וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברוורמן והרצוג מרוצים: "הזדמנות לעתיד חדש"

17.1.2011 / 10:06

ההודעה של שר הביטחון אהוד ברק על פרישת חמשת חברי המפלגה, השאירה מאחור חברי כנסת שמקווים ליציאה לדרך חדשה בעבודה. "זהו יום של שינוי חיובי למפלגת העבודה"

"זהו יום של שינוי חיובי למפלגת העבודה" – כך הגיב הבוקר (שני) שר הרווחה יצחק (בוז'י) הרצוג על בקשתו של שר הביטחון אהוד ברק ליו"ר ועדת הכנסת להתפלג מסיעת העבודה יחד עם ארבעה חברי מפלגה נוספים, ולהקים סיעה חדשה בשם "עצמאות". לדברי הרצוג, "נטישתו של ברק מאפשרת התחדשות למפלגה והחזרתה לפסים של עשייה חברתית וחזון מדיני אמיתי".

הרצוג, שהביע בעבר רצון להנהיג את מפלגת העבודה, אמר כי "אני נשאר במפלגת העבודה כדי להוביל אותה. אני אצרף כוחות חדשים ורעננים ואהפוך אותה לאלטרנטיבה פוליטית אמיתית. אפעל לכינוס מיידי של צמרת המפלגה עוד היום לקבל ההחלטות הנדרשות".

אל דבריו של הרצוג הצטרף השר לענייני מיעוטים, אבישי ברוורמן, שאמר לוואלה! חדשות כי "מדובר בשיאו של משבר במפלגת העבודה, אך זו הזדמנות לעתיד חדש, לאחד את הגורמים במפלגה ולחזור לערכי העבודה. אהוד ברק ומפלגת העבודה זה קשר שהסתיים ואין לי עניין להתעמת איתו אלא לאחל לו הצלחה בהמשך דרכו". לדברי ברוורמן, כל שמונת חברי הסיעה שנותרו במפלגת העבודה מסכימים לעזוב את הקואליציה.

לעומתו, חבר הכנסת דניאל בן סימון, ממתנגדיו החריפים של ברק, העריך כי שמונת הנותרים במפלגה יתפזרו, ובכך יבוא הקץ על מפלגת העבודה. "אין לנו דרך או מנהיגות, זו טרגדיה", אמר בן-סימון לגלי צה"ל.

ח"כ שלי יחימוביץ' רמזה כי בכוונתה להתמודד על ראשות המפלגה. לדברי יחימוביץ', "זהו מהלך מושחת ואופורטוניסטי שכל תכליתו היא לשמור על כיסאו של ברק בממשלה. ברק המיט אסון על מפלגת העבודה, סיאב אותה ופירק אותה. השם 'עצמאות' הוא ציני לא פחות – עצמאי ממצע, מערכים וממחויבות לציבור ונאמנים לכיסא. יותר מכל מתחדד היום הצורך בכינונה מחדש של מפלגה ציונית, סוציאל-דמוקרטית, חברתית ושפויה. אעשה כל שבכוחי כדי שמפלגת העבודה תשוב להיות האלטרנטיבה הזאת".

עוד בעקבות ההודעה הדרמטית, הודיעו חברי "תא הארבעה" במפלגת העבודה, הכוללת את חברי הכנסת עמיר פרץ, איתן כבל, דניאל בן סימון וראלב מג'אדלה כי יתכנסו להתייעצות על המשך דרכם בסיעה.

ח"כ איתן כבל תקף בגלי צה"ל את ההחלטה של ברק ואמר כי: "הפורשים החליטו להרוס באופן סופי את העבודה, והם צריכים לבוא ולבקש סליחה על כל אשר אמרו ועשו נגד התנועה הזו. מפלגת העבודה סיימה את דרכה כאלטרנטיבה. ירד המסך על תנועת העבודה המפוארת".

המשמרת הצעירה: "ברוך שפטרנו"

המשמרת הצעירה של מפלגת העבודה התייחסה גם היא להחלטתם של ברק וארבעת חבריו מהמפלגה לפרוש ולהקים סיעה חדשה ומסרה בתגובה: "ברוך שפטרנו". לפי הודעת המשמרת הצעירה, "סוף סוף יש למפלגת העבודה סיכוי להשתקם ולחזור לדרכה הסוציאל-דמוקרטית. צעירי מפלגת העבודה יוצאים במבצע התפקדות ארצי תחת הכותרת: 'לא מתבכיינים. מתפקדים', וקוראים לכל מי שהתמהמה עד עכשיו להתפקד לשורות המפלגה". יו"ר המשמרת הצעירה מיכל בירן הוסיפה, כי "דווקא עכשיו נקרתה בדרכנו הזדמנות חד פעמית להחזיר את העבודה לדרכה ולערכיה".

יו"ר סיעת מרצ, ח"כ אילן גילאון אמר כי "הפעם אהוד לא ברח, אלא עזב בצדק". לדבריו, ברק "מעולם לא חלק את ערכי תנועת העבודה. יש לקוות ששארית העבודה בממשלה, ברוורמן והרצוג יעזבו גם הם. אני קורא למפלגת העבודה שנותרה לחבור לשיתוף פעולה פרלמנטרי במטרה לבחון הקמת תנועה ציונית, סוציאליסטית ודמוקרטית".

ח"כ שי חרמש (קדימה) איש הקיבוצים ויוצא מפלגת העבודה אמר בתגובה: "אין שמחה לאיד, הבית התרסק והתנועה הקיבוצית מוצאת עצמה ברחוב. ברק ועושה דברו נוקד יזכרו לדורות כמי שהפקירו את אלו שהביאם לכס השלטון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully