסופו של דבר מהכלא הסעודי בעקבות התערבות של מדינות ערביות שתיווכו בין המדינות.

דובר משרד החוץ, יגאל פלמור, אמר לוואלה! חדשות בתגובה, כי "בתחרות על כזב השנה, יש כאן מועמד מוביל. גם אילו הייתה הצעה מלוב, מובן מאליו שהיא הייתה נדחית על הסף. כיוון שלא הייתה הצעה כזו, ממילא היא לא נדחתה".

* השתתף בהכנת הידיעה פנחס וולף

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully