וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליקויים בהתנהלות הוועד המנהל באוניברסיטת תל אביב

17.5.2011 / 16:00

פרופ' צבי גליל, נשיא אוניברסיטת תל אביב לשעבר, סיים את תפקידו לאחר קדנציה קצרה במיוחד. דו"ח מבקר המדינה קובע היום כי הליך סיום תפקידו נחפז ומנוגד לחוקת האוניברסיטה

דו"ח מבקר המדינה שהתפרסם היום (שלישי) קובע כי הליך סיום כהונתו של נשיא אוניברסיטת תל אביב לשעבר, פרופסור צבי גליל, נעשה בחופזה ובניגוד לחוקת האוניברסיטה. גליל סיים את תפקידו ביוני 2009, שנתיים בלבד לאחר מינויו, בעקבות שורת סכסוכים מתוקשרת עם הסנאט, חבר הנאמנים של האוניברסיטה ובעיקר עם הוועד המנהל.

לפי הדו"ח, לפני כשנתיים, בתום ישיבה רגילה של הוועד המנהל, ביקשה יו"ר הוועד, ליאורה מרידור, לדון בהמשך כהונתו של פרופסור גליל. גליל הציג את עמדתו בנושא ועזב את מקום הישיבה. אחרי כן קיימו חברי הוועד המנהל התייעצות ובה הסכימו כולם כי על גליל להתפטר. בתיעוד לא רשמי של הישיבה נכתב כי "התייעצות חברי הוועד המנהל הביאה אותם לכלל מסקנה, כי יש לאפשר לפרופ' גליל להתפטר מתפקידו בתוך 48 שעות, בצורה מכובדת וראויה. אי הסכמתו תאלץ את חברי הוועד המנהל לפעול להדחתו, בהליך של הדחה, כקבוע בחוקת האוניברסיטה".

להלכה התפטרות, למעשה הדחה

מדו"ח המבקר עולה כי תהליך קבלת ההחלטה לוקה בכשלים רבים. יושבת הראש לא דיווחה מבעוד מועד למוסדות העליונים של האוניברסיטה על כוונתה להביא להפסקת כהונתו של גליל, לא התייעצה אתם בעניין זה, ואף לא דיווחה להם על כך בדיעבד. הישיבה בעניין פיטוריו של גליל התקיימה ללא המשקיפים הקבועים - המנכ"ל, היועץ המשפטי ויו"ר אגודת הסטודנטים, שאמורים להשתתף בישיבות הוועד המנהל. ההחלטה להודיע לפרופ' גליל כי עליו להתפטר, מוסיף המבקר, לא התקבלה בהצבעה חשאית כנדרש בחוקה. ההליך שבעקבותיו הסתיימה כהונתו של גליל היה להלכה התפטרות אך למעשה הדחה.

מאוניברסיטת תל אביב נמסר בתגובה כי "בעקבות הנסיבות שהובילו לסיום כהונתו של הנשיא הקודם, האוניברסיטה בחנה מחדש את מערכת האיזונים בין חבר הנאמנים, הוועד המנהל והסנאט. בעקבות הלקחים שהופקו, נעשו שינויים בחוקת האוניברסיטה ובסדרי העבודה של ועדות המינויים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully