וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש הצבאי זיכה את מנהיג ההפגנות בבילעין

3.1.2011 / 18:50

בית המשפט במחנה עופר זיכה את מוחמד חטיב, ממובילי הפגנות נגד גדר הפרדה בבילעין, מאשמת הסתה, פעילות למען התאחדות אסורה והפרעה לחייל. השופטים ביקרו את התנהלות גורמי החקירה

בית המשפט הצבאי במחנה עופר זיכה היום (שני) את מוחמד חטיב, ממובילי ההפגנות בכפר בילעין נגד גדר ההפרדה. חטיב נעצר לפני שנה בכפר על ידי כוחות צה"ל והואשם, בין היתר, בעבירות של הסתה, פעילות למען התאחדות אסורה והפרעה לחייל. בית המשפט זיכה את חטיב מכל שלושת האישומים ואף ביקר את התנהלות גורמי החקירה בעניינו.

"על אף קביעת בית המשפט העליון כי יש להזיז את גדר ההפרדה בבילעין, מגישים כתבי אישום נגד אנשים, ללא ראיות, והורגים מפגינים כאשר כל חטאם הוא שהגיעו למחות כנגד הגדר הלא חוקית", אמרה פרקליטתו של חטיב, עו"ד גבי לסקי.

חטיב נעצר בינואר 2010 ומאז נאסר עליו להתקרב לאיזורי ההפגנות. כל יום שישי היה עליו להתייצב במשטרת תחנת בנימין, על מנת לוודא שאינו נמצא בהפגנה. לדברי עו"ד לסקי, ההאשמות כנגדו התבססו על עדויות שניטלו בצורה לא חוקית מקטינים תושבי הכפר. בין היתר, נלקחו העדויות מילדים לאחר שנעצרו על ידי כוחות צה"ל, שלא על ידי חוקרי נוער, ללא ליווי הורים ומבלי שהתאפשר להם להיוועץ עם עו"ד.

עו"ד לסקי הוסיפה כי "חוסר היכולת או הרצון של הממשלה להגיע להסדר עם הפלסטינים יוצרת מציאות שבה על אף קביעת בית המשפט העליון כי יש להזיז את גדר ההפרדה בבילעין, מגישים כתבי אישום כנגד אנשים ללא ראיות בכלל והורגים מפגינים כאשר כל חטאם הוא שהגיעו למחות כנגד הגדר הלא חוקית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully