וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמנים וזונות יצילו את התחנה המרכזית בת"א?

איילה חננאל

6.3.2011 / 9:48

"פתוחה לרגל שיפוצים" - זהו השם שניתן לתכנית חדשה שיזמו קבוצת אמנים למציאת פתרון הולם למצוקה של אוכלוסיית התחנה המרכזית הישנה בעיר

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: יותם בן-דוד)

אמנים ויוצרים, סטודנטים, תושבים ותיקים, נשים העוסקות בזנות, חברי קהילת הפליטים והעובדים הזרים – הם רק חלק מהאנשים שלקחו חלק באירוע יוצא דופן שהתרחש אתמול (שבת) בין רציפיה הנטושים של התחנה המרכזית הישנה בתל אביב, תחת הכותרת "פתוחה לרגל שיפוצים". מטרת הפרויקט היא לסייע לאוכלוסיות החלשות המתגוררות באזור.

במסגרת האירוע, שהוא תולדה של יוזמה משולבת של קבוצת האמנים "שביל החלב", המכללה לאמנות "מנשר", עיריית תל אביב ותחנת משטרת לוינסקי, הפך בניין "אגד" הנטוש לחלל קהילתי. במתחם הוקמו מרפאה פתוחה, פינות יצירה, חנות קח-קח, פינת תיקון אופניים ודוכן צילום. לאורך שולחן ארוך שהוצב בלב רחבת הרציפים, הוגשה ארוחת צהריים שבישלו נשים מהקהילה האפריקאית במקום.

היוזמה הגיעה לאחר אירוע שנערך במסגרת אירועי ה"לילה לבן" האחרון בתל אביב, כאשר קבוצת אמני "שביל החלב" הקימה, ברחוב הגדוד העברי בשכונת נווה שאנן בעיר, מיזם תחת השם "שידול לאומנות". "רצינו לקחת את תושבי הרחוב, אמנים, זונות והומלסים, וליצור חיבור בין כל התושבים", סיפרה מיכל ריבלין, אמנית שלקחה חלק בארגון המיזם.

"שתלנו לאורך הרחוב גינות, תלינו יצירות אמנות על הקירות וכולם לקחו חלק ביצירה. וכל זאת כאשר אנחנו משתמשים בחומרים שמצאנו ברחוב. לאחר ההצלחה של המיזם הזה פנו אלינו ממנהל ההנדסה בעיריית תל אביב במטרה לשלב את הפעילות הזו גם באזור התחנה המרכזית הישנה. כולנו תקווה שהפעילות הזו תמשיך גם השבוע ובאופן קבוע", הוסיפה.

"האנשים שאכלו פה היום - רעבים"

ההכנות לאירוע נפתחו כבר לפני כשבועיים כשהאמנים ניקו את האזור בו התקיים. אך עם זאת, על שמחת המשתתפים העיבה יזמת הנדל"ן ותוכנית "פינוי – בינוי" שרוקמת עור וגידים, במסגרתה עתידים להיהרס בניינים בשכונת נווה שאנן שבמקומם צפויים להיבנות מגדלי משרדים ומגורים. במהלך האירוע הונפו שלטי מחאה נגד התכנית.

"חשוב לנו לשתף את התושבים בעתיד של המתחם הזה", אומרת ריבלין. "הם הראשונים שאומרים לנו שאנחנו חולמים ושתוך כמה שנים לא יהיה פה אף אחד. האנשים שאכלו פה היום ארוחת צהרים, הם אנשים שבאמת רעבים. אנחנו עובדים עם הומלסים מהאזור ויש לנו הרבה ציפיות מהאפשרות שלנו לערבב את המקומיים עם קהילות אחרות. הרבה דברים מיוחדים קרו פה כבר היום במהלך הבוקר צהריים וזו הפעילות שאמורה להתרחש באופן יום יומי במקום הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully