וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרבות יום ו': ההמלצות החמות לסוף השבוע

אריאל קריל ועינב שיף

11.3.2011 / 7:30

אנחנו יודעים שכולכם מתכוננים לפרק התורן של "האח הגדול", אבל הנה כמה דברים למלא בהם את הזמן עד מוצאי שבת: סרט אקשן איכותי, אלבום ג'אז פופ ישראלי וסיפור חניכה ייחודי

סרט

לכאורה, סוף שבוע סוער וחורפי מזמין דרמה אירופית מעושנת ומלנכולית, אבל כולנו יודעים שאין דבר יותר טוב לחימום השרירים מאשר סרט אקשן עשוי כהלכתו וכזה בדיוק הוא "מהיר יותר". דווין "דה רוק" ג'ונסון, הלא הוא היורש הרשמי של ארנולד שוורצנגר, מגלם כאן אסיר משוחרר שיוצא לנקום באלו שאחראים לכך שבילה את השנים היפות של חייו מאחורי סורגים. תזמורת עשויה היטב של מרדפים, אגרופים ויריות, משחק יעיל ומשכנע, ועלילה שלא רק שאינה מופרכת אלא גם מתגלה כפאזל מורכב שכולו מלאכת מחשבת – כל אלה הופכים את "מהיר יותר" לסרט פעולה מהזן שחשבנו שכבר לעולם לא נראה. עד כדי כך מדובר בסרט טוב שהכרזתו של שוורצנגר על חזרה לקולנוע, עכשיו שפינה את בית מושל קליפורניה, נראית מעט נמהרת. טרמינייטור חדש שולט בשכונה.

אלבום

האלמנט הכי יפה במוזיקה של אבישי כהן הוא שאתה מקבל בדיוק את מה שאתה מצפה לו: בשנות הקריירה הלא קצרות שלו, כהן בנה לעצמו פרסונה מוזיקלית שמורכבת משילובים בין הג'אז בתוכו גדל לעולמות הפופ והרוק אליהן תמיד נמשך. ההיתוך הייחודי שלו בולט גם באלבומו החדש, "Seven Seas", שיצא השבוע ומגלה שגם בתוך המרחב הזה, שכהן שוחה בו היטב, הוא מצליח להתפתח ולגלות מקומות חדשים. חזרתו לעמדת המבצע, כפי שעשה ב"שעות רגישות" (שהיה אלבום הפריצה שלו למיינסטרים הישראלי), מגלה שהוא עדיין זמר טוב מאוד, מה שהופך את חוויית ההאזנה ל-"Seven Seas" למענגת במיוחד.

ספר

המעבר מילדות לבגרות הוא אחד הנושאים הנפוצים ביותר בספרות ובדיוק בגלל זה אורבת לו יותר מכל סכנת השחיקה. "יולנדה", ספרו החדש של משה סקאל, מתגבר על המלכודת הזו בחן ראוי להערכה. הוא מביא את סיפורו של מומו, ילד עם קשר אמיץ במיוחד לסבתו, שתר אחר הנסיבות המסתוריות שהובילו אותה לגרש את בעלה, הלא הוא סבו, מהבית. כמובן שהחיפוש אחר פתרון לחידה מוביל את מומו לגלות כמה אמיתות על החיים, אך מה שהופך את ספרו של סקאל לכל כך ייחודי הוא שלא מדובר רק בסיפור אהבתם של הנכד לסבתו ושלה לסבו אלא גם במסע הצדעה לגדולי הספרות הצרפתית, ובראשם בלזק, פלובר ופרוסט. כך, בהומור דק ועדינות כובשת, עוסק סקאל לא רק בנושאים כבדים כמו דחייה, מיניות ומוות אלא גם נוטע את מורשתה של פריז לחופיו התל אביבים של הים התיכון. בקיצור, אחד הספרים היפים ביותר שיצאו לאור בזמן האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully