וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח חי: גזר הדין במשפט משה קצב

שבע שנות מאסר בפועל, שנתים על תנאי וקנס של 100 אלף שקלים לא' ממשרד התחבורה - זהו גזר דינו של הנשיא לשעבר משה קצב. השופטים: "כגודל האמון שניתן בו, כן גודל האכזבה"

שבע שנות מאסר בפועל, שנתים על תנאי וקנס של 100 אלף שקלים לא' ממשרד התחבורה, נגזרו על הנשיא לשעבר משה קצב הבוקר (שלישי) בבית המשפט המחוזי בתל אביב לאחר שהורשע בשתי עבירות אונס, בשורת עבירות מין ובשיבוש הליכי משפט.

הנשיא לשעבר נכנס במהירות לאולם בית המשפט, כשהוא מלווה באחיו ליאור ובבניו. שופטי בית המשפט ג'ורג' קרא, מרים סוקולוב, ויהודית שבח החלו בהקראת גזר דינו של קצב, כאשר שבח נמצאת בדעת מיעוט. אב בית המשפט, השופט קרא, הקריא את דעת הרוב ואמר כי "עבירת האונס פוגעת ומחרבת נפשו של אדם. הטרדתן המינית של המתלוננות רמסה את כבודן ונראה דפוס פעולה חוזר ונשנה של פגיעה במתלוננות". במהלך הקראת גזר הדין התפרץ קצב לדברי השופט שדיבר על העיכובים במשפט וצעק "לא אני הגשתי את העתירות ולא אני משכתי את הזמן". השופט התעלם מקריאת הבינים והמשיך בדבריו.

"הפעילות הציבורית היתה שדה הציד שבו מצא את קורבנותיו"

השופטים ציינו לחומרה את ריבוי המעשים שביצע קצב ולמשך הזמן שבו בוצעו וכן למעמדו של הנשיא לשעבר. "הנאשם הוא סמל".אמר השופט קרא. "העובדה שהנאשם ביצע את העבירות בעת שכיהן בתפקיד הרם היא סיבה לחומרא. כגודל האמון שניתן בו, כן גודל האכזבה. פעילותו הציבורית של הנאשם לא שווה לחומרת מעשיו. מודבר במקרה חסר תקדים. אין העובדה שהיה נשיא כדי להקל בעונשו. עבירת האונס היא העבירה החמורה ביותר בתחום עבירות המין והמסר העונשי שייצא מבית המשפט צריך להיות חד וברור".

השופט ציינו גם את טענת ההגנה לפיה "מאז תחילת הפרשה הנאשם אינו יוצא את ביתו, מאחר ששנאה ובוז מלווים אותו בכל אשר יילך. הוא כלוא בתוך עצמו. מאדם רם ונערץ הפך למושפל". לגבי פעילות הנאשם בתקשורת, אמר השופט כי "לטענת ההגנה אין לראות במעשי הנאשם בתקשורת אלא כהתגוננות גרידא. הנאשם ביקש להגן על עצמו. מהותו של העושה היא הסיבה לפרסום המעשים. חלק מהפרסומים היו מוקדמים, פוגעניים ונמהרים. חלקם האחר היה לגיטימי ופועל יוצא מרום מעמדו של מי שמצוי באין הסערה".

השופטים הוסיפו ואמרו כי "עבירות ההטרדה המינית לא היו ברף התחתון, ונוספה להם חומרה מיוחדת שכן בוצעו בשירות הציבורי כלפי עובדים הכפופים לקצב. התרחשות העבירות בשירות הציבורי גורמת לפגיעה באמון הציבור". השופט קרא הוסיף ואמר כי "אחרי האונס קצב הוסיף ופגע בא' ובמקור פרנסתה. הפער בין קצב למתלוננות היה עצום, והן נזקקו לתעצומות נפש אדירות רק כדי לבקש ממנו להפסיק". ביחס לעבירות שיבוש הלכי משפט, אמרו השופטים כי "קצב התנהג כאחרון העבריינים. עברו הנקי אינו מהווה שיקול לקולא כמו במקרים אחרים, מכיוון שפעילותו נמשכה לאורך זמן. גם פעולותיו הציבוריות לא לטובתו, מכיוון שהפעילות הציבורית היתה שדה הציד שבו מצא את קורבנותיו".

קרא קבע כי "בעבירות דבק קלון", והוסיף כי "אין בטענת ההגנה מהצדק והפגיעה בו כדי להסיט את מרכז הכובד הענישתי, אך יש בה כדי למתן את העונש".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

ארגוני נשים מפגינים מול בית המשפט

פעילים של ארגוני הנשים מפגינים מחוץ לבית המשפט. הפעילים אוחזים בשלטים בהם נכתב בין היתר: "את לא לבד", "אם יש ספק אין ספק", ו-"אנחנו מאמינות לך". גל שרגיל, מתנדבת בשדולת הנשים בישראל, אמרה כי "פרשת קצב מעלה את קצב הפניות למוקדים. באחד המקרים שאני זוכרת פנתה אלינו סטודנטית שהחליטה להתלונן נגד מרצה שלה, בהשראת האישום נגד קצב". מרים שלר, מנהלת מרכז סיוע נפגעות תקיפה מינית בתל אביב, אמרה במהלך משמרת המחאה מחוץ לבית המשפט המחוזי בת"א כי "גזר הדין ישלח מסר חשוב לנפגעות. הכרעת הדין שניתנה הביעה אמון מלא במתלוננות וזה גרם לעלייה דרמטית בכמות הפניות למרכזים. ולראייה, כמות הפניות החודשית למרכזים הוכפלה".

קצב פתח את הבוקר בתפילת שחרית בביתו בקריית מלאכי, ולא בבית הכנסת. לבית הגיעו בני משפחתו וחבריו על מנת לשאת עימו תפילה אחרונה. תושבי העיר קרית מלאכי הגיבו הבוקר בעיקר באי נוחות כשהם נשאלו מה דעתם על קצב. רובם בחרו להביע הזדהות דווקא עם רעייתו גילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully