וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהיום: שנת לימודים חינם לחיילים משוחררים

ועדת העבודה והרווחה צפויה לאשר את תקנון החוק שיאפשר שנת לימודים ראשונה בחינם עבור כ-7,000 חיילים משוחררים בשנה במסגרת המכללות בפריפריות. סטודנטים יוכלו לבקש החזר על השנה

ועדת העבודה והרווחה של הכנסת תתכנס היום (רביעי) על מנת לאשר את תקנון החוק שיאפשר שנת לימודים ראשונה בחינם עבור כ-7,000 חיילים משוחררים בשנה במסגרת המכללות בפריפריות. כבר השנה יוכלו סטודנטים במחזור אוקטובר 2010 לקבל החזר על שנת הלימודים הנוכחית.

על פי החוק, בוגרי צבא ושירות לאומי יזכו לשנת לימודים ראשונה בחינם במוסדות להשכלה הגבוהה בפריפריה. ההטבה, אותה יזמה סגנית השר גילה גמליאל (ליכוד), תחול על משתחררים שיחליטו ללמוד במוסדות להשכלה גבוהה בנגב, בגליל וביהודה ושומרון, לא כולל אוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע.

בנוסף, חיילים משוחררים ובוגרי שירות לאומי ואזרחי, המתגוררים בנגב ובגליל ולומדים במוסדות להשכלה גבוהה בכל רחבי הארץ, יהיו זכאים למגוון הטבות, כגון שנת לימודים במכינה בחינם, הכוונה מקצועית ותעסוקתית, והנחה של 50% בשכר הלימוד. ההטבות מצטרפות למענק ולפיקדון דרך קרן ייעודית שתוקם ביחידה להכוונת חיילים משוחררים במשרד הביטחון. לטובת יישום החוק יוקצו 80 מיליון שקלים בכל שנה.

60 מיליון שקלים יוקצו לחיילים משוחררים מכל הארץ שילכו ללמוד במכללות בפריפריה ועוד 20 מיליון שקלים יוקצו לחיילים משוחררים מהפריפריה שילמדו בכל אוניברסיטה ברחבי הארץ, על-פיי תוכניות שיבנו על ידי הקרן והיחידה להכוונת חיילים משוחררים במשרד הביטחון, המותאמות למקצועות הנדרשים והמבוקשים במשק כגון מקצועות ההיי- טק והרפואה.

ראש הקרן והיחידה להכוונת חיילים משוחררים במשרד הביטחון, חיים אומן אמר כי "זהו תחילתו של עידן חדש שיאפשר לכל חיילת וחייל משוחרר במדינת ישראל לרכוש השכלה גבוהה עם פחות דאגות על הראש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully