וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה משאיר בחילה": ראיון עם מיכל לוי, כוכבת "בלו נטלי"

שני גורקביץ'

12.1.2011 / 12:17

לקראת סיום העונה הראשונה של "בלו נטלי", השחקנית מיכל לוי מגלה למה כמעט ויתרה על התפקיד שלה ומדוע היא מקווה שהסדרה תגרום לגברים להפסיק ללכת לזונות. ראיון

מיכל לוי כמעט החמיצה את התפקיד של שירלי הגואל בסדרה "בלו נטלי", שמשודרת ב-yes Drama HD. "נכנסתי ברגע האחרון לסדרה, שבועיים לפני הצילומים", היא מגלה בשיחה עם וואלה! תרבות לקראת שידורו של הפרק האחרון ביום ראשון הקרוב. "הגעתי לאודישן שבועיים אחרי לידה רק כדי לעשות אודישן ובלי כוונה באמת להצטלם. בהתחלה חשבתי בכלל להגיד לא, אבל כשעודד (במאי הסדרה עודד לוטן - ש.ג.) התקשר אליי ואמר לי לבוא, תפסתי את עצמי בידיים ואמרתי שעל כזה דבר לא מוותרים".

נדמה שההחלטה של לוי שלא להאריך את חופשת הלידה שלה היתה נכונה. עם עלייתה, הרעיפו המבקרים שבחים על "בלו נטלי", אותה יצרו אבנר ברנהיימר וגיא סידיס, ולאחרונה yes אף הודיעה כי היא תזכה לעונה שנייה. התשבחות ניתנו לא רק לתצוגת המשחק של צוות השחקנים, שכולל לצד לוי את צביקה הדר, דפנה דקל, אלונה איב ויפתח קליין, אלא גם לעצם הנכונות לעסוק בנושא הקשה והאקוטי של תעשיית הזנות והסחר בנשים בישראל.

"אני מקבלת המון תגובות מאוד חיוביות על הסדרה", אומרת לוי. "אנשים מאוד אוהבים אותה, וכולם גם אומרים שזו סדרה קשה. כלומר, לא כל אחד יכול לראות אותה ולהתחבר אליה. זה לא פשוט ולא קל לצפייה, במיוחד כשאת יודעת שזה אמיתי וזה קורה עכשיו, כל הזמן. זה משאיר אותך עם סוג של בחילה, בעיקר הפרקים הראשונים".

את חושבת שקשה לך יותר לצפות בסדרה בגלל שאת אשה?

"לא. למרות שהנשים בסדרה מוצגות כקורבנות, אני חושבת שהיה לי קשה יותר לצפות בסדרה אם הייתי גבר. הגברים בסדרה חלשים ומתוך החולשה הזו הם למעשה מנצלים את הנשים. וכדי שהם יוכלו לנצל אותן, הם מפסיקים לראות אותן כבני אדם. הם מחפצנים אותן".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הסדרה מעוררת מודעות. קשה לי לדמיין שמישהו יתעלם מזה אחרי שהוא רואה את הסדרה, במיוחד מי שהולך לזונות". דפנה דקל, מיכל לוי, יפתח קליין/מערכת וואלה!, צילום מסך

למי שטרם ראה, "בלו נטלי" מספרת על גדי ששון (הדר), בעל חנות אלקטרוניקה תל אביבית שפושט את הרגל ונאלץ לעבור עם משפחתו לאשדוד ולעבוד על היאכטה של גיסו, יוני (קליין). עד מהרה מתברר כי יוני מבריח לישראל נשים שנמכרות לסרסורים, נאנסות ומאולצות לעבוד בזנות, מה שגורר את כל המשפחה לסחרור דרמטי קשה במיוחד ומספק הצצה אמינה למדי לתעשיית הזנות המקומית.

"מתברר שהמון אנשים הולכים לזונה", אומרת לוי, שמגלמת בסדרה את שירלי, אשתו של יוני. "לפני הרבה שנים צילמתי איזו מתיחה ל'פספוסים'. חיכיתי שם בתל ברוך כדי שיאספו אותי עם האוטו. עמדתי בערך שלוש שעות לא רחוק מהזונות וכמות האנשים שנעצרו עם האוטו לידי ו'ביקשו' היתה מטורפת. הם היו מכל השכבות באוכלוסייה ומכל המגזרים. מתברר שזה לא רק פלח אוכלוסייה מסוים שהולך לזונות. היו שם אנשים שפשוט לא הבנתי מה יש להם לחפש שם".

"מבחינה זאת, הסדרה מעוררת מודעות", היא מוסיפה. "קשה לי לדמיין שמישהו יתעלם מזה אחרי שהוא רואה את הסדרה, במיוחד מי שהולך לזונות".

את לא חושבת שמי שהולך לזונות הוא כבר קהה חושים?

"גם אם זה נכון, אם שמים לך את זה מול הפרצוף כמו בסדרה, אתה לא יכול להתעלם מזה יותר. אתה לא יכול להגיד לעצמך יותר 'הן רוצות את זה', או מה שלא אומרים, כדי להרגיש בסדר עם עצמך ולהוריד את האשמה".

בהקשר זה, לוי מגלה שהיו פעמים שהנושא הקשה שבו מטפלת "בלו נטלי" גם חלחל אל סט הצילומים. "האווירה על הסט היתה נעימה וטובה, היו הצחוקים שתמיד יש בכל הפקה", היא מספרת. "אבל היתה פעם שהגעתי לסט, אחרי שבועיים שלא ראיתי אותם בזמן שהם צילמו את כל הסצינות בבית הזונות, ומצאתי צוות שבור, מיואש. היה להם ממש קשה. אני גם יודעת שסצינת האונס השפיעה קשה מאוד על עודד הבמאי ועל כולם. היה להם קשה לעבור את זה וראו את ההשפעה של זה על כולם באופן מאוד ברור".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בארץ כולם עושים הכל, מה שיש - עושים. תיאטרון וטלוויזיה זה אמנם מאוד שונה, אבל שניהם זה כיף גדול". צביקה הדר, דפנה דקל, יפתח קליין, מיכל לוי. שחקני "בלו נטלי"/מערכת וואלה!, צילום מסך

לוי, בת 31, גדלה בכפר סבא אבל מגיל 18 היא גרה בתל אביב ולפני מעט יותר משנה ילדה את בתה הבכורה זיו, שנקראת על שם דמות בסרט סטודנטים בו השתתפה בזמן ההיריון. לצופי הטלוויזיה הצעירים היא מוכרת כיסמין אביעד מ"פיק אפ", ששודרה בערוץ 10 ב-2005, ובימים אלה ניתן גם לראות אותה בסדרה "פלפלים צהובים", שמשודרת בערוץ 2, אם כי בתפקיד קטן בהרבה מזה שהיא ממלאת ב"בלו נטלי".

למרות הקריירה הטלוויזיונית הפורחת, אהבתה הגדולה של לוי היתה מאז ומעולם התיאטרון – החל בילדות, דרך תיאטרון צה"ל ובית הספר ניסן נתיב ועד "תקלה קלה", קומדיית דלתות בריטית בה היא משחקת ושמוצגת בימים אלה בתיאטרון בית לסין .

"בארץ כולם עושים הכל", היא עונה כשהיא נשאלת מה היא מעדיפה – את הבמה או את המרקע. "מה שיש - עושים. תיאטרון וטלוויזיה זה אמנם מאוד שונה, אבל שניהם זה כיף גדול ואני לא באמת יכולה לבחור מי מביניהם אני מעדיפה כי לכל אחד יש את היתרונות והחסרונות שלו. בתיאטרון יש את הפידבק המיידי - לעמוד על הבמה מול קהל זה משהו שאין לו תחליף. מצד שני, יש בזה משהו מאוד שוחק. כשאת יוצאת עם הצגה ואת עושה 20-30 הופעות בחודש ואת בנסיעות כל היום, יש בזה משהו מאוד שוחק. בצילומים את עושה את זה ביום אחד וזהו – שוכחת מזה, זה נגמר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"יש נשים כאלה גם בתל אביב. יש שירליות בכל מקום". מיכל לוי/מערכת וואלה!, צילום מסך

אך מה שמייחד את דמותה שירלי, אותה כאמור מגלמת לוי ב"בלו נטלי", הוא שבפרקים הראשונים נדמה שהיא שולית, אך עם הזמן מתברר שהיא משמעותית מאוד לקידום העלילה והצופים נחשפים גם לפנים אחרים ואפילו מפתיעים שלה.

"שירלי תמיד גדלה בצלה של קרן האחות המוצלחת, היפה, שההורים אוהבים יותר", היא מספרת על הדמות שמגלמת דפנה דקל. "נראה שלא משנה מה שירלי עושה, לא משנה כמה היא מצליחה בחיים, היא תמיד נשארת מספר 2 וזה מה שמטריף אותה: שאף אחד לא סופר את זה. היא רופאת שיניים, היא התחתנה עם הגבר הכי חתיך ומוצלח באשדוד, ולעומתה קרן פשטה את הרגל, לא עובדת, בעלה לוזר, שגם פשט את הרגל, ועדיין - כשהם חוזרים לאשדוד, היא המלכה של הבית. זה מטריף את שירלי, משגע אותה. כל מה שהיא רוצה זה לזכות בהכרה, שמישהו יגיד לה שהיא נהדרת - וזה לא קורה".

נהנית לשחק אותה?

"מאוד, מאוד, מאוד. יש בה המון עוצמה ואני חושבת שיש בה גם המון הומור, שזה תמיד כיף לשחקן. היא הצחיקה אותי עם הטעם שלה בלבוש – כל המנומרים והנוצצים והזהבים, כדי שייראו את הכסף שלה. ובכלל, זה שחשוב לה בכלל מה יאמרו השכנים מאוד משעשע בעיניי. זה רחוק ממני. יש כמה דראג קווינז יותר סולידיים משירלי".

בסדרה, שירלי מאד גאה במוצאה האשדודי למרות הנעשה סביבה. את חושבת שהדמות שלה ייחודית לדמויות מהאזור הזה בישראל?

"זו לכאורה דמות נורא פרובינציאלית, אבל יש נשים כאלה גם בתל אביב. יש שירליות בכל מקום".

הפרק האחרון לעונה של "בלו נטלי" ישודר ביום ראשון, 22:00, ב-yes Drama HD

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully