וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבר מכוכב אחר: אסטרונאוטית הרצתה לתלמידים

תלמידים נבחרים מבתי ספר ברחבי הארץ זכו לשיעור מיוחד מפי אסטרונאוטית נאס"א, ברברה מורגן. מורגן סיפרה על משימותיה בחלל, וגם על היכרותה עם האסטרונאוט הישראלי, הראשון אילן רמון

קובי אליהו

(צילום: קובי אליהו, עריכה: דורון שטיין, קריינות: אביב אברמוביץ')

30 תלמידים נבחרים מרחבי הארץ, שכיתותיהם משתתפות בתוכנית "עתודה ומנהיגות מדעית טכנולוגית" זכו אמש (רביעי) לפרס מיוחד – הרצאה מפי האסטרונאוטית האמריקאית ברברה מורגן. השיעור הועבר בשידור חי ל-600 תלמידים נוספים המשתתפים בתוכנית, בראשה עומד ד"ר עופר רימון, ראש מנהל המינהל למדע וטכנולוגיה במשרד החינוך. רוב התלמידים ישבו באותה עת בבתי ספרם, ואילו 30 מהם זכו לפגוש את האסטרונאוטית באוניבריסטה הפתוחה ברעננה. מורגן, שהגיעה לארץ לרגל כנס החלל על שם אילן רמון, סיפרה על חוויותיה בחלל, וגם על היכרותה עם האסטרונאוט הישראלי הראשון.

"אילן היה אדם מדהים ונציג מושלם עבור ישראל בנאס"א", סיפרה מורגן, שהכירה את רמון במהלך הכנותיו למשימתה האחרונה של המעבורת "קולומביה". היא המשיכה ואמרה כי "הוא היה תמיד מחויך ומלא ברוגע. מהרגע הראשון הוא נטע בחבריו לכיתה את הרגשת החברות ארוכת השנים, איתו ועם רעייתו רונה וילדיו".

מורגן הסבירה לתלמידים מושגים שונים מעולם החלל וממקצוע האסטרונאוט כמו הליכה בתנאים של חוסר משקל, מבנה החללית ומשימות הצוותים השונים בתוכה. מישל קוגן, תלמידה מביה"ס אריה מאיר בקריית גת, אמרה כי היא מעריצה את העובדה שברברה "הגשימה את חלומה וגם ידעה ליהנות ממנו על הדרך". שלי גולן, תלמידת בית הספר הרב-תחומי בצפת, אמרה כי היא מעריכה את דמותה של ברברה כאישה שמימשה את מלוא יכולותיה בעידן שבו נמשכת אפליית נשים. "היא נחמדה מאוד ומצחיקה, אבל רואים שהיא גם אחת שלא מוותרת", אמרה.

לחזק את החזקים

אחת ממדריכות התוכנית, ד"ר אתי כוכבי, הבטיחה כי בשנה הבאה תגדל התוכנית ותכלול כ-100 כיתות. לדבריה, מטרת התוכנית היא שבתוך שש שנים, יוגשו התלמידים לבחינות בגרות ברמה של חמש יחידות במקצועות המדעיים (מתמטיקה, פיזיקה, רובוטיקה ומחשבים), כחלק ממגמת שיפור תלמידים חזקים.

"החשיבה המסורתית ששלטה במשרד החינוך לגבי צמצום פערים הוכחה כלא נכונה", סיפרה כוכבי. "פעם חשבנו שהילדים המצטיינים שלנו 'יסתדרו בעצמם', אבל היום אנחנו יודעים שחייבים להשקיע בהם המון מוטיבציה ומשאבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully