וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרבנים ממליצים: מבחנים קשים יותר למתגיירי צה"ל

מוטי לוי

16.1.2011 / 19:04

ועדת הרבנים שהוקמה על ידי הרב הראשי לישראל שלמה עמאר הגישה את המלצותיה ביום שישי האחרון. ההמלצות עדיין חסויות אך לוואלה! חדשות נודע כי הרבנים המליצו להקשות על הליך הגיור

לידי וואלה! חדשות הגיעו היום (ראשון) ארבע ההמלצות שהוגשו על ידי ועדת הרבנים שהוקמה לבחינת גיורי צה"ל. הוועדה שהוקמה על ידי הרב הראשי לישראל שלמה עמאר, הגישה את המלצותיה ביום שישי האחרון לרב הראשי ולמנהיג ש"ס הרב עובדיה יוסף לאחר שבועות בהן בדקה את כל תהליך הגיור של המתגיירים בצה"ל, החל במסלול הלימודים עצמם דרך המבחנים שעוברים המתגיירים וכלה בהליך הגיור הסופי בבית הדין.

המלצתה הראשונה של הוועדה הייתה להאריך את מסלול הלימודים של המתגיירים בעוד כשבועיים-שלושה בכדי להספיק יותר חומר לפני המבחנים. בהמלצתה השנייה המליצה הוועדה לכלול בתכנית הלימודים תכנים הלכתיים יותר ופחות תכנים סמליים כגון נוסחי הברכות והתפילות. המלצתה השלישית של הוועדה עסקה באופי המבחנים שעוברים מתגיירי צה"ל בסוף תכנית הלימודים ולפיה יש לשאול שאלות קשות יותר ומקיפות יותר הנוגעות גם להלכות הנוגעות לחיי היומיום. עוד המליצה הוועדה לערוך ימי עיון משותפים לדייני מערך הגיור הצבאי והממלכתי כדי שיעבדו לפי אותם הקריטריונים.

מאז הגישה הוועדה את המלצותיה נמנעים חברי הוועדה לשוחח עליהן והן נותרו חסויות. בראשות הוועדה המדוברת עמד הרב ניסים בן שמעון, ראש אבות בתי הדין בתל אביב. לצדו ישבו בוועדה הרב אהרן דרשביץ המכהן כדיין בבית הדין הרבני בבאר שבע והרב שמעון אליטוב רב המועצה האזורית מטה בנימין וחבר מועצת הרבנות הראשית לישראל.

עוד נודע לוואלה! חדשות כי בניגוד לפרסומים בעיתונות החרדית לפיהם חברי הוועדה פסלו את הגיורים, החברים בוועדה סיפרו למנהיג ש"ס הרב עובדיה יוסף כי התרשמו שהמתגיירים אכן מתכוונים לקבל על עצמם בהליך הגיור קיום תורה ומצוות. זאת תוך שהם מדגישים בפניו כי הם עצמם לא נתבקשו להכשיר או לפסול את הגיורים ולכן מסקנותיהם כוללות אך ורק המלצות לייעול עתידי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully