וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערפו את ראשה: המלכה תוסר מהבולים הבריטים?

שר הדואר חולל סערה בממלכה, כשהודיע שבמסגרת הפרטת שירות הדואר, לא יחויב הזכיין להמשיך לעטר כל בול בצללית המלכה. בארמון זועמים, ובאופוזיציה מאשימים את הממשלה ברדיפת בצע

דיוקנה של המלכה מעטר כל בול שהונפק בבריטניה מאז המציא סיר רוולנד היל את הבול ב-1840, אך ייתכן שהמסורת הזו מתקרבת לקיצה. כך התברר בסוף השבוע, כשהממשלה הודיעה כי לא הצליחה להבטיח שהדיוקן יישאר על כל בול שיונפק לאחר הפרטתו של שירות הדואר המלכותי.

לפי דיווחים הבוקר (ראשון) בתקשורת הבריטית, מגעים קדחתניים מתקיימים כעת בין הממשלה לבית המלוכה בניסיון לפתור את העניין. עיתוני הממלכה מתייחסים בדרמטיות לפרשה, וה"דיילי מייל" אף העניק לדיווח שלו את הכותרת "ערפו את ראשה".

אמש הודיע שר הדואר, אד דייווי, כי על פי תנאי הרכישה שבהם תימכר רשות הדואר המלכותית לזכיינים פרטיים - בהם כנראה מפעיל הדואר הגרמני "דויטשה פוסט" - יהיו המפעילים החדשים חופשיים לוותר על הצללית המפורסמת שמעטרת כיום את פינתו של כל בול בריטי.

לפי הדיווחים, בבית המלוכה זועמים על הצעד. "בארמון לא אוהבים בכלל את ההפרטה הזו", אמר מקור במשפחת המלוכה ל"דיילי מייל". "הם במיוחד מודאגים שמא הדבר יקרה עוד לפני 'יובל היהלומים' בשנת 2012", הכינוי לחגיגות 60 שנה להכתרת המלכה אליזבת, אשר לכבודן צפויה להיות מונפקת סדרה מיוחדת של בולים.

באופוזיציה טוענים כי הממשלה מנסה להסיר כמה שיותר מגבלות מהרוכשים, בניסיון להעלות את מחיר הרכישה. השר דייווי ניסה למתן את הביקורת, כשאמר כי הוא "בטוח למדי" שבסופו של דבר דיוקן המלכה ימשיך לעטר את הבולים. לדבריו, גם הרוכשים מבינים שהסרת הדיוקן הכה מפורסם מהבולים תהיה בבחינת "התאבדות מסחרית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully