וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבשורה הגיעה לכביש 1: נפתח הנתיב המהיר

הנתיב החדש מחבר בין מחלף נתב"ג למחלף קיבוץ גלויות בתל אביב, וצפוי להקל בצורה משמעותית על עומסי התנועה בכבישים באיזורים אלו. טווח האגרה ינוע בין 6 ל-20 שקלים, בהתאם לעומס

הנתיב המהיר בכביש מספר 1 לכיוון תל אביב נפתח הבוקר (שישי) לראשונה. היום אמנם לא מורגשים עומסי תנועה כבדים, אך החל מיום ראשון הנהגים באיזור צפויים להרגיש הקלה משמעותית בצפיפות בכבישים. התנועה מתבצעת ממזרח למערב- החל במחלף נתב"ג ועד מחלף קיבוץ גלויות בכניסה לתל אביב. מדובר, בסך הכל, ב-13 קילומטרים של נתיב המקביל לכביש ירושלים-תל אביב.

הנסיעה בנתיב חופשית מתשלום עבור תחבורה ציבורית, רכבים בעלי ארבעה נוסעים ויותר, ולבעלי תו נכה. לכלי רכב דו גלגליים ישנה הנחה של 50% על שימוש בו. כמו כן, עם פתיחת הנתיב נפתח גם מגרש חניה באזור נתב"ג בו יוכלו נהגים להשאיר את רכבם ולנסוע בשאטלים בחינם לתוך תל אביב במטרה להקל על העומס.

התשלום על השימוש בנתיב ישתנה בהתאם למידת העומס על הכביש. ככל שהנתיב יהיה פתוח יותר, המחיר יהיה זול יותר, ולהיפך. טווח המחירים ינוע בין 6 שקלים כאשר הנתיב פתוח ל-20 שקלים כאשר ייכנסו אליו כלי רכב רבים. בכל מקרה, מבטיחים בחברה המפעילה, לא יווצר עומס בנתיב. במטרה להתמודד עם מכוניות שיתקעו או עם תאונות דרכים בנתיב, נבנו פתחי חירום דרכם יוכלו לחלץ את כלי הרכב שנפגעו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עלות כוללת של חצי מיליארד שקלים. תמונה של הנתיב החדש מהאוויר/מערכת וואלה!, צילום מסך

למעלה מ-2,000 מקומות חנייה חדשים

במסגרת הנתיב, ייחנך גם מתחם "חנה וסע" באזור נתב"ג עם למעלה מ-2,000 מקומות חנייה. החניון יעמוד לרשות הנהגים ללא תשלום לאורך כל שעות היום, עד חצות בכל לילה. מי שישאיר את הרכב בחניון אחרי חצות, יחויב ב-50 שקלים. השאטלים יפעלו מהשעה 6:00 בבוקר עד השעה 23:00 בלילה ברציפות, ויובילו את הנוסעים אל תל אביב. עם זאת, ההסעות לא יפעלו בימי שישי ובערבי חג.

בניית הפרויקט החלה בשנת 2006 ונעצרה לתקופות מסוימות, בעלות כוללת של חצי מיליארד שקלים. שר התחבורה, ישראל כ"ץ, אמר בעבר שבהתאם למידת ההצלחה של הפרויקט, ישקלו פרויקטים דומים בכניסות הצפוניות לתל אביב. הזכיין הפרטי שזכה במכרז וביצע את הפרויקט הוא חברת "שפיר הנדסה". החברה תתפעל את הפרויקט עבור המדינה ב-30 השנים הקרובות והתשלום עבור השירות אמור לכסות את עלות הבנייה.

אתמול נערכה מסיבת עיתונאים חגיגית להשקת הנתיב בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התחבורה ישראל כ"ץ. נתניהו ציין בחיוך כי "עכשיו תתאפשר זרימה של תנועה מהירה גם בלי צ'קלאקה". בנוסף הביע את שביעות רצונו מהפרוייקט ואמר כי "ישראל נעה ברוח הזמן. השינויים שעומדים להיות בכביש הנתיב המהיר מדהימים מבחינת היצירתיות והתעוזה שמתבטאים בפרוייקט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully