וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה: 10 הרוגים ועשרות נעדרים בשיטפונות

"אמא טבע הביאה עלינו אסון נורא ב-48 השעות האחרונות", אמרה ראש ממשלת קווינסלנד, בעוד ה"צונאמי היבשתי" מחריב עיירות שלמות ומתחיל להציף את העיר בריסביין, שם מפנים תושבים מבתיהם

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

השיטפונות הסוחפים זה כמה שבועות את צפון מזרח אוסטרליה כבר כיסו שטח שבו מתגוררים כרבע מיליון בני אדם וגרמו נזק כלכלי הנאמד במיליארדים, אבל מבחינת קורבנות בנפש, גבו עד השבוע מחיר מועט יחסית - כמה הרוגים בודדים. הנתון הזה משתנה במהירות ביומיים האחרונים, עם הגיעם של המים הגואים לאזור העיר בריסביין, השלישית בגודלה במדינה.

לפי הנתונים שנמסרו היום, בגל הנוכחי נהרגו כבר עשרה בני אדם, המעלים את מניין ההרוגים הכולל מאז תחילת השיטפונות בנובמבר ל-21. בין ההרוגים ידוע כבר על לפחות חמישה ילדים. אולם הנתון המרכזי היום הוא עוד עשרות בני אדם, לפחות 72, המוגדרים נעדרים ויש חשש כבד לחייהם. לדברי ראש ממשלת מדינת קווינסלנד, אנה בליי, מניין המתים "צפוי לעלות באופן דרמטי". בין הנעדרים, לדבריה, יש משפחות שלמות.

שיטפונות בעיירה טוומבה בקווינסלנד, אוסטרליה. רויטרס
לכודים על גג בעיירה טוומבה/רויטרס

בפנים קודרות, קראה היום ראש ממשלת אוסטרליה, ג'וליה גילארד, לתושבי קווינסלנד להתכונן לגרוע מכל, בעוד הגל הגדול, שכבר מכונה בפי כל "צונאמי יבשתי", שוטף את העיירה טוומבה שבמורדות ההרים, סוחף בתים שלמים ומותיר אחריו הרס מוחלט.

כעת מתחילים המים לגאות בעיר בריסביין עצמה, שם נערכים התושבים כבר כמה ימים, אוגרים אספקה וממלאים שקי חול. תושבים של כמה משכונות העיר כבר קיבלו היום הנחיות להתפנות מבתיהם, וכ-1,500 פונו כבר.

"ראינו כמה אירועים פשוט מזעזעים בטוומבה ובקהילות נוספות בעמק לוקייר", אמרה ראש הממשלה. "קירות של מים התנפצו על מכוניות ובתים, אנשים לכודים על גגות, ונאחזים בעצים ובשלטים בניסיון להציל את חייהם".

"אמא טבע הביאה עלינו אסון נורא ב-48 השעות האחרונות", הוסיפה בליי. "זה יום עגום ונואש עבור תושבי קווינסלנד".

גשם שוטף בבריסביין, והנהר גואה. רויטרס
גשם זלעפות בבריסביין, והנהר גואה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully