וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהשנה הבאה יוקפא פרס גוטסדינר לאמן ישראלי צעיר

דניאל זילברברג

16.2.2011 / 15:21

אוצרת תערוכת הפרס אלן גינתון הודיעה כי הפרס לא יוענק בשנה הבאה כדי לשנות את מתכונתו. המועמדים לקבלו השנה הם יאן טיכי, דור גז ושחר יהלום. שם הזוכה יוכרז במאי

פרס קרן גוטסדינר, שניתן מדי שנה לאמן ישראלי צעיר, יבוא לסיומו במתכונתו הנוכחית השנה וייצא לשנת הפסקה והיערכות מחדש - כך אמרה היום (רביעי) אוצרת במוזיאון תל אביב ואוצרת תערוכת הפרס אלן גינתון במסיבת עיתונאים שהציגה את האמנים המועמדים השנה. עם זאת, לא ברור האם ההפסקה אכן תיארך רק שנה ומה תהיה מתכונת הפרס לכשישוב.

"הגענו השנה לשנת שיא, לפסגה היסטורית מבחינת הפרס, הן מבחינת הדיאלוג בין האמנים המציגים והקטלוגים שמופקים ברמה כמעט מושלמת, וכולם מרגישים שמשהו נכון מאוד. אז אם הגענו למקסימום מבחינתנו זוהי גם תקופה טובה לטרוף את הקלפים ולראות מה הלאה", אמרה גינתון.

לדבריה, נתן גוטסדינר, האיש שמממן את הפרס, הוא גם זה שיזם את ההפוגה ואת הארגון מחדש. גינתון מעידה כי בשנה הקרובה ובזו שאחריה יישבו אוצרים ויוצרים בפאנלים כדי לחשוב על מתכונת מחודשת לפרס היוקרתי, שניתן החל משנת 1995 לאמן ישראלי צעיר (עד גיל 40). בין זוכי הפרס עד כה היו מרים כבסה, נלי אגסי, סיגלית לנדאו, יעל ברתנא, גיל מרקו שני, נירה פרג ועוד.

השנה כוללת רשימת המועמדים לפרס את יאן טיכי (37), דור גז (29), ושחר יהלום (30). השלושה יציגו תערוכה משותפת של העבודות שהוגשו לתחרות. גז, המיוצג על ידי גלריה דביר, יציג סדרת צילומים בשם "מטעי האומה" . טיכי, מרצה בתכנית התואר השני לאמנות באוניברסיטת שיקגו, יציג עבודת אור בשם "מיצב מס' 13", ואילו יהלום תציג מיצב פיסולי בשם "ארץ הפטל".
מלבד האוצרת גינתון, כלל צוות השופטים שבחר את המועמדים השנה גם את נתן גוטסדינר, פרופסור מרדכי עומר, דניאלה לוכסמבורג ודויד נוימן מ"מגזין 3" השבדי.

שלושה אמנים, תמה משותפת

גינתון סיפרה כי התערוכה השנה מתאפיינת בתמה משותפת לשלוש העבודות שנבחרו על ידי צוות השופטים. "בשנה שעברה היה מרחק יותר גדול בין העבודות שהוצגו, והשנה יש יותר קשר בין העבודות, הן מבחינת המדיום הצילומי, מבחינה מטפורית והיסטורית. השאלות על מדיום חזקות מאד בתערוכה השנה, כאשר שאלות על צילום דיגיטלי, תיווך אנלוגי, פיגורטיביות ואבסרקט נצאות בשלושתם בצורה באופן שונה," אמרה גינתון.

"ייתכן שאני מחפשת את המכנה המשותף, אבל הצופה יחוש חוויה מאד ברורה וחזקה של אור וחושך, שחור ולבן כשייכנס לחללים התצוגה, וזה נמצא בשלושת העבודות," אמרה, והדגישה כי ברקע שלוש העבודות נמצאת התייחסות לזיכרון וקטסטרופה, "מה שמאוד מאפיין את רוח הזמן."

האוצרת סוזן לנדאו היא זו שתקבע מי הזוכה בפרס השנה, שכולל פרס כספי של 10,000 דולרים ותערוכת יחיד במוזיאון תל אביב לאמנות. זו השנה השלישית בה לנדאו שופטת בפרס גוטסדינר (בשנה שעברה שפטה האוצרת קתרין גרנייה ממרכז פומפידו בפריז). התערוכה המשותפת תיפתח במוזיאון תל אביב לאמנות ב-4 במרץ ושמו של הזוכה יוכרז ב-18 במאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully