וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הריק והגיק: על גמר "היפה והחנון"

16.3.2011 / 7:00

כמו כל העונה, גם גמר "היפה והחנון" היה יותר מדי ארוך, מה גם שהקטעים בשידור חי חשפו שבלי עריכה, החנונים ריקניים לא פחות מהיפות

אפשר לנשום לרווחה, זה נגמר. גמר "היפה והחנון" הסתיים בשעה טובה, אחרי שעתיים וחצי חסרות תכלית שמתוכן למעלה מ-44 (!) דקות הוקדשו לפרסומות ולפרומואים (ספו?ר ומדו?ד). ערוץ 10 המשיך למצוץ עד תום את הליהוק המוצלח, המשיך לעשות כל שביכולתו על מנת לסחוט עוד כמה גרושים מהלהיט היחיד שהוא הצליח לייצר בתקופה האחרונה, ובדרך המאיס את כל הגיבורים והפך אותם לבלתי נסבלים. עם כל הכבוד לאלכס וליטל, אם עוד פעם אחת נשמע אותו מודה לה על השינוי שהיא יצרה אצלו, אם עוד פעם אחת נראה אותה נושקת לו בלחי בחיבה וקוראת לו "אלצ'קו כפרה", חפצים יתחילו להתעופף בבית. או שסתם נעביר ערוץ.

אפשר להבין את המצוקה של ערוץ 10 ואת השיקולים הכספיים שבגינם הוארכה התוכנית עד למימדי טלנובלה, אבל אפשר גם להתחשב במצוקה של הצופה. כמה אפשר? אומנם אלכס לוקה בכאלו מוגבלויות חברתיות שדבר לא יכול לפגום באותנטיות של תגובותיו הייחודיות (אגב, ההיכרות עם אמו חשפה מעט מהמקור לאותן התנהגויות), אבל כל השאר כבר יצאו מכל החורים. ליטל, למשל, שהסתמנה בתחילת הדרך כדמות מקורית ומרעננת, כבר מאוהבת בעצמה לחלוטין, נהנית יתר על המידה לשמוע את הגיגיה, וחידודי הלשון שלה החלו להישמע מאומצים. גם הרומנטיקה הביזארית של הזוג אור ונלה איבדה מזמן מהאמינות שלה, שלא לדבר על סטייסי ושאר הגימיקים הרדודים.

על בנים ועל בנות

טוב עשתה הפקת "היפה והחנון" כשהחליטה למעט בקטעי השידור החי במהלך הגמר. מתברר שכשקסמי העריכה אינם פועלים וכשאי אפשר לחתוך את הדברים ולצרף אליהם צלילי רקע משעשעים, גיבורי התוכנית מתגלים כריקניים אפילו יותר ממה שדמיינו. על הרקע הזה ניתן רק להחמיא ליוצרי הסדרה, שלקחו פורמט די בינוני, הוסיפו לו חבורה של גאונים שלא פעם נראים מטופשים הרבה יותר מהבנות, ויצרו מזה קסמים טלוויזיוניים (באופן יחסי כמובן) בעזרת משימות מקוריות ובעיקר בזכות זיהוי מדויק של הכוכבים בפוטנציה.

בסופו של דבר, התוכנית לא הציעה הרבה יותר מאשר את גיבוריה הביזאריים. גם הבסיס העיקרי שלה, אותה דינמיקה מוזרה בין היפות לחנונים, מוצתה בשלבים מוקדמים מאוד. בגלל זה גם היה מיותר להתעכב בגמר על שיחות הנפש של הגיבורים, שסיפרו בהתרגשות מה הם למדו מהחוויה, איזה שינוי הם עברו ומה הם לוקחים איתם להמשך החיים. יכול להיות שעורכי התוכנית לקחו קשה מדי את הביקורות על ההצגה הסטריאוטיפית של הדמויות וניסו להראות שבעצם לא מדובר בבידור נמוך להמונים אלא במסע לנבכי הנפש החנונית, אבל באמת שאין טעם לנסות לייחס משמעות עמוקה לדברים. הבנות בסך הכל קיוו לקמפיין דוגמנות, הבנים רק חלמו על קצת מגע נשי. זה הכל.

לא במקרה סצינת הסיום התמקדה בסקירת מצבם של הבנים. זה למעשה הדבר היחיד שנותר מעניין, השאלה היחידה שנותרה מסקרנת: האם החבר'ה הצליחו לנצל את התוכנית כדי לשפר את מעמדם בתחום הרומנטי? וכך גילינו שברברבאום השרמנטי כבר התביית על בלונדה חובבת פרסום, ירון המקסים זכה לעוד דייט (הפעם מעמדה מבטיחה יותר), רם נשק בשידור חי לשפתיה של ג'ינג'ית סימפטית, אור כבר עשה את שלו (או לפחות כך אנחנו מקווים), ולא נתפלא אם גם אלכס ימצא את עצמו בתקופה הקרובה בקונצ'רטו לקלרינט לצד נערה חביבה. זה כל מה שהם ביקשו, ובהתחשב במה שהיה לתוכנית להציע, גם אנחנו ניאלץ להסתפק בזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully