וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: נתניהו ימנה את יעקב עמידרור לראש המל"ל

22.2.2011 / 0:11

על פי ההערכות, ראש הממשלה צפוי למנות את האלוף במיל' יעקב עמידרור לתפקיד ראש המועצה לביטחון לאומי במקום עוזי ארד, שהתפטר אתמול מתפקידו

על פי ההערכות, ראש הממשלה בנימין נתניהו יחליט למנות את האלוף במילואים יעקב עמידרור לתפקיד ראש המטה לביטחון לאומי במקום עוזי ארד שהודיע שלשום (ראשון) על פרישתו מהתפקיד. עמידרור הוא האדם השני שממנה נתניהו מעיתון "ישראל היום", כאשר הראשון הוא מקורבו של נתניהו בלשכה, נתן אשל.

שלשום הודיעה לשכת ראש הממשלה כי שני המועמדים המובילים לתפקיד הם עמידרור והאלוף במילואים מאיר כליפי. מלשכת נתניהו הבהירו הערב, כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב עם יעקב עמידרור, אחד המועמדים המובילים לתפקיד היועץ לביטחון לאומי. נתניהו ייוועד עם מועמדים נוספים ויודיע על החלטתו הסופית בימים הקרובים".

עמידרור התגייס באוגוסט 66' לגדוד 202 של חטיבת הצנחנים, ולחם במסגרתו במלחמת ששת הימים בקרבות ברצועת עזה. משם עבר לאגף המודיעין ובמלחמת יום הכיפורים לחם בחזית המצרית כקצין בחפ"ק של אוגדה 162. לאחר מכן שירת כראש חטיבת המחקר באמ"ן, היה המזכיר הצבאי של שר הביטחון יצחק מרדכי, ובשנת 1998 הועלה לדרגת אלוף ומונה למפקד המכללות, ובכך הפך לחובש הכיפה הראשון שמונה לדרגה זו שאינו הרב הצבאי.

עמידרור מוכר בין היתר בזכות דעותיו הימניות-ניציות. הוא היה מהמתנגדים הבולטים לתכנית ההתנתקות ועם תחילת מבצע "עופרת יצוקה" הוא אף קרא לכבוש את כל רצועת עזה. לאחרונה הוא אך הצטרף לטענות של תנועת "אם תרצו" כנגד "הקרן החדשה לישראל", וכתב: "על המדינה לפעול נגד הקרן בכל האמצעים העומדים לרשותה, ואם אין אמצעים שכאלה - עליה ליצור אותם".

ראש המועצה לביטחון לאומי (מל"ל), עוזי ארד, הודיע אתמול לנתניהו, כי הוא מתפטר מתפקידו ובכוונתו לשוב לאקדמיה. נתניהו אמר בתגובה, כי "ארד ביקש לפני זמן מה שבתום השנה השנייה לכהונתו כראש המעוצה לביטחון לאומי הוא יסיים תפקיד זה על מנת לשוב לאקדמיה. לאור כישוריו וכשריו הבינלאומיים הצעתי לו שיצא לשרת את המדינה בתפקיד דיפלומטי בחו"ל, והדבר נבחן עתה עם שר החוץ אביגדור ליברמן".

(עדכון ראשון: 22:11, 21.02.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully