וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב של צ'וברביץ'

23.5.2011 / 21:20

לפני 4 שנים עוד שיחק כדורעף, אבל בקרוב אולי יזומן לנבחרת מהליגה השלישית בספרד. הכירו את העולה החדש אלכס צ'וברביץ'

לא מזמן השלים אלכס צ'וברביץ' (24, 2.12) עונת בכורה מוצלחת בליגה הספרדית השלישית במדי אילסקס, קבוצת בת של פואנלבראדה מה-ACB. לאורך העונה נאבקה אילסקס נגד הירידה ובמחזור האחרון הצליחה להינצל – לא מעט בזכות צ'וברביץ', שהיה מהבולטים בשחקניה העונה עם ממוצעים של 10.6 נקודות, 8.4 ריבאונדים וחסימה אחת ב-22 דקות משחק (סיים את העונה במקום הרביעי ברשימת הריבאונדרים המצטיינים בליגה).

לא מעט שחקנים טובים גדלו באילסקוס והמשיכו לצמרת הכדורסל הספרדי: לפני שנתיים חתם בקבוצה גוסטבו איון, שחקן מקסיקני סמי-אלמוני, שבעקבות יכולתו הטובה הוקפץ בקיץ שעבר לפואנלבראדה והעונה הפך לאחד הגבוהים הטובים בליגה הספרדית. בעונה הבאה עשוי איון למצוא את עצמו בברצלונה או בריאל מדריד, שהתרשמו מאוד מיכולתו. את העונה הזו פתח צ'וברביץ' בקו הקדמי של אילסקס לצד ביסמאק ביומבו הקונקולזי, שבמהלך העונה נקרא לקבוצה הראשונה של פואנלבראדה במקומו של אסטבן באטיסטה ובקיץ עשוי להיבחר בסיבוב הראשון בדראפט ה-NBA. גם צ'וברביץ' עצמו התאמן העונה לפרקים עם פואנלבראדה.

אלכס צ'וברביץ' - שחקן כדורסל. עודד קרני, מנהלת ליגת העל בכדורסל
עשוי להיבחר בדראפט הקרוב. צ'וברביץ'/מנהלת ליגת העל בכדורסל, עודד קרני

העונה החולפת הקפיצה גם את מניותיו של צ'וברביץ', שהגיע לספרד מהליגה הלאומית הישראלית. בעונה שעברה שיחק צ'וברביץ' באליצור יבנה ורשם ממוצעים של 13.5 נקודות ו-9 ריבאונדים למשחק. למעשה, עד לפני ארבע שנים שיחק צ'וברביץ' כדורעף, עד שמכבי תל אביב הבחינה בו והחלה לממן עבורו אימונים אישיים. צ'וברביץ' החל את דרכו באליצור נתניה מליגה א', הוקפץ במהירות לאליצור רמלה מהליגה הלאומית ובעונת 2008/9 כבר חתם בהפועל גליל/גלבוע, אבל שוחרר לכוכב יאיר/כפר סבא מהלאומית בתוך זמן קצר. הפורוורד/סנטר אף זומן לנבחרת האולימפית, עמה שיחק בקיץ שעבר באוניברסיאדה. בקיץ צפוי צ'וברביץ' לקבל זימון לנבחרת ישראל על מנת לחזק את הקו הקדמי, במיוחד בעקבות כך שכשירותו של יניב גרין מוטלת בספק.

צ'ורבוביץ' הפך הקיץ לשחקן חופשי, לאחר שתם החוזה בן השנה עליו חתם עם פואנלבראדה. בעקבות יכולתו הטובה עשויה פואנלבראדה להחתימו על חוזה ארוך-טווח, כאשר גם ולנסיה ו-ויאדוליד עוקבות אחריו. מכל מקום, כעת מסתמן כי בקרוב יחתום צ'וברביץ' על חוזה ארוך טווח עם קבוצה מהליגה הראשונה ובעונה הבאה יושאל לקבוצת צמרת מהליגה הספרדית השנייה, ה-LEB, שנחשבת גם היא לליגה איכותית.

במהלך הקיץ שעבר, לפני שחתם בפואנלבראדה, עבר צ'וברביץ' משבר כאשר עזב את סוכנו זאב גרוס לאחר מחלוקת בין השניים. "אלכס נסע להיבחן בספרד, ללא ידיעתו וללא קשר לסוכן שלו, אבל גרוס טען שהוא עדיין מייצג אותו", מספר מקורב לשחקן. "אחרי שאלכס חתם על החוזה גרוס תבע אותו ודרש לקבל נתח מכל עסקה עתידית של צ'וברביץ' בספרד, אבל בסוף הפשרה הייתה שגרוס יקבל 3,500 יורו, שאלכס משלם לו בתשלומים.

"זה חסר תקדים שסוכן תובע שחקן שלו ומבקש ממנו עמלה. לדעתי זה אומר הרבה בעיקר על הסוכן, שנאבק על כזה סכום קטן עם שחקן שהוא עולה חדש, שמגיע ממשפחה שאין לה בסיס כלכלי מוצק. אלכס בקושי הצליח לכלכל את עצמו מהמשכורות הקטנות שקיבל בשנים האחרונות – בשנה האחרונה הוא השתכר רק כמה אלפי שקלים בודדים בחודש – אבל הוא נאבק כדי לעמוד בהתחייבויותיו והוא מעביר לגרוס תשלום בכל חודש".

אגב, גם מספר קבוצות צמרת ישראליות עוקבות אחרי השחקן. "אין כמעט ישראלים ב'סייז' כזה, ובטח שאין הרבה ישראלים עם כישרון טבעי כזה", מוסיף המקורב ואומר. "השנה אלכס ביצע קפיצת מדרגה עצומה. אבל עבור מישהו שעד לפני כמה שנים לא נגע בכדורסל, הוא בדרך הנכונה להפוך לאחד הגבוהים הישראלים המצליחים שהיו כאן כבר הרבה שנים".

אלכס צ'וברביץ' (ימין) שחקן כדורסל. עודד קרני, מנהלת ליגת העל בכדורסל
גם מספר קבוצות צמרת ישראליות עוקבות אחריו. צ'וברביץ'/מנהלת ליגת העל בכדורסל, עודד קרני

סוכן השחקנים זאב גרוס מסר בתגובה כי "השחקן חתם חוזה בספרד בשעה שהיה תחת חוזה עמי. מראש סוכם בינינו שישלם לי עמלה. אחרי שעבר זמן מה והשחקן לא חזר אליי, הגשתי תביעת בוררות כנגדו וזכיתי בה. מתוך רצון טוב הסכמתי לקחת דמי עמלה רק עבור השנה הנוכחית ולאפשר לו לשלם את חובו בתשלומים. צ'וברוביץ' אינו עולה חדש, הוא נמצא בארץ כבר 12-13 שנה. בשנים האחרונות, בהן עבדנו יחד, הוא שיחק בהפועל גליל/גלבוע מליגת העל ובאליצור יבנה מהלאומית, שם הרוויח בין 80 ל-90 אלף שקל בעונה, בתוספת לדיור ולכלכלה, וזאת אחרי שסירב להמשיך בליגת העל. היום הוא משחק בליגה השלישית בספרד, אז איפה בדיוק ההתקדמות שלו?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully