וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים הפגינו בכיכר ציון: "מתביישים בגזענות"

כחלק ממאבקם נגד שר החוץ ליברמן, הפגינו כ-2,000 פעילי שמאל בכיכר ציון נגד "גל הגזענות ששוטף את המדינה". חוסיין ראוודי, שבנו נדקר למוות בירושלים: "חוסאם היה קורבן של הגזענות"

עומר מירון

(צילום: קובי נתן, עריכה: יותם בן-דוד)

כ-2,000 פעילי שמאל התאספו אמש (שבת) בכיכר ציון בירושלים, והפגינו נגד מה שהם מכנים "גל הגזענות ששוטף את המדינה ואת החברה הישראלית". המפגינים הבהירו כי מדובר בצעד נוסף שהם נוקטים נגד מדיניותו של יו"ר ישראל ביתנו, שר החוץ אביגדור ליברמן.

את ההפגנה, שכותרתה הייתה "מתביישים בגזענות", הובילה תנועת השומר הצעיר, בשיתוף פעולה עם השמאל הלאומי, מרצ וארגונים נוספים. לדבריהם, הם החליטו לקיים את ההפגנה בעקבות פעולות כגון מכתב הרבנים והרבניות, וועדות לחקירת ארגוני השמאל. המפגינים הניפו שלטים עליהם נכתב: "איווט – נייט".

ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ) נאם בהפגנה ואמר: "בימים בהם מתפרסמים מכתבי רבנים מסיתים והחקיקה הגזענית בכנסת מושלחת רסן נגד מי שלא מיישר קו כמו ארגוני זכויות אדם, הגזענות היא איום ישיר על הדמוקרטיה".

הפגנה בירושלים נגד הגזענות והלאומנות שנערכה על ידי תנועת השומר הצעיר, בשיתוף פעולה עם השמאל הלאומי ומרצ, פברואר 2011. עומר מירון
"הגזענות היא איום ישיר על הדמוקרטיה". ההפגנה הערב/עומר מירון

"מי שרוצה את ליברמן כשר חוץ - שיצביע לבני"

אייל רייז, מזכ"ל השומר הצעיר, אמר בהפגנה כי "אנו כאיש אחד יוצאים נגד הלאומניות והגזענות. נגד המלחמה והכיבוש, נגד הייאוש ולמען השלום שייתן תקווה. בימים אילו השומר הצעיר מעביר עשרות שיעורים ברחבי הארץ לבני הנוער נגד הגזענות".

חוסיין ראווידי, אביב של חוסאם, שנדקר למוות במזרח ירושלים לפני כשבועיים, אמר כי "חוסאם היה קורבן של הגזענות - אני קורא להילחם בגזענות ביחד, ערבים וישראלים, כדי שנהיה חזקים לחיות ביחד".

תומר מינץ מהשמאל הלאומי התייחסה בנאומה לליברמן: "מי שרוצה שליברמן יכהן כשר חוץ בממשלת קדימה, שיצביע ללבני. מי שרוצה ליברמן הביתה, לנוקדים, שיתמוך בשמאל הלאומי. כי רק השמאל הלאומי ישלח הביתה את ליברמן."

(עדכון ראשון: 22:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully