וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סורים חדרו לישראל ונורו על ידי צה"ל - 4 נהרגו

עידן אבני ויהושע בריינר

15.5.2011 / 17:04

כ-200 אזרחים סורים פרצו את גדר הגבול סמוך למג'דל שמס ונכנסו לכפר. כוחות הביטחון שהיו במקום ירו לעברם, וככל הנראה עשרות מהם נפגעו. שבעה חיילים ישראלים נפצעו באורח קל באירוע

יח"צ - חד פעמי

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, יותם בן-דוד קריינות: אביב אברמוביץ'

מאות אזרחים סורים חצו היום (ראשון) את הגבול לישראל במסגרת הפגנות לרגל יום הנכבה, דרך הכפר הדרוזי מג'דל שמס שברמת הגולן. כוחות גדולים של צבא הגיעו למקום ופתחו בירי לעבר המפגינים. לפי דיווחים לא רשמיים המגיעים מהמקום, ארבעה מהמפגינים נהרגו, אם כי בצה"ל מדווחים על גופה אחת שנמצאה במקום והועברה חזרה לסוריה עם סיום האירוע.

בעקבות הירי הכריז מגן דוד אדום על אירוע רב-נפגעים. מנכ"ל מד"א, אלי בין, מסר כי בין הפצועים גם שבעה חיילים ישראלים שנפגעו באורח קל בלבד. בין הפצועים נמצא גם מח"ט גולן, אל"מ אשכול שוקרון, שנפגע באבן מפניו ומצבו קל וכן מפקד גדוד. מהצבא נמסר כי באירוע במגד'ל שאמס ובהפגנה נוספת שהתקיימה בגזרת לבנון נפצעו באורח קל שלושה קציני צה"ל ועשרה חיילים.

כ-200 מפגינים חצו את גדר הגבול, ועל פי הדיווחים ממג'דל שמס, הצליחו להגיע עד לכיכר המרכזית בכפר, שם ירו לעברם כוחות הביטחון. עוד דווח כי סביב המפגינים התגודדו רבים מתושבי הכפר, והציעו להם אוכל ושתייה. מכובדי הכפר ביקשו מהאזרחים הסורים לשוב לסוריה ורק לאחר כשלוש שעות הם נכנעו והחלו לסגת חזרה לעבר הגבול.

גורמים בצבא אמרו כי המשטרה עיכבה לחקירה מספר מפגינים סורים שחצו את הגבול לחקירה. גופותיהם של שני סורים שנורו למוות הועברו חזרה למדינתם, יחד עם שני פצועים. כעת נשמר השקט בכפר, מלבד התפרעויות בודדות מצדו הסורי של הגבול. צה"ל השתמש בגז מדמיע על מנת להרחיק את המתפרעים וכוחות צה"ל סוגרים את הגדר ומסדרים אותה על מנת שהמפגינים הסורים לא יעברו את הגבול פעם נוספת.

"עברנו את הגבול ואז הצבא הישראלי פתח בירי. אני ראיתי שלושה הרוגים", סיפר אחד המפגינים הסורים שאמר כי הוא מתגורר במחנה הפליטים מחויאם ג'ראמנה שליד דמשק. מפגין נוסף סורי קרא לחבריו - "תשמרו על אנשי הכפר שהביאו לכם אוכל ומים, אנחנו רוצים להיות שהידים, אבל לא כאן בתוך הכפר. אל תשימו אותם במעמד לא נעים". "יצאנו לרחובות ולא האמנו", הוסיף אחד מתושבי מג'דל שמס לוואלה! חדשות. "לפי מה שאני יודע, על המפגינים נעשה רק כשהם עברו את הגבול".

התפרעויות במג'דל שמס, מאי 2011. פאנט
כ-200 אזרחים סורים חדרו לישראל/פאנט

"קשה להבחין מיהו סורי ומיהו דרוזי תושב מג'דל שמס"

ראש המועצה המקומית מג'דל שמס, חסן מחמוד, אמר בראיון לקול ישראל כי "ככל הנראה מדובר בהתפרצות של מאות פלסטינים מהגבול עם סוריה. הם נמצאים ממש על כביש המערכת סמוך למג'דל שאמס". לדבריו, "חלק מהם הצליחו להיכנס לתוך שטח המועצה, אך עד עכשיו לא דווח על נפגעים. דווח לי שהם מרימים דגלים של סוריה ופלסטין".

תושב המועצה המקומית תיאר את ההתרחשות. "הפלסטינים נושאים דגלי פלסטין וסוריה וכוחות הביטחון יורים עליהם", סיפר בשיחה עם וואלה! חדשות. "קשה להבחין מיהו סורי ומיהו דרוזי תושב מג'דל שמס. אנשים רצים להוציא את הילדים מבתי הספר והגנים מחשש לפגיעה".

* עדכון ראשון: 13:20

יום הנכבה מפת אירועים, מאי 2011. Google Earth
זירות האירועים היום - הכפר מג'דל שמס על הגבול הסורי-ישראלי ומארון א-ראס בלבנון/Google Earth

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully