וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרתון תרומת איברים: 11 בני אדם ניצלו בסופ"ש

אריאל נוי

27.3.2011 / 11:29

כרטיס אדי הוכיח פעם נוספת את יעילותו. שלושה נפטרים הצליחו להציל את חייהם של אחד עשר בני אדם בזכות תרומת איברים בסוף השבוע האחרון. משפחות התורמים: "זו הייתה צוואתם"

11 בני אדם זכו בחייהם מחדש בסוף השבוע האחרון בזכות שלוש משפחות שנענו לדרישת יקיריהן לתרום את איבריהם במותם. שני הנפטרים, בני 65 ו-68 מתו בסוף השבוע בבית החולים איכילוב בתל אביב לאחר שלקו בהתקף לב. איתן דיוויס, תושב יבנה בן 39, נפטר בבית החולים אסף הרופא בצריפין לאחר שנקבע מוות מוחי נשימתי בעקבות סיבוך של דלקת קרום המוח בה לקה. השלושה, שהחזיקו בכרטיס אדי, הצליחו להשיב את החיוך לפניהם של 11 חולים אחרים.

בבית החולים בילינסון הושתל לב בבן 57, ריאה באישה בת 59 ושתי ריאות בצעיר בן 29 הסובל ממחלת סיסטיק פיברוזיס, כבד בגבר בן 56 ובאישה בת 58 וכליות בגבר ואישה – שניהם בני 64. בבית החולים שניידר הושתל כבד בגבר בן 57 ואונת כבד בילדה בת שש. בבית החולים רמב"ם הושתלו כליות בגבר בן 33 ובגבר בן 49.

"יום הולדתו ה-39 חל לפני חודש. הוא נפטר מאוד צעיר מדלקת קרום המוח אכזרית מאוד, יוצאת דופן ותוך כמה שעות הוא הלך", סיפרה אחותו של דיוויס, תמר. "גם אמו נפטרה לפני תשע שנים וחצי. הוא השאיר אחריו ילדה בת שש וילד בן שנתיים". לדבריה, היה ברור כי איבריו של איתן ייתרמו לאחר מותו. "ההחלטה של איתן לתרום את האיברים, תמיד המטרה מבחינתו".

מיכל לוגסי, מתאמת ההשתלות של בית חולים איכילוב, ומירי לבנטל, מתאמת ההשתלות של בית חולים אסף הרופא, סיפרו כי "המשפחות האצילות היו במצב כל כך טראגי של התמודדות עם מוות ומיד הסכימו לתרום איברים ולהציל חיים". לדבריהן, למשפחות לא היה צל ספק אם לתרום את האיברים. "ברור להם שזו הצוואה והרצון של יקירם שנפטר. התודה מתחילה מכאן למשפחות שאומרות כן".

מנהלת המרכז הלאומי להשתלות, ד"ר תמר אשכנזי, סיפרה כי "השתלות איברים של יותר מתרומה אחת ביממה דורשות היערכות מוגברת בכל המרכזים הרפואיים, החל מחדרי ניתוח וכלה בבנק הדם וביחידות לטיפול נמרץ". היא הוסיפה כי "כל מי שלוקח חלק בהשתלה נתון ללחצים ומתחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully