וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיסקין נפרד: "אי החזרת שליט - כישלון אישי שלי"

4.5.2011 / 16:00

לקראת פרישתו מהתפקיד, התייחס ראש השב"כ היוצא יובל דיסקין לסוגיית החייל החטוף גלעד שליט. "השקענו מאמצים אך בשורה התחתונה כשלנו". על הימין הקיצוני: "איום משמעותי"

"אי השבתו של גלעד שליט היא כישלון אישי שלי, ואני רואה בכך שגלעד לא נמצא כאן אחריותי", כך אמר היום (רביעי) ראש השב"כ יובל דיסקין בתדרוך עיתונאים לקראת עזיבתו. ב-15 במאי, דיסקין צפוי לסיים שירות בן 32 שנים בשירות הביטחון והיום בצורה חריגה, התבטא בפומבי בנושא חטיפתו של שליט. "אני חש תחושה של עצב שגלעד לא איתנו. השקענו מאמצים, משאבים רבים ומבצעים, אך בשורה התחתונה כשלנו וזו אחריות אישית שלי", אמר דיסקין. "העובדה ששליט נמצא בסך הכול חמישה קילומטרים מאוגדת עזה איננה משנה. הלכתי כברת דרך ארוכה בעמדותיי בנושא, אך בזווית הביטחונית הגענו למקום ממנו אי אפשר ללכת רחוק יותר", טען. דיסקין התייחס לאמירת ראשי השב"כ לשעבר שקראו לקבל את העסקה במתכונתה הנוכחית ואמר כי עמדתם אינה מקובלת עליו. "לדעתי הם פשוט לא מכירים מספיק טוב את הנתונים כפי שאני חשוף אליהם", אמר דיסקין.

דיסקין התייחס גם להסכם הפיוס בין פתח וחמאס ואמר כי ההסכם לא יחזיק מעמד וכי לדעתו השמחה על החתימה תחזור על עצמה רק ביום בו ההסכם יתפרק. "ההסכם נותן אימג' של אחדות אבל לא חמאס ולא פתח יודעים כיצד יוכלו לממשו. אינני רואה פיוס על הקרקע בין שני הצדדים בשנים הקרובות", אמר דיסקין. לטענתו, "ישנם תנאים רבים שאינני רואה מתממשים. פתח לא יאפשר נציגות חמאס בגדה וחמאס לא יאפשר נציגות פתח ברצועה. חמאס יידחה את תנאי הקוורטט. הדרמה הגדולה בהסכם הוא בחתימה אבל היכולת לקיים אותו כמעט אינה קיימת. אני סבור שהסיכוי לפיוס בין פתח לחמאס בשנתיים שלוש הקרובות הוא קלוש". עם זאת אמר דיסקין, כי לדעתו בשל ההסכם, מצרים תהיה מעורבת יותר במו"מ להחזרת שליט.

הסיכוי לפגיעה בראש ממשלה נמוך כרגע

עוד אמר דיסקין כי הימין הקיצוני הוא איום משמעותי על החברה היהודית והערבית בישראל. "הימין הקיצוני שם את ערביי ישראל בתוך המשוואה ורוצה לעשות שם פרובוקציות. נוער הגבעות והכהניסטים מפתחים תהליכים אנטי-ממלכתיים, חלקם הזויים ומשיחיים ועלולים לנבוט שם רעיונות בעייתיים". לדברי דיסקין, "יכולתנו לזהות את הגורמים הבעייתיים השתפרה, אולם יכולתנו לשים את אותם אנשים בכלא איננה ברמה הנדרשת".

בהתייחסו לסיכוי לפגיעה בראש ממשלה אמר דיסקין כי הישנות של מקרה כזה תביא לפגיעה קשה בחברה הישראלית. "רצח נוסף של ראש ממשלה יהיה על סף חורבן בית שלישי. החברה הישראלית תתקשה להתאושש מרצח כזה והסדקים שקיימים גם כך בחברה יהיו קשים להחלמה". עם זאת אמר דיסקין כי "האפשרות לפגיעה שלי יהודי בראש ממשלה איננה ריאלית כרגע. רמת האיום הזו היא נמוכה אך הדבר יכול להשתנות מהר מאוד בסיטואציות מסוימות".

דיסקין אמר כי הוא רואה חשיבות עליונה לשילוב החברה הערבית ישראלית באוכלוסייה. "מי שחושב שהוא יכול לשכוח מהצורך לטפל בסוגיה הפלסטינית ובערביי ישראל טועה. אם לא ייטפלו באוכלוסיות האלה נכון זה עלול להיות איום לא פחות גדול מאירן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully