וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנצו ביארזוט הלך לעולמו בגיל 83

המאמן האיטלקי האגדי, שהוביל את נבחרת איטליה בין 1977 ל-1986 ורשם זכייה בלתי נשכחת במונדיאל 1982, מת במילאנו

מאמן הכדורגל האגדי, האיטלקי אנצו ביארזוט, הלך לעולמו היום (שלישי) במילאנו והוא בן 83. ביארזוט זכה לתהילת עולם כשהוביל את נבחרת איטליה לזכייה במונדיאל 1982, גביע העולם השלישי מתוך ארבעה שהניפה הסקוואדרה אזורה.

ביארזוט אימן את איטליה גם במונדיאל 1978, ותחתיו האזורי היו באותו מונדיאל בארגנטינה לנבחרת הכדורגל המרתקת והמבריקה ביותר שהייתה אי פעם לארץ המגף, ואחת האטקרטיביות ביותר בטורניר.

ביארזוט נודע כמאמן אמיץ ודעתן, שלא נרתע מהתקשורת או דעת הקהל, וזכור במיוחד זימונו של החלוץ פאולו רוסי למונדיאל 1982, למרות שהיה בכושר ירוד והושעה לשלוש שנים בעקבות מעורבותו בהטיית תוצאת משחק. רוסי כיכב עם שישה שערים בשלבים המאורחים של הטורניר, כולל שער בגמר בו ניצחה איטליה את מערב גרמניה 1:3.

ביארזוט החל את דרכו בכדורגל כמגן בקבוצת גוריזיה בשנת 1946, ובהמשך שיחק באינטר, קטאניה וטורינו, בה סיים את הקריירה ב-1957. בשנת 1964 ביארזוט פצח בקריירת אימון והחל כעוזר מאמן בטורינו תחת נראו רוקו וג'ובאן בטיסטה פאברי. את דרכו כמאמן ראשי החל בפראטו מהליגה השלישית, ובהמשך העדיף לעבוד עבור התאחדות הכדורגל האיטלקית ולא לפתח קריירה במועדונים.

אחרי שאימן את נבחרת איטליה עד גיל 23 קיבל לידיו את נבחרת איטליה הבוגרת בשנת 1977. הסקוואדרה אזורה הציגה תחתיו כדורגל מלהיב והתקפי, ואת מונדיאל 1978 סיימה במקום הרביעי, כשהיא מנצחת במהלכו את מי שהפכה בסופו לאלופת עולם - המארחת ארגנטינה.

את מונדיאל 1982 איטליה פתחה רע עם שלוש תוצאות תיקו, וביארזוט החליט לספק שקט לשחקניו והכריז על חרם תקשורתי. החרם הזה, צעד חריג ומתריס, עורר את זעם התקשורת האיטלקית, אך תוך ימים ספורים, לאחר ניצחונות על ארגנטינה, ברזיל, פולין וגרמניה, ביארזוט הפך ליקיר האומה. ביארזוט לא הצליח להעפיל עם האזורי לאליפות אירופה 1984, ואחרי מונדיאל 1986, בו איטליה הודחה בשמינית הגמר, פרש מאימון הנבחרת. בערוב ימיו שימש שמנהל טכני בהתאחדות האיטלקית עד שפרש מתפקידו זה בשנת 2005.

מימין לשמאל: מאמן נבחרת איטליה אנצו ביארזוט, נשיא איטליה סנדרו פרטיני, שחקן הנבחרת פרנקו קאוסיו והקפטן דינו זוף עם הגביע העולמי בשנת 1982. AP
ביארזוט/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully