וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנדרואיד בכל מקום

באירוע המפתחים שלה חשפה גוגל חלק מתוכניותיה למערכת ההפעלה אנדרואיד והשיקה מספר שירותי תוכן חדשים

גוגל מקדמת את אנדרואיד. באירוע המפתחים שלה, חשפה ענקית המחשוב חלק מתוכניותיה למערכת ההפעלה אנדרואיד והשיקה מספר שירותי תוכן חדשים. בנוסף הודיעה החברה כי חצתה את רף 100 מיליון מכשירי אנדרואיד שהופעלו מול שרתי החברה (310 מיליון בסך הכל), כשכיום 400,000 מכשירים חדשים עוברים תהליך הפעלה מול גוגל בכל יום. בחנות היישומים הרשמית של גוגל יש כיום 200 אלף אפליקציות, שהורדו עד כה 4.5 מיליארד פעמים.

מי רוצה קסטה?

הגרסה הבאה של מערכת ההפעלה Android, שם קוד Ice Cream Sandwich (כל גרסאות אנדרואיד קרויות על שמם של קינוחים), תגיע רק ברבעון האחרון של השנה, אך תציג שדרוגים משמעותיים למערכת ההפעלה. ראשית כל, תהיה זו מערכת אחידה שתתאים הן למכשירים הקטנים ביותר והן לטאבלטים הגדולים ביותר. היא אף תכלול ממשק חדש, עם אפשרויות כמו מעקב אחר פני משתמש כצורת שליטה בממשק וזיהוי קולי.

במקביל להדגמה ראשונית של המערכת, סיפרו בגוגל כי כל היצרנים הגדולים של מכשירי אנדרואיד, יחד עם מפעילי סלולר בארה"ב, הודיעו כי בעתיד הם מתחייבים לעדכן את המכשירים "בזמן" למשך שנה וחצי לאחר השקתם. מדובר בהכרזה משמעותית מאוד, כיוון שכיום שורר בשוק הזה כאוס – כל יצרנית ומפעילה סלולרית פועלת על פי לוח זמנים שלה, כשחלק מהמכשירים מקבלים עדכונים הרבה אחרי אחרים, ובמכשירים אחרים התמיכה מופסקת אחרי מספר חודשים בלבד.

אנדרואיד מגיע לבית

כשהכריזה על אנדרואיד, אמרה גוגל כי לא מדובר במערכת הפעלה למכשירי סלולר בלבד. ואכן, בשנים בהם אנדרואיד קיימת היא שימשה גם יצרנים של מחשבי לוח, מסגרות תמונות דיגיטליות, טלוויזיות ומכשירים רבים אחרים. אך כעת מנסה גוגל להפוך את כל הבית שלכם לאנדרואידי, באמצעות android@home.

מדובר בערכת כלים למפתחים שמטרתה לאפשר למכשירי אנדרואיד לשלוט על מוצרים ביתיים, מגופי תאורה ועד למקררים. אלה לאו דווקא יצוידו באנדרואיד, אך יידעו איך לתקשר איתה באמצעות רשת אלחוטית או בלוטות', ויוכלו לקבל הוראות. מדובר בפרויקט שנמצא בשלביו הראשונים, והבקרים הראשונים לא צפויים להגיע לשוק השנה, כי אם כנראה רק בשנה הבאה.

תוכן, בינתיים רק בארה"ב

שני שירותי תוכן חדשים שמגיעים לאנדרואיד הם שירות אחסון המוזיקה בענן ומנגנון השכרת סרטים. שניהם, יש לציין, זמינים ללקוחות בארצות הברית בלבד, כש-Music אף מצריך הרשמה לרשימת המתנה וקבלת הזמנה מגוגל.

שירות השכרת הסרטים, שהושק כבר היום, מגיע בעקבות הרחבתו של אתר הסרטונים יוטיוב מבית גוגל לתחום הזה, כפי שנחשף אתמול. אם בעבר ניתן היה לרכוש תוכן של אולפנים עצמאיים, כעת כולל יוטיוב שיתופי פעולה עם אולפנים הוליוודיים, המאפשרים שכירת סרטים לתקופה של 24 שעות. את התהליך ניתן לבצע גם דרך ה-Market של אנדרואיד, ולאחר מכן לצפות בסרט כמה פעמים שרוצים במהלך ביממה עבורה הוא נשכר. ניתן אף להוריד אותו למכשיר, כדי לצפות בו במקום בו אין חיבור לאינטרנט.

שירות המוזיקה בענן דומה מאוד לשירות שהציגה אמזון לפני כחודשיים – שטח אחסון על שרתי החברה, אליו ניתן להעלות את ספריית המוזיקה של המשתמש, כדי להזרים אותה דרך הרשת לכל מחשב וטלפון (מלבד אלו של אפל, כמובן). השירות, שמאפשר למשתמש להעלות 20,000 שירים בחינם, לא רק מאפשר לשמוע אותם כשאתם מחוברים לרשת, כי אם גם להוריד שירים לכל המכשירים.

נכון לעכשיו, שירות המוזיקה הינו חינמי, אך בגוגל אומרים כי לאחר שייצא מגרסת הבטא הם עשויים לבקש עליו תשלום. בנוסף, גוגל משיקה את השירות ללא חנות מוזיקה משלה, ובחברה מסבירים כי הם דווקא היו שמחים לעשות זאת, אך הדרישות של חברות התקליטים אינן מקובלות על החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully