וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עופר וגבי נהרגו בדקות הראשונות של רעש האדמה"

משרד החוץ הודיע כי ימשיך במאמצים להבאת גופותיהם של גבי אינגל ועופר לוי, שניים מן המטיילים שנספו ברעידת האדמה שפקדה את העיר קרייסטצ'רץ' בניו זילנד, ושגופותיהם זוהו הלילה

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: גדי וינסטוק. קריינות: אביב אברמוביץ')

גופותיהם של עופר לוי וגבי אינגל, המטיילים הישראלים שנעדרו מהשבוע שעבר ברעידת האדמה בניו זילנד, זוהו הלילה (שלישי), כך נמסר ממשרד החוץ. דובר משרד החוץ, יוסי לוי, מסר כי הודעה נמסרה למשפחותיהם של השניים, תושבי רחובות בני 22, וכי כעת פועל משרד החוץ להעביר את הגופות לארץ.

דודו של עופר, יעקב לוי, הנמצא בניו זילנד, אמר לוואלה! חדשות כי "הבוקר קיבלנו את הבשורה שזוהו עופר וגבי. הם נפגעו כבר ביום הראשון, בדיוק איפה שחשבנו שצריך לחפש. לא ידענו את גורלם, אבל ידענו לפי חישובים את המקום בו הם צריכים להיות, אבל מתברר כי הם נפגעו כבר בדקות הראשונות של רעידת האדמה ונהרגו במקום". לוי הסביר כי "התקווה שהייתה לנו למצוא אותם בחיים נבעה משני דברים - בגלל שהם היו נעדרים ולא ידענו את גורלם, ושנית בגלל שהניו זילנדים לא עשו פינוי ובירור מושלם של כל ההריסות באזור הזה והיה ספק שאולי הם קבורים בחיים כל הזמן הזה וזה מה שהנחה אותנו. אנחנו כישראלים לא משאירים אף אחד משלנו בשטח בלי שאנחנו בוודאות של 100% יודעים שהוא לא צריך עזרה וחילוץ".

זהר משה, סמנכ"ל בינוי ברשת "בית בכפר" ומ"פ במילואים ביחידת החילוץ הארצית של פיקוד העורף במילואים שנשלח לסייע לכוחות בניו זילנד, אמר הבוקר כי "קשה לי לתת את נקודת המבט המקצועית, כי לא נתנו לנו להיכנס לשטח ולבדוק בעצמנו. אני מניח שיש דברים שאנחנו הישראלים עושים בדרך שונה, אבל קשה לי לבקר כשאני לא נמצא שם. אני חושב שתהליך זיהוי הגופות היה צריך להיות מהיר יותר – מניסיון בארץ אנחנו יודעים שהליך הזיהוי אצלנו מהיר יותר וזה היה חוסך הרבה צער, דאגה ולילות בלי שינה. אני שמח שאחרי כל התקופה הזאת אנחנו עדיין עם המשפחה, חווים את הרגעים שאחרי ביחד. יש תמיכה הדדית, גם לנו זה לא פשוט אחרי כמה ימים משותפים איתם".

חיליק מגנוס, ראש צוות "איתור וחילוץ בינלאומי", שנשלח עם צוותו לניו זילנד על ידי חברת הביטוח "הפניקס", סיפר כי "הימים האחרונים היו קשים ומאוד מתסכלים בשבילנו פה. לאחר שחקרנו צעד אחרי צעד את המסלול שעשו שני הבחורים, לא היה הרבה מקום לספק. הבנו שהם הספיקו להגיע לטווח של בערך שש דקות מהאכסניה, ובפועל זה היה אפילו פחות. היה לנו ברור שהם באזור בו נמצאו הרבה מאוד גופות, שפונו מהשטח כבר בערב הראשון אבל לא ניתנה האפשרות לבצע זיהוי עד הבוקר".

מגנוס הסביר כי הזמן הרב, יחסית, שעבר עד לזיהוי הגופות נובע מכך ש"הניו זילנדים מאוד קפדניים ומסודרים ולכן לא נתנו לנו להיכנס ולפעול לצידם בשטח, הם פשוט לא רצו שיפריעו להם. אני מכיר את דרך הפעולה שלהם ואני מבין שמדובר במדינה שלהם והם פועלים קצת שונה מאיתנו, אין לי ביקורת עליהם. אני מאמין שהם עוד יתחקרו את עצמם ויבינו שהזמן שחלף עד זיהוי הגופות הוסיף להם המון לחצים שהיה ניתן למנוע אותם - מעבר לחרדה והדאגה של משפחות הנעדרים, לא רק מישראל".

בניו זילנד כיבדו את זכר הההרוגים בשתי דקות דומייה

מניין ההרוגים הישראלים באסון עומד כעת על שלושה. ביומיים האחרונים זוהתה גם גופתו של המטייל עופר מזרחי שנהרג אף הוא ברעידת האדמה לאחר שקורת בטון נפלה על רכבו. שני ישראלים נוספים עדיין מוגדרים מנותקי קשר, לאחר שטרם יצרו קשר עם בני משפחותיהם. במשרד החוץ מעריכים כי עד סוף השבוע הקרוב, תוטס לארץ גופתו של עופר מזרחי. "צריך להבין שבאירוע בקנה מידה שכזה, הדברים האלה לוקחים זמן", אמרו במשרד החוץ, "אך אנחנו מקווים שזה יקרה כמה שיותר מהר".

בניו זילנד כיבדו הלילה את זכרם של 154 ההרוגים ברעש האדמה בשתי דקות דומייה. המדינה דממה בדיוק בשעה 12:51, השעה בה אירעה רעידת האדמה לפני כשבוע. למעלה מ-240 בני אדם עדיין מוגדרים נעדרים ומספר הנספים באסון עוד צפוי לעלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully