וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב אישום נגד הפורצים למחשבי הפקת "הישרדות"

אמילי גרינצווייג

11.5.2011 / 15:24

השניים הם אילן ספקטור, צעיר בן 22 מבאר שבע שהפעיל בלוג תחת הכינוי "אגוז צרפתי" וקטין נוסף, המואשמים בין היתר כי פרצו גם לתיבות דואר אלקטרוני של כתבים מדיניים וצבאיים

כתב אישום הוגש לבית משפט השלום בתל אביב נגד אילן ספקטור, הבלוגר שפעל תחת הכינוי אגוז צרפתי ונגד קטין נוסף בגין פרשה שנחשפה לפני כשמונה חודשים, ובה נחשפו מבעוד מועד שמות המתמודדים שהגיעו לשלב הגמר בעונה הרביעית של "הישרדות" וכן תסריט פרק הגמר. כתב האישום מייחס לשני הנאשמים ביצוע עבירות של חדירה לחומר מחשב, פגיעה בפרטיות וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. לאילן ספקטור, בן 22 תושב באר שבע, מיוחסת גם עבירת סחיטה באיומים.

על פי כתב האישום, פרץ ספקטור לכ-150 חשבונות פייסבוק ביניהם של אנשי חברת אבוט-רייף-המאיריהמפיקה את "הישרדות", משתתפים מעונות שונות של התכנית, בהם דן מנו, אנשי חברת ההפקה של תכנית הטלוויזיה "האח הגדול" המשודרת בזכיינית ערוץ 2 קשת, כתבים ובלוגרים המסקרים את תחום הבידור והטלוויזיה וכן כתבים צבאיים, כתבים מדיניים ואחרים.

בכתב האישום מפורטת השיטה בה נהג לכאורה ספקטור, בעזרת הקטין, תוך שימוש בזהויות בדויות בפייסבוק, להשיג את פרטיהם, הכוללים פרטי כניסה לחשבון הפייסבוק, תמונותיהם ותכתובותיהם, של לא פחות מ- 150 קורבנות. עוד עולה מכתב האישום כי ספקטור ניסה להיכנס גם לתיבות הדואר האלקטרוני של אותם קורבנות, תוך שימוש בסיסמת הכניסה לפייסבוק. כן מצויין כי בשלב מסוים, הקטין סירב להמשיך ולסייע לספקטור, וספקטור החל לסחוט אותו באיומים.

עוד עולה מכתב האישום כי ספקטור שלח לקטין באמצעות האינטרנט תכנים שונים מתוך חשבונות הפייסבוק האישיים ומתוך תיבות הדוא"ל של הקורבנות. בכלל זה הועברו לרשותו של הקטין תוכנה של תכנית גמר העונה הרביעית של "הישרדות" אשר נכון לאותה עת טרם שודרה בטלוויזיה, תכנים הנוגעים לעונה החמישית של "הישרדות". כל התכנים הללו לא נועדו לפרסום, ותכנם נשמר בסוד בין שותפיו על פי הסכם מפורש ביניהם. הקטין, כך נטען , העבירם לכתבים ולעורכים של אתרי אינטרנט לצורך פרסום באתר.

"המרמה הינה בנסיבות מחמירות המתבטאת בריבוי הקורבנות, בתחכום יוצא הדופן בה בוצעה המרמה, בקושי העצום לחשיפתה של המרמה כאמור, ובפוטנציאל הנזק הלא-ממוני והנזק לפרטיותם של הקורבנות כתוצאה ממעשי המרמה האמורים", מציין עו"ד חיים ויסמונסקי בכתב האישום. עוד יצויין כי בפרקליטות מתייחסים לנושא בחומרה רבה בייחוד לפריצה לתיבות הדואר של הכתבים הצבאיים מדיניים, באופן שעלול לחשוף חומרים מסווגים ואת מקורותיהם.

פרקליטו של ספקטור, עו"ד בועז ראובן, אמר בתגובה לכתב האישום כי בכונתו לבחון את הראיות בשבועות הקרובים ותשובה לכתב האישום תינתן לבית המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully