וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין: אמן מוביל ניסה להימלט מהמדינה - ונעלם

איי וויי-וויי, האמן הסיני המוכר בעולם ומתנגד משטר, נעצר בשדה התעופה בבייג'ינג כשניסה לטוס להונג קונג. לדברי אשתו, מאז נעלמו עקבותיו. באחרונה נעצרו עשרות מתנגדי משטר במדינה

איי וויי-וויי, אחד האמנים הבולטים בסין המוכר היטב גם בזירה הבינלאומית, נעדר מביתו כבר יותר מיממה, לאחר שהשלטונות אסרו עליו לצאת מהמדינה והמשטרה פשטה על ביתו ועל הסטודיו שלו בבירה בייג'ינג, כך הודיעה היום (שני) אשתו. הדיווח מגיע לאחר שבשבועות האחרונים, על פי דיווחים שונים, עצרו שלטונות סין מתנגדי משטר רבים, בהם עורכי דין, עיתונאים וסופרים, במאמץ למנוע את זליגת הגל המהפכני מהעולם הערבי למדינה.

איי, מתנגד משטר ידוע, נהג לפרסם מעקב אחר מעצרם של מתנגדי המשטר במדינה בחשבון הטוויטר שלו, שם יש לו 70,000 עוקבים. השלטונות הסיניים חוששים כי הוא בין התומכים בקריאה ל"מהפכת יסמין" - התקוממות עממית של אזרחים נגד השלטון במדינה, בהשראת המהומות בעולם הערבי בחודשים האחרונים.

הוא נראה לאחרונה אתמול בשדה התעופה של בייג'ינג, משם ככל הנראה ניסה להימלט להונג קונג, למרות האיסור שהוטל עליו לצאת מהמדינה. אנשי ביטחון מנעו ממנו להמריא, ומאז הוא לא נראה. לאחר מכן, פשטה המשטרה על הסטודיו שלו בבייג'ינג. "מאז, אין חדשות ממנו", אמרה אשתו, לו צ'ינג. לדבריה, גם היא עצמה נחקרה, ומביתם הוחרמו מסמכים ומחשבים.

"בהקשר להפיכות שמתקיימות במזרח התיכון ובצפון אפריקה, המשטר הסיני, מתוך חשש לאנשיו, מתכוון להימלט מעימות על אחד המסעות המעיקים מזה יותר מעשור, כיוון שהקהילה הבינלאומית עסוקה באירועים במקומות אחרים", כך נמסר לוושינגטון פוסט מארגונים סיניים לזכויות אדם, בעקבות התקרית.

איי בן ה-53, בנו של אחד המשוררים הידועים בסין המודרנית, קנה לעצמו בשנים האחרונות שם עולמי כאמן אוונגרדי, והוא נחשב כיום לאמן הסיני המפורסם בעולם. באחרונה אף הוצגה יצירה מונומנטלית שלו במוזיאון הטייט מודרן בלונדון, והוא הוכתר בעבר על ידי הממשל בבייג'ינג כ"שגריר תרבותי". אולם פעילותו למען זכויות אדם עוררה עליו באחרונה את זעם השלטונות, שבדצמבר האחרון כבר מנעו את יציאתו לטקס הענקת פרס נובל לשלום למתנגד המשטר הסיני ליו שיאובו. כעת, נראה כי גם מעמדו הבינלאומי לא סייע לו, והוא "הועלם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully