וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ביבי-טורס": נתניהו תובע 3.5 מיליון ש' מערוץ 10

פנחס וולף וגלעד גרוסמן

12.4.2011 / 16:18

בעקבות התחקיר לפיו קיבל מימון כפול לאחת מטיסותיו, הגיש ראש הממשלה נתניהו תביעת דיבה בגובה שלושה מיליוני שקלים וחצי נגד ערוץ 10. פרקליטו: "התחקירים רצופים דיבה לכל אורכם"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: קובי נתן, עריכה: אמיר קוטיגרו)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיש בצהריים (שלישי) לבית המשפט המחוזי בירושלים תביעת דיבה בגובה שלושה מיליוני שקלים וחצי נגד ערוץ 10, רביב דרוקר, מיקי רוזנטל ונענע10, בעקבות הפרסום על המימון הכפול לכאורה לאחת מטיסותיו.

במקביל, פרקליטו של נתניהו, עו"ד דוד שמרון מסר במסיבת עיתונאים את גרסתו המלאה של ראש הממשלה. שומרון אמר לכתבים כי "מה שהתרחש כאן זה אירוע חריג ביותר. ככל שבדקתי, מאז אמצע שנות ה-50 לא היה אירוע של הוצאת לשון הרע כל כך חמור ומזיק כמו האירוע הזה של תחקירי ערוץ 10". לדבריו, "התחקירים רצופים דיבה מתחילתם ועד סופם, רצף של הכפשות בלתי נכונות, זדוניות ובמקרים מסוימים רשלניות באופן קיצוני. מצאנו עצמנו במקום שאין מנוס, אלא להגיש תביעת דיבה בסך שלושה מיליוני שקלים וחצי".

שמרון הוסיף כי "הנזק והבאז התקשורתי שחלף במדינת ישראל כולה, כתוצאה מהפרסומים, עצומים ולכן ראש הממשלה נאלץ להגיש תביעות דיבה. התביעה הראשונה הוגשה נגד מעריב וערוץ 10, וכעת, אחרי איסוף החומר, הגיע הזמן להגיש גם תביעה משמעותית יותר". במענה לשאלת וואלה! חדשות האם הוא חושב שבמידה והיועץ המשפטי לממשלה יחליט לפתוח בחקירה נגד ראש הממשלה, יהיה עליו להתפטר אמר שימרון: "חס וחלילה. אין פגם, לא פלילי ולא אתי, במעשיו של נתניהו. הוגשה על ידי קדימה תלונה על עניין המימון הכפול – את התשובה לכך ניתן לראות בכתב התביעה. אני מאמין שהיועץ המשפטי לממשלה, להגינותו, יגיע למסקנה שאין עניין לפתוח בחקירה".

"ערוץ 10 הטעה את צופיו בנוגע לחשבונית שהציג"

שמרון סיפר כי הדבר שהרגיז אותו ביותר הוא נושא הספר שנתניהו סיפר כי הוא קורא, שלטענת רביב דרוקר, כלל לא קיים. "התחקיר כולו הרגיז אותי מהרגע הראשון. אני מכיר את ראש הממשלה מילדות והתיאורים הללו אינם מתקבלים על הדעת. אם היה משהו שהרגיז מאוד זה דווקא עניין הספר, שמעבר לכל גבול, מעורר גועל נפש".

במהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 10 ששודרה ביום רביעי שעבר, חשף העיתונאי רביב דרוקר שני מקרים שונים בהם שילמו מספר גופים על אותו כרטיס טיסה של ראש הממשלה. דרוקר אף רמז כי ייתכן שהעודף שנוצר נוצל למימון הטיסה של רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו. על פי הדיווח בערוץ 10, אחד מהגופים מימן את טיסת ראש הממשלה והגוף השני שילם עבור רעייתו שרה וזאת למרות ששתי החשבוניות הוצאו על שמו של ראש הממשלה עצמו. בשתי נסיעות שונות התבקשו שני ארגונים שונים לשלם עבור אותו כרטיס טיסה של נתניהו. שלושה מתוך ארבעת הארגונים אישרו כי הם שילמו עבור כרטיס הטיסה ואף נקבו בסכום שנמצא בחשבונית, כאשר הארגון הרביעי סירב לחשוף את תשלומיו.

עוד עלה מהפרסום, כי באחת מהנסיעות - בספטמבר 2006, כאשר טס נתניהו לארצות הברית בכדי להופיע בכנס של המרכז הרפואי אשדוד, הוא דיווח על האירוע לוועדת האתיקה וקיבל אישור לנסיעה ואכן הוצאה חשבונית אחת עבור המרכז הרפואי, על סך של 8,237 דולרים. אולם, בחשבונית אחרת שהוצאה על כרטיס טיסה באותו הסכום, זהות הגורם המשלם היה ארגון " HERITAGE", המקדם תכנים של זהות יהודית. על פי הדיווח , נתניהו לא קיבל אישור מוועדת האתיקה לקבל מימון מאותו ארגון עבוד הנסיעה.

מחדשות 10 נמסר: "אנו עומדים מאחורי התחקיר כפי שפורסם"

(עדכון ראשון: 13:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully