וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקמה ראשונה: 80 הרוגים בפיגוע התאבדות בפקיסטן

שני מחבלים מתאבדים פוצצו עצמם במתקן אימונים בפקיסטן. לפחות 80 בני אדם נהרגו ועוד עשרות נפצעו. דובר הטליבן: "זו הייתה נקמה ראשונה על מות הקדושים של אוסמה בן לאדן"

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: יותם בן-דוד)


לפחות 80 בני אדם נהרגו הבוקר (שישי) בפיגוע התאבדות כפול שאירע בצפון-מערב פקיסטן. בטליבן מיהרו למסור הודעה כי מדובר בנקמה על חיסולו של מנהיג אל-קאעדה אוסמה בן לאדן. דובר של ארגון הטליבן אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי "זו הייתה נקמה ראשונה על מות הקדושים של אוסמה. צפו לפיגועים גדולים בהמשך בפקיסטן ובאפגניסטן".

פיגוע בפקיסטן, 13.05.2011. רויטרס
"נקמה ראשונה על מות הקדושים של אוסמה". פינוי הנפגעים, הבוקר/רויטרס

דובר של משטרת פקיסטן ציין כי מניין ההרוגים בפיגוע ההתאבדות הכפול עלול לעלות. מחקירה ראשונית עולה כי שני מחבלים מתאבדים פוצצו עצמם במתקן אימונים של אקדמיה צבאית במחוז צ'רסדה בפקיסטן. גורמי הרפואה במדינה ציינו כי לעשרות בני אדם שנפצעו בפיצוצים נשקפת סכנת חיים. מחקירת הרשויות באיסלמבאד עולה כי אחד המחבלים המתאבדים שרכב על אופנוע, פוצץ מטען בפתח מתקן האימונים. הפיצוץ השני אירע ככל הנראה בתוך המבנה.

גורמי ביטחון ציינו כי מרבית ההרוגים הינם חיילים ששהו במתקן האימונים ושאר ההרוגים הינם אזרחים שחלפו במקום. לאחר חיסולו של בן לאדן, הבטיח ארגון אל-קאעדה לבצע מעשי נקמה. ההבטחה פורסמה בפורום האינטרנט של ארגוני הג'יהאד העולמי. במקביל פורסמו לאחר החיסול הודעות בפורומים של אל-קאעדה בהן הבהירו אנשי הארגון כי בכוונתם "להמשיך בדרך הג'יהאד" למרות ובגלל מותו של מנהיגם.

ביום רביעי האחרון אמר בכיר בזרוע אל-קאעדה תימן, נאסר אל-ווהישי, כי ארצות הברית צפויה להתמודד עם "הגרוע מכל", בעקבות חיסולו של מנהיג הארגון אוסמה בן לאדן. בהצהרה שהתפרסמה באתר אינטרנט איסלמי של הארגון נכתב עוד כי "מה שצפוי לבוא יהיה גרוע יותר, הרסני יותר ואינטסיבי יותר". אל-ווהישי איים עוד כי על האמריקאים לא לחשוב ש"הסיפור נגמר".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully