וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לפטר את איוב קרא שהשתתף בטקס עם נאו נאצים"

פנחס וולף

24.12.2010 / 13:40

גורמים במפלגת קדימה קראו לפטר את סגן השר, איוב קרא, עקב השתתפותו בטקס זיכרון לקורבנות השואה יחד עם נציגי מפלגת החירות האוסטרית. קרא בתגובה: "לא בדקו את העובדות"

במפלגת קדימה קראו היום (שישי) לפטר את סגן השר איוב קרא (ליכוד) לאחר שהשתתף בטקס זיכרון לקורבנות השואה ביוזמת מפלגת החירות האוסטרית, המזוהה עם הימין הקיצוני במדינה.

יו"ר הקונגרס היהודי העולמי בישראל, ח"כ שי חרמש (קדימה), אמר: "אני מזועזע מהלגיטימציה שסגן שר בממשלת ישראל נותן ליו"ר מפלגה ניאו נאצית. בתפקידי כיו"ר הקונגרס היהודי העולמי אנו נאבקים יום ולילה בדה-לגיטימציה של ישראל ובאנטישמיות. מפגש של נציג רשמי של ממשלת ישראל עם תנועה ניאו נאצית באוסטריה נותנת לה לגיטימציה. זה מעשה בלתי נסבל שאין לעבור עליו לסדר היום ובכוונתי להגיש דיון דחוף בכנסת על הנושא".

ח"כ מגלי והבה מקדימה הצטרף לקריאות נגד קרא ואמר: "מדובר בהתנהלות חמורה ומבישה של הימין הקיצוני בליכוד , אשר באטימותו הרבה נותן לגיטימציה במעשיו ובדבריו לימין הקיצוני האוסטרי ובכך לשונאי ישראל. גם אם מדיניות הממשלה הופכת את ישראל למצורעת בעולם, אין זה ראוי לנסות ולפגוש בכל מחיר גורמים בינלאומיים ואין לקשור עמם יחסים. סגן השר קרא חצה קו אדום וזלזל ברגשות ובמטען ההיסטורי של הציבור בישראל".

"אין להם מושג"

דוברו של קרא הגיב לקריאות ואמר כי "צר לי שחברי כנסת פופוליסטיים יוצאים בהצהרות במתקפה בלי שיבדקו את העובדות, ומבלי שיהיה להם מושג על הגורמים שסגן השר נפגש איתם. האם לקיים טקס לזכר קורבנות השואה זה נקרא לפגוע ברגשות העם היהודי? האם תמיכה היחידה של המפלגה בישראל בפרשת המשט הטורקי, בזמן שהמפלגות הסוציאליסטיות הגישו הצעה לחרם כללי על ישראל - האם זה אומר שזו מפלגה נאצית? במצע שלה כתוב שהמפלגה מושתתת על המורשת הנוצרית והיהודית – זו מפלגה נאצית?".

בטקס המדובר השתתפו חברי פרלמנט מהמפלגה, ראשי קהילות יהודיות ותושבים מווינה. יו"ר מפלגת החירות האוסטרית, הייניץ כריסטיאן שטראכה, הניח זר לזכר קורבנות השואה ואמר כי "נתמוך בישראל במלחמתה בטרור כדי ששואה לא תחזור על עצמה, ונתן לה גיבוי בכל צעד שתנקוט בהגנה על ביטחונה ואזרחיה. לא יעלה על הדעת שאזרחי ישראל נתונים למתקפת טילים יומיומית, והעולם עומד מנגד ועוד בא בטענות נגד ישראל".

סגן השר קרא נשא נאום גם הוא בטקס ואמר: "לא נשכח ולא נסלח לאלה שגרמו לטראומת השואה על העולם ועל העם היהודי בפרט, ונעשה הכול כדי שהטרור המתפשט לא יגרום שואה נוספת לעולם הנאור והדמוקרטי. אומות העולם החופשי חייבות להתאחד ולהכות בטרור והקצנה הדתית".

מפלגת החירות האוסטרית הינה מפלגה שמזוהה עם רעיונות לאומניים וקיצוניים. בעבר עמד בראשה יורג היידר, אשר נודע בעמדותיו הקיצוניות ובהתבטאויותיו בזכות הנאצים, ואף כונה "נכדו הרוחני של היטלר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully