וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו זילנד: עשרות נהרגו ברעש בעיר קרייסטצ'רץ'

"יום שחור בתולדות ניו זילנד": העיר השנייה בגודלה במדינה זועזעה על ידי רעידת אדמה בעוצמה 6.3, וכ-200 בני אדם לכודים במבנים שקרסו. מצב חירום הוכרז בעיר וכוחות צבא הוזרמו אליה

רויטרס

(צילום:רויטרס. עריכה: גדי וינסטוק. קריינות: אביב אברמוביץ')

רעש אדמה חזק בעוצמה של 6.3 בסולם ריכטר פקד הלילה (שלישי) את סביבת העיר קרייסטצ'רץ' שבניו זילנד. ראש ממשלת ניו זילנד, ג'ון קי, מסר כי עד עתה נמנו לפחות 65 הרוגים. כלי התקשורת במדינה דיווחו על עוד כ-200 לכודים תחת מבנים שהתמוטטו מעוצמת הרעש, ועל הרס רב ברחבי העיר. מאז הרעש ממשיכות לפקוד את העיר כל העת רעידות משנה.

"הרעש אירע בשעת צהריים, שעת עסקים", תיאר בשיחה עם וואלה! חדשות שגריר ישראל בניו זילנד, שימי צור. "בניינים רבים נפגעו, ומבנים בכל שטח העיר קרסו, בעיקר במרכז העיר. יש נפגעים רבים, נזקים רבים לרכוש ותשתיות רבות נפגעו. נעשים מאמצים לחלץ לכודים".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
זקי רעידת האדמה בקרייסטצ’רץ’, ניו זילנד. רויטרס
"אנו אולי עדים למה שנראה כמו יום קודר נוסף בניו זילנד"/רויטרס

"אנו אולי עדים למה שנראה כמו יום שחור בתולדות ניו זילנד", אמר ראש הממשלה קי. מצב חירום הוכרז בעיר, וכוחות של צבא ניו זילנד החלו לזרום אליה כדי להשתתף בעבודות החילוץ. נזקים קשים נגרמו למבנים ולתשתיות בעיר, שרבים מתושביה נותרו ללא קורת גג. העירייה כבר פתחה מקלטים זמניים לאנשים שביתם נהרס.

בין היתר, ניזוקה באופן קשה הקתדרלה של העיר, בת 150 שנה, שמחציתה קרס. בתמונות ששודרו בטלוויזיה, נראתה אשה שנתלתה מגג המבנה, לפני שצוותי ההצלה באו לעזרתה.

כמו כן נמסר כי רשת החשמל בעיר קרסה, ותושביה יצטרכו להעביר את הלילה ללא חשמל. "מעט מאוד אנשים יישנו הלילה", אמר ראש העיר, בוב פרקר, שהסביר כי כל המאמצים מופנים בשלב זה לחילוץ הלכודים. פרקר עצמו היה בין הפצועים, באורח קל, אך לדבריו, "הנושא הפרטי שלי מתגמד לעומת כל מה שהאנשים פה מתמודדים עימו".

יותר מ-14 אלף רעידות בשנה

מהמכון הגיאולוגי האמריקאי נמסר כי רעש האדמה החזק פקד את העיר בשעה 12:51 בצהריים (שעון מקומי). מוקד הרעש היה כעשרה קילומטרים מדרום-מערבית לעיר, והוא התרחש בעומק של ארבעה קילומטרים בלבד מתחת לפני האדמה. זו ככל הסיבה להרס הגדול, למרות שהרעש לא היה חזק במיוחד, גם לעומת רעשים קודמים באזור. סיבה נוספת היא העובדה שהרעש אירע באמצע היום, כשרוב האנשים היו בעבודת.

קרייסטצ'רץ', בירת מחוז קנטרברי שבאי הדרומי של ניו זילנד, היא העיר השנייה בגודלה במדינה. 400 אלף תושבי העיר חוו רעידת אדמה חזקה בעוצמה של 7.1 בסולם ריכטר רק בחודש ספטמבר האחרון. אז נגרם נזק כבד, אך לא היו הרוגים. באזור ניו זילנד מתרחשות מדי שנה יותר מ-14 אלף רעידות אדמה בשל מיקומו הגיאוגרפי הייחודי. כ-20 מתוכן בממוצע הן בעוצמה של 5 בסולם ריכטר ומעלה.

מוקד הרעש הוא Christchurch. Google Earth
מוקד הרעש הוא Christchurch/Google Earth

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully