וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצה"ל מבהירים: ההגנה של כיפת ברזל אינה הרמטית

יהושע בריינר ופנחס וולף

27.3.2011 / 12:53

ראש מערך ההגנה האווירית בחיל האוויר התייחס להצבת הסוללה הראשונית של מערכת "כיפת ברזל" בדרום. "המערכת תספק ליישובי הדרום הגנה טובה מפני ירי טילים, אך לא הגנה הרמטית"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: רויטרס, דובר צה"ל. עריכה: גדי וינסטוק. קריינות: אביב אברמוביץ')

ראש מערך ההגנה האווירית בחיל האוויר, תת-אלוף דורון גביש, התייחס היום (ראשון) להצבה של הסוללה הראשונית של מערכת "כיפת ברזל" בדרום. לדבריו, עם סיום שלב הניסוי המבצעי, שהחל היום, תוכל המערכת לספק ליישובי הדרום הגנה טובה מפני ירי טילים, אך לא הגנה הרמטית.

"הפריסה, שהיא החלק האחרון לפני ההכרזה על המערכת כמבצעית, תימשך מספר שבועות, במהלכם נעבור בין אתרים שונים בדרום כדי לבחון את ביצועי המערכת", אמר גביש במהלך סיור באתר הצבת הסוללה סמוך לבאר שבע. "בשלב הזה, בעת ירי טילים, על הציבור להמשיך ולנהוג כפי שנהג עד כה על פי הנחיות פיקוד העורף. ההחלטה האם לשגר מיירט או לא תילקח בזמן אמת לפי תוצאות הניסוי הנוכחי על ידי מקבלי ההחלטות".

בשלב הזה בחיל האוויר פרסו רק סוללה אחת מתוך השתיים, כאשר המקום הראשון בו הוחלט לפרוס את הסוללה הוא להגנה על באר שבע. בימים הקרובים המערכת תתאים עצמה לתנאי האזור לאור העובדה שזו הפעם הראשונה שהיא נפרסת בשטח.

המערכת כוללת גם את מכשירי המכ"מ וגם את הטילים המיירטים. בשבועות הקרובים צפויה להתפרס גם הסוללה השנייה. מערך ההגנה האווירית סימן את האזורים המיושבים וכן את המתקנים האסטרטגים שעליהם צפויה כיפת ברזל להגן ובעת הציפייה כי טיל יופל במקום, יוחלט לשגר טיל מיירט מנגד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס הבוקר לפריסת מערכת "כיפת ברזל" באזור הדרום. במהלך ישיבת הממשלה, אמר נתניהו כי "ישראל נתונה לאיום טילים מזה 20 שנה, מאז מלחמת המפרץ. אינני רוצה ליצור אשליה שמערכת 'כיפת ברזל' שאנו פורסים לראשונה היום תיתן מענה שלם ומקיף. מערכת 'כיפת ברזל' עדיין בשלב ניסיוני ובכל מקרה אין באפשרותנו לפרוס סוללות כך שנוכל להגן על כל בית, על כל בית ספר, על כל בסיס ועל כל מתקן. המענה האמיתי לאיום הטילים הוא בשילוב של אמצעי תקיפה עם אמצעי הגנה ובעמידה איתנה של הממשלה ושל הציבור".

שר הביטחון, אהוד ברק, אמר בישיבה לשרים, כי "פיתוח המערכת הינו הישג יוצא דופן של התעשיות הביטחוניות, המחקר ופיתוח וחיל האוויר. הפריסה תשתנה בהתאם לשיקולים המבצעיים והמקצועיים במהלך הניסוי המבצעי. זה אינו פתרון של 100%, אך הוא ישפר בהדרגה את מצב ההגנה. צה"ל יצטייד במערכות נוספות בהמשך. תהליך זה תלוי משאבים לא מבוטלים והוא יימשך מספר שנים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully