וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ נתניהו: יש ברשות הסתה מסמרת שיער נגד ישראל

13.3.2011 / 11:24

נתניהו פתח את ישיבת הממשלה בהתייחסות לרצח בני משפחת פוגל, ואמר כי דרש מאבו מאזן לגנות בחריפות את הפיגוע. השר ישי: "על כל אחד מהנרצחים, יש לבנות 1,000 יחידות דיור"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר. עריכה: גדי וינסטוק)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר הבוקר (ראשון) בישיבת הממשלה כי שוחח אתמול עם חיים פוגל ועם הרב בן-ישי, הוריהם של אהוד ורות פוגל שנרצחו ביום שישי בפיגוע הדקירה באיתמר. "ביקשתי לנחם אותם, ושמעתי את בכי הנכדים שנותרו בחיים. הם אמרו לי: 'אדוני רה"מ, שהשם ייתן לך כוח, תבונה , חוכמה וגבורה כדי להגן על עם ישראל ועל כל האזרחים בעת הזו".

בישיבת הממשלה סקרו הרמטכ"ל וסגן ראש השב"כ את השתלשלות האירועים בפיגוע הרצחני שאירע בהתנחלות בליל שישי, ואת הפעולות שמבצעים כוחות הביטחון לאיתור המחבלים. כמו כן, שמעו השרים סקירה על אודות פעולות ההסתה נגד ישראל המתבצעות בשטחי הרשות הפלסטינית.

"אנו עדים לדברים מסמרי שיער", אמר ראש הממשלה. "עומד להתקיים בשטחי הרשות משחק כדורגל לזכרה של מחבלת מתאבדת, והרשות גם מעניקה מלגות למשפחות של מרצחים וקוראת כיכרות על שמם של מחבלים. זה לא מתיישב עם תפישה של 'חינוך לשלום'". לדברי נתניהו, הוא שוחח עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו-מאזן, ואמרו לו כי "ישראל מצפה לגינוי חד-משמעי של הפיגוע כחלק אינטגרלי מהשאיפה לשלום".

הבית של משפחת פוגל שנרצחה בפיגוע דקירה במהלך סוף השבוע, איתמר, מרץ 2011. אורי לנץ
חמישה מבני המשפחה נדקרו בשנתם. זירת הרצח באיתמר/אורי לנץ

גם שר הפנים, אלי ישי (ש"ס), התייחס לפיגוע הדקירה שאירע בהתנחלות, ואמר כי "מדובר ברצח נורא ומזעזע. שום דבר לא יוכל לנחם את המשפחה". ישי בירך על החלטתו של ראש הממשלה לאשר בניית 400 יחידות דיור בהתנחלויות, אך אמר כי "אין זה מספיק. צריך לבנות לפחות 1,000 יחידות דיור על כל אדם שנרצח". חברו לסיעה, שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס, גינה אף הוא את הרצח באיתמר. לדבריו, "האירוע המזעזע לא יכול להסתיים רק בגינויים. יש לשנות את המשוואה, לבנות בירושלים ולחזק את התיישבויות".

שר ההסברה, יולי אדלשטיין (ליכוד), גינה בחריפות אף הוא את הרצח. לדבריו, "לא קיים פיצוי על חייהם של אותם התינוקות. כנראה שבצד השני לא קיים פרטנר, והרשות הפלסטינית צריכה להכריע אם היא בעד הטרור או בעד השלום. רק אז יהיה על מה לדבר". אדלשטיין התייחס גם הוא להחלטה לאשר בנייה חדשה בשטחים, ואמר כי מדובר בצעד נכון, וכי "צריך להמשיך בכך". גם שר התשתיות, עוזי לנדאו (ישראל ביתנו) בירך על ההחלטה, ואמר כי "צריך לאפשר את הבנייה כדרך שגרה, ולא רק כתגובה לפיגוע. היינו צריך לאפשר זאת כבר בעבר".

נתניהו דיבר בישיבת הממשלה לא רק על הפיגוע באיתמר ועל הבנייה בשטחים, אלא גם על רעידת האדמה והצונאמי הקטלניים שפקדו את יפן. "חווינו זעזועים גם במקומות רחוקים מאיתנו, וכולנו מאחלים לעם היפני שיתגבר על האסון". לדבריו, הוא ביקש מיו"ר הוועדה לטיפול ברעידות אדמה, השר בני בגין, לכנס את הוועדה השבוע, ולשמוע ממנה סקירה על הפעולות שנעשו בישראל כדי להכין את המדינה לקראת תרחיש דומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully