וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקדים משפטי: גבר יכול לאמץ את ילדו של בן זוגו

גלעד גרוסמן

16.12.2010 / 21:06

עד היום החוק לא איפשר להומוסקסואלים לאמץ ילדים של בני זוגם, מכיוון שלילד כבר יש שני הורים רשמיים, אולם ביהמ"ש קבע כי גבר יוכל לאמץ את הבן הביולוגי של בן זוגו

גבר יכול לאמץ את ילדו של בן זוגו - כך קבע היום (חמישי) לראשונה בית משפט לענייני משפחה בירושלים, לאחר שעד כה התיר בית המשפט לגברים לאמץ ילדים רק של בנות זוגם. "פריצת הדרך הזאת היא נדבך נוסף בהכרה במשפחה החד מינית", אמרה עו"ד אירית רוזנבלום מארגון "משפחה חדשה", שהגישה את בקשת האימוץ בשם בני הזוג.

לפני כשנתיים נולד בחו"ל לאחד מההורים ילד מאם פונדקאית, ולפני שנה פנו השניים על מנת לאפשר לבן זוגו לאמץ את הילד. השניים עברו הליך אימוץ, שכולל תסקיר של עובדת סוציאלית ובדיקת מסוגלות הורית, כפי שעושה כל מי שרוצה לאמץ. עד היום החוק לא איפשר להומוסקסואלים לאמץ את ילדיהם של בני זוגם, מכיוון שהיה מדובר בילד שכבר יש לו שני הורים רשמיים - אב ואם. המצב היה שונה בקרב בנות זוג לסביות, מכיוון שנשים נכנסו להריון מתרומת זרע אנונימית, ולמעשה לא היה לילד הורה נוסף. לדברי עו"ד רוזנבלום, הליך הפונדקאות יצר מצב חדש, שבו גם גבר יכול להיות הורה יחיד, ולכן ניתן לבן זוגו לאמץ את הילד. היום נתן בית המשפט את צו האימוץ המיוחל.

"זהו צעד גדול לקהילה ההומו לבבית בישראל, המקבלת הכרה כתא משפחתי לגיטימי בחברה הישראלית", אמרה עו"ד רוזנבלום. "יחד עם זאת, עדין רחוקה הדרך מההכרה המיוחלת, מכיוון שכל נושא הזכויות של הקהילה ההומו-לסבית עדין נעשה על ידי בתי המשפט, ולא כפי שמצופה היה שיעשה, על ידי המחוקק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully