וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת הימין: הפגנות בי-ם, בקבוק תבערה בחווארה

יהושע בריינר, איילה חננאל וניר יהב

28.2.2011 / 22:23

זעם על הפינוי האלים של חוות גלעד, הוציא לכבישים מאות מפגינים ששרפו צמיגים וקראו: "יהודי אינו יורה ביהודי". פלסטינים: מתנחלים השליכו בקבוקי תבערה בחווארה

הולכת ומתגברת המחאה על פינוי המאחז בחוות גלעד, בעקבות הטענות על אלימות של כוחות הביטחון כלפי המתנחלים. מאות אנשי ימין הפגינו הערב (שני) ברחבי ירושלים ובגזרת מחוז בנימין, התעמתו עם כוחות הביטחון וקראו "יהודי לא יורה על יהודי".

במקביל להפגנות, ויחד עם קריאות בקרב פעילי ימין לצאת לפעולות של "תג מחיר", מקורות פלסטינים דיווחו כי מספר מתנחלים השליכו כמה בקבוקי תבערה לעבר ביתו של רביע טהא בכפר חווארה. על פי הדיווח, קומתו הראשונה של הבית הוצתה. רכבי כיבוי אש הגיעו למקום כדי לכבות את האש. במקביל דיווחו מקורות בכפר כי מספר מתנחלים ניפצו חלונות בבית השכן.

המפגינים בירושלים התאספו תחילה בשדרות בגין וחסמו שם את הכביש. בהמשך הם חסמו גם את שדרות הרצל ורחוב פרבשטיין. לאחר מספר שעות של עימותים בירושלים בין פעילי ימין לכוחות המשטרה נעצרו 23 מפגינים, בחשד להפרות סדר, ניסיון לחסימת צירים, התפרעות ואף ניסיון לפגוע בניידת משטרה. כל העצורים נלקחו לחקירה וחלקם יובאו להארכת מעצר מחר בבית משפט השלום בירושלים.

במקביל פעילי ימין חסמו מספר צירים בגזרת בנימין - בנווה צוף, שילה וגבעת אסף. כמו כן התקיימה הפגנה בכניסה לאוגדת איו"ש בבית אל. כוחות הביטחון פינו את המפגינים מהצירים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ההפגנות התרחשו לאחר שוועד מתיישבי בנימין קרא לתושבי ההתנחלויות באזור להפגין בצמתים המרכזיים באזור במה שהם מגדירים "ערבות הדדית", כמחאה על האירועים האלימים בעת פינוי מאחז חוות גלעד. כמו כן מוחים בוועד על "הטירוף שאחז בנתניהו ובברק על מתיישבים אוהבי הארץ".

לטענת המתנחלים, 13 תושבים נפצעו במהלך הפינוי, כתוצאה מהאלימות המשטרתית. בעקבות האירוע. המשטרה וכוחות הביטחון עזבו את המאחז, לאחר שנהרסו שלושה מבנים שנבנו בניגוד לחוק. תושבי חוות גלעד הביעו זעם רב על היקף הכוחות שהוקצה להריסת המבנים, והשמיעו תלונות קשות על שימוש לכאורה באלימות על ידי השוטרים כלפי המתיישבים. לטענתם, כמה שוטרים אף ירו מטווח קרוב מאוד כדורי גומי על תושבי המקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully