וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיסוי כלבים בשב"חים: "מעורר אסוציאציות קשות"

יהושע בריינר וניר יהב

21.4.2011 / 18:00

ח"כים וארגוני שמאל הביעו ביקורת חריפה נוכח הפרסום על חיילים מיחידת הכלבנים של צה"ל ששיסו כלבים בשב"חים שניסו לחדור את הגדר. ארגון "בצלם": "זהו שפל מוסרי חדש"

הפרסום היום (חמישי) בוואלה! חדשות לפיו כלבים מיחידת עוקץ הצה"לית שוסו בפועלים פלסטינים שניסו לחדור לישראל באזור דרום הר חברון גרר ביקורות קשות בקרב ארגוני זכויות אדם וח"כים מהשמאל. ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) אומר כי השימוש בכלבים מזכיר תקופה אפלה בהיסטוריה. לדבריו, "שיסוי כלבים בבני אדם היא תופעה מבעיתה המעוררת אסוציאציות היסטוריות קשות ועגומות, קל וחומר כשהדבר נעשה על ידי חיילים יהודים".

טיבי רמז כי פעולת צה"ל מזכירה את פעולות הנאצים בתקופת השואה ואמר: "אני מקווה שאלה לא כלבי רועה גרמני גזעניים. הכיבוש עבר מזמן תהליך של התבהמות, שכבר התייחסתי אליו בנאומי בכנסת על הפעלת יחידת הכלבנים הזו, שגם אומנה לתקוף כל ערבי שאומר 'אללה אכבר'. הדבר חייב לעורר חלחלה אצל כל האנשים שיש להם מצפון ואצל כל שומרי החוק והערכים האנושיים".

חברו של טיבי למפלגה, ח"כ טלב א-סנע, התייחס אף הוא לפרסום ואמר כי צה"ל פשט את הרגל מבחינה מוסרית. "זהו גוף רקוב ומושחת מוסרית וערכית, שאפילו כלביו יותר ערכיים מהחיילים ששיסו אותם וצחקו", מסר. א-סנע הוסיף כי "לפחות הכלבים לא נהנו ממעשה ההתעללות וההשפלה של אנשים חסרי ישע הסובלים מהכיבוש הישראלי. חיילי צה"ל הם אנשים סדיסטים שנהנים מסבלם של הפלסטינים ומוכיחים כי עם ישראל הוא חושך לגויים ושהעם היהודי המקיים את חג החירות איבד את חירותו כשהשתעבד ליצר הכוחנות והפך לעם כובש בעצמו".

"שיסוי כלבים בפועלים פלסטינים חסרי היתרים המנסים להיכנס לישראל הוא שפל מוסרי חדש", אמרו בארגון "בצלם". "יש להפסיק לאלתר לשלח כלבים לתקוף אזרחים ולחקור את האחראים לכך". דליה גולומב, פעילה בארגון "מחסום ווטש" מסרה כי "מה שמפחיד אותי זה העיוות הנפשי אליו מגיעים חיילי צה"ל שמשלחים כלבים לתקוף פלסטינים ועומדים וצוחקים ונהנים מהמראה האכזרי. בתור אם וסבתא למשרתים בצה"ל אני נסערת מתגובה כזו של צבא הקורא לעצמו המוסרי בעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully