וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים לטורקיה: אל תתערבו בעניינינו הפנימיים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

8.2.2011 / 14:05

רה"מ הטורקי ארדואן הזהיר את ישראל ש"לא תתערב במצרים", אבל נראה שלמצרים מפריעה דווקא התערבות אחרת: לפי פרסומים בטורקיה, השגריר הטורקי בקהיר זומן לנזיפה בגלל התבטאויות באנקרה

האם מצרים פותחת חזית מול טורקיה? מדינות רבות בעולם הביעו בשבועיים האחרונים את עמדתן לגבי המאורעות במצרים, ורובן דרשו, במידה לא מועטה של תקיפות, כי השלטון המצרי ייענה לרצון ההמונים וישנה את פניו. אחת מאותן מדינות הייתה טורקיה - ולפי הדיווחים מאנקרה, התגובה המצרית במקרה זה הייתה תקיפה ביותר.

על פי הדיווחים היום (שלישי) בכלי התקשורת בטורקיה, משרד החוץ המצרי גינה את הצהרותיה של טורקיה הנוגעות להפגנות המחאה ברחבי מצרים, והגדיר אותן "התערבות בעניינים פנימיים במצרים".

כלי התקשורת דיווחו כי משרד החוץ המצרי אף זימן אתמול את שגריר טורקיה בקהיר, חסנין אפני בוצאלי, לשיחת נזיפה, במהלכה ביקש ממנו שר החוץ המצרי, אחמד אבו אל-רייט, להבהיר לשר החוץ הטורקי, אחמט דאווט אולו, כי "העם המצרי הוא היחיד שיבחר את דרכו".

הוא התייחס בין היתר להתבטאויותיו של ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן. כך לדוגמה, ארדואן קרא לפני שבוע לנשיא מצרים חוסני מובארק להיענות לדרישות המפגינים: "אני אומר לך בצורה ידידותית, כולנו בשר ודם, כולנו נסתלק ביום מן הימים". כן פנה לציבור המצרי במילים: "יש לכם זכות לדמוקרטיה". הוא גם מתח ביקורת על החלטת מובארק להישאר בתפקידו ואמר שהוא היה צריך לנקוט "בצעדים אחרים".

הדברים מתפרסמים על רקע פרסום דבריו האחרונים של ארדואן, שהתייחס למצב במצרים בשיחה עם כתבים אתמול במטוסו. לפי הדיווחים, ארדואן אמר כי "אל לישראל להתערב בשום פנים ואופן במדינה הזו". לפחות לפי הדיווחים האחרונים, את המצרים דווקא מדאיגה יותר ההתערבות שלו מאשר זו של ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully