וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשתה זאת שוב: האלבום חדש של בריטני ספירס - הטוב ביותר שלה

דפנה לוסטיג

13.3.2011 / 7:05

האלבום החדש של בריטני ספירס דלף בסוף השבוע ודפנה לוסטיג מביאה לכם את המדריך המלא לשיריו וגם מסקנה ראשונה: מדובר באלבומה הטוב ביותר עד היום

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אז היה לכם סוף שבוע פרוע איתי, הא? בריטני ספירס/מערכת וואלה!, צילום מסך

בסוף השבוע דלף אלבומה החדש והשביעי של בריטני ספירס, "Femme Fatale". כמובן שהרשת התחרפנה מיידית סביב העותקים שהחלו להסתובב ועל פי הדיווחים השונים והאזנות לשירים עצמם, מדובר בדליפה באיכות גבוהה למדי. לכן, בחרנו להציג בפניכם מדריך לשירי "Femme Fatale", שייצא רשמית ב-25 במרץ בארצות הברית וגם בישראל. הנה מה שמחכה לכם שם, שיר אחרי שיר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זה זה. עטיפת האלבום "Femme Fatale"/מערכת וואלה!, צילום מסך

Till The World Ends

"נמשיך לרקוד עד סוף העולם" מצהירה בריטני בשיר הפותח, והכוונה ברורה: גם אם לא תרקדו עד סוף העולם, אתם בהחלט תרקדו עד סופו של "פאם פאטאל". כי האלבום הזה, לפני הכל, הוא אלבום דאנס שהולך להפוך את השוק האמריקאי.

Hold It Against Me

הסינגל הראשון מהאלבום הוא להיט ענק ובחירה מתבקשת וחכמה לסינגל מוביל: שיר פופ אופורי ואחד מהטובים באלבום. השיר הזה, כמו רובו של "פאם פאטאל", הופק על ידי ד"ר לוק, מקס מרטין ובילבורד, שהפעם לא נצמדו לשטיקים הקבועים שלהם אלא פתחו את הראש והמציאו מחדש זמרת גוססת.

Inside Out

"Inside Out" הוא אחד מכמה שירים באלבום שמתאפיינים בביט כבד ומעודכן יותר. בריטני נשמעת פיצוץ על הביטים האלו, למעשה הכי טוב שהיא נשמעה מזה שנים. מסתבר שלא צריך להיות קייטי בי כדי לסחוב הפקה אופנתית; אפשר להיות בריטני ספירס ועדיין לעשות את זה כמו מלכה.

בריטני ספירס. Frazer Harrison, GettyImages
איך אתם מרגישים אחרי שלושה שירים? יש עוד 9 בדרך. ספירס/GettyImages, Frazer Harrison

I Wanna Go

השיר הרביעי הוא תצוגת תכלית של מה שיש ל"פאם פאטאל" להציע: ערימות של מוזיקה שמחה עם הרבה השפעות אירופיות. בשיר הזה, לדוגמה, תמצאו את השריקות של "Love Generation" עם פזמון של טאיו קרוז. פוטנציאל התמכרות גדול.

How I Roll

השיר הטוב באלבום. בריטני מפסיקה לצעוק ומתחילה ללחוש, על ביט מהיר ובסיסי. כשהיא שרה "Be My Fuck Tonight", היא דינמית וסקסית בדיוק במידה. אם כל האלבום היה נשמע כך, בריטני היתה מחזיקה ביד את ה-"Ray Of Light" שלה. ביצוע מושלם.

(Drop Dead) Beautiful (featuring Sabi)

בריטני חוזרת לשטח הבטוח שלה עם שיר עתיר אפקטים ועליות, שמספר על גבר חתיך במיוחד שהיא תשמח לארח ללילה. "מי שאמר שיופי הוא פנימי הוא שקרן" היא שרה כאן, ושורה כזו באמת שאי אפשר לנצח.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חצי אלבום עבר, ואנחנו בטירוף. בריטני ספירס/מערכת וואלה!, צילום מסך

Seal It With A Kiss

"נגיד שאתה רק חבר, כי אני שקרנית קטנה" היא עוד שורה שהופכת את "פאם פאטאל" לאלבום הכי מוצלח, או לפחות משעשע, של בריטני מבחינת הטקסטים. בריטני נפרדת פה משירי הכמיהה והחנופה שלה ושרה רק על מה שמעניין אותה: זיונים. על פי הגשר הדאב-סטפי של השיר הקודם, עם החבר הזה בריטני תזדיין לצלילי המפיק והדי ג'יי Skream.

Big Fat Base feat. Will I AM

בריטני נשמעת כמו פרגי מהבלאק אייד פיז, בשיר שהפיק חברה ללהקה, וויל איי.אם - וזו לא מחמאה. עם זאת, הקלידים ברוח האלבום האחרון של קליס ומשחקי מילים בסגנון "I can be your trouble, you can be my base" דווקא מחמיאים לה. למרות שמדובר בשיר רפטטיבי ומרגיז באופן קיצוני, הוא משתלב היטב באלבום.

Trouble For Me

בריטני מתנסה באלקטרו מהזן של Benni Benassi, כלומר ביט מיושן ופזמון סתמי. שיר מלפני חמש שנים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
למרות נפילת המתח, חכו למסקנות. ספירס/מערכת וואלה!, צילום מסך

Trip To Your Heart

שיר שנשמע כמו גרסת חתונות לבלדות הישנות של ספירס, עם רגעים ברוח טייסטו. לא מעניין ולא מוצלח.

Gasoline

עוד שיר חסר ייחוד, שיכול היה להתאים בקלות לאלבום הקודם של בריטני. אף אלבום פופ לא זקוק ל-12 שירים. "פאם פאטאל" מאבד בסופו פוקוס בגלל פילרים, וחבל.

Criminal

בלדה מוזרה סוגרת אל האלבום השביעי של בריטני ספירס, אלבום טראש טהור שיחזיר אותה לטופ של הפופ. יש פה אפילו חליל. למה לעזאזל יש פה חליל? לא ברור, אבל בכל זאת: בריטני אמרה בראיונות ש"פאם פאטאל" הוא אלבומה הטוב עד כה. צדקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully