וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלא טי.וי זכתה במכרז על הערוץ היעודי בערבית

אמילי גרינצווייג

1.5.2011 / 14:19

סלימאן א-שאפעי ישמש מנהל התוכן של הערוץ. בקבוצה, שהיתה היחידה שהתמודה במכרז, שותפים זכיינית ערוץ 2 רשת, ענני תקשורת, בסאם ג'אבר מו"ל פנורמה וחברת הפרסום 3 סקטורס

המועצה לשידורי כבלים ולוויין אישרה פה אחד את ההצעה המשותפת של קבוצת המשקיעים הלא טי.וי כזוכה במכרז לרישיון הפעלת הערוץ הייעודי בשפה הערבית. קבוצת הלא טי.וי בע"מ, שהיתה היחידה שהתמודדה במכרז, הינה שיתוף פעולה בין משקיעים ויזמים ערבים ויהודים, הכוללים את זכיינית ערוץ 2 רשת, חברת ההפקות ענני תקשורת, בסאם ג'אבר מו"ל מגזין פנורמה, וחברת פרסום במגזר הערבי "3 סקטורס". את ההצעה הוביל מנכ"ל החברה גו'זף אטרש, אשר שמש עד לאחרונה כמנכ"ל משותף של חברת תוכן גדולה במגזר הערבי, יוסאנד אינטראקטיב, הנימנת על בעלי המניות בקבוצה. את תפקיד מנהל התוכן של הערוץ ימלא סלימאן א-שאפעי, לשעבר כתב חברת החדשות של ערוץ 2 ברצועת עזה ושטחי הרשות הפלסטינית.

נציגי הערוץ הצהירו בהופעתם בפני המועצה, בשבתה כוועדת המכרזים, להעלות את הערוץ לאוויר בתוך ארבעה חודשים מיום קבלת הרישיון. הערוץ מיועד להיקלט בצלחות לווין החל מיום השידורים הראשון, וזאת על מנת שיוכל לענות על הצרכים הטכנולוגיים הייחודים של מרבית משקי הבית במגזר הערבי, ולאפשר את קליטת שידורי הערוץ גם במדינות ערב השכנות. כמו כן, יו"ר המועצה ניצן חן, הבטיח לפעול מול חברות HOT ו-yes לצורך הקצאת אפיק שידור אטרקטיבי עבור הערוץ הייעודי בממירים.

הערוץ מיועד לפעול כערוץ בידורי-מסחרי מודרני, בלתי תלוי פוליטית, אשר שואף לייצר אלטרנטיבה מקומית למגוון ערוצי הלווין הערביים, ולשמש ככלי ביטוי עבור אוכלוסיית ערביי ישראל, המהווים, על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, כ – 20% מאזרחי המדינה. תוכנית ההשקעה של קבוצת "הלא טי.וי" בהפקות מקור, גבוהה ב – 2 מיליון שקל מדרישות הסף שנקבעו במכרז, ותעמוד כבר בשנתיים הראשונות על 4 מיליון שקל כל שנה. בשנה השלישית יעלה סך ההשקעה לכדי - 6 מיליון שקל ובשנה הרביעית יתייצב שיעור ההשקעה על 8 מיליון שקל, עם התחייבות לתוספת של 10% בכל שנה.

ניצן חן, יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולוויין מסר: "אנו מברכים את חברת "הלא טי.וי" על זכייתה במכרז ועל קבלת הרישיון להפעלת הערוץ הייעודי בשפה הערבית. לאחר הפקת הלקחים מתוצאות המכרזים קודמים להפעלת הערוץ בשפה הערבית, ועבודת מטה יסודית, אנו גאים לומר כי ההצעה המשותפת של קבוצת "הלא טי.וי" ידעה לבטא בצורה הטובה ביותר את ייעודו של הערוץ במרחב שבו אנו חיים. אין זה מוגזם לומר כי על הזוכים הוטלה משימה חשובה מעין כמוה, להקים ערוץ שלראשונה ישמש ככלי ביטוי למגזר הערבי במדינה, הן כלפי החברה הישראלית, והן מול עשרות ערוצי הטלוויזיה מהעולם הערבי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully