וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנייה ליועמ"ש: פתח בחקירה נוספת נגד דנינו

גלעד גרוסמן ואיילה חננאל

15.12.2010 / 18:30

קצין לשעבר ביחידת המודיעין במשטרה והתנועה לאיכות השלטון דורשים חקירה פלילית נגד ניצב דנינו בטענה שמנע מעצר משיקולי יוקרה אישית. המשטרה: טענות ישנות, ממוחזרות וחסרות שחר

ניצב משנה בדימוס סיימון פרי והתנועה לאיכות השלטון פנו היום (רביעי) ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד ניצב יוחנן דנינו, בעניין התנהלות בכירי אגף המודיעין בפרשת הסגרתם של האחים אברג'יל לארצות הברית. דנינו, שעמד לפני שנתיים בראש אגף המודיעין, הוא אחד המועמדים לתפקיד המפכ"ל הבא של המשטרה.

פרי, לשעבר סגן נספח המשטרה בארצות הברית, הגיש כבר לפני כשנתיים תלונה למבקר המדינה כנגד דנינו ויתר בכירי האגף דאז. בתלונה האשים את דנינו בכך שפעל מתוך שיקולים לא עניינים ומנע את מעצרם של האחים והעמדתם לדין על ידי מדינת ישראל.
פרי טען בתלונתו כי הטיפול בתיק "לווה במאבקי יוקרה בצמרת אגף החקירות והמודיעין" אשר מנעו מדנינו לעצור את האחים, מאחר ולא רצה שקצין אחר במשטרה יזכה ב"קרדיט" על ביצוע המהלך. לטענת העותרים, מבקר המדינה זימן את פרי במטרה לברר את התלונה רק בשבוע שעבר, לאחר שבמשך שנתיים מאז הגשתה לא ביצע המבקר פעולות בדיקה לבירור התלונה.

על פי ההערכות, מבקר המדינה צפוי היה להודיע בקרוב כי אין מניעה למנות את דנינו לתפקיד המפכ"ל, אך כעת יתכן שהודעה ברוח זו תידחה בגין החקירה. חשוב להדגיש כי גם אם המבקר היה מאשר את מינוי דנינו, זכייתו בתפקיד השוטר מספר אחת לא מובטחת, שכן על פי הערכות המועמד המוביל הוא ניצב שחר איילון, מפקד מחוז תל אביב.

מהמשטרה נמסר בתגובה: "לקראת בחירת המפכ"ל הבא, מנסים גורמים בעלי מניעים אישיים להכשיל ולטרפד מהלך זה, זאת באמצעות טענות ישנות, שחוקות, ממוחזרות וחסרות כל שחר. המניע משותף הוא אכזבה ומרירות מהחלטת הארגון שלא לקדמם. המטרה היא אחת- לפגוע במפקדם לשעבר, המועמד למפכ"לות, ניצב דנינו, קצין שלבטח איננו זקוק למליצי יושר ומעשיו והצלחותיו מדברים בעד עצמם".

"בהמשך להחלטת בימ"ש העליון מתאריך 6.12.10 על הסגרת האחים אברג'יל הרי שמדובר בחקירה שהביאה לידי ביטוי ומיצוי את יכולות משטרת ישראל בתחום המודיעין והטכנולוגיה. מדובר בהמשך רצוף של המאבק בארגוני הפשיעה, מאבק שקצר הצלחות רבות בשנים האחרונות תוך התמודדות מערכתית ארוכת טווח. ההסגרה מהווה מהלך משלים לחקירה, שנפרשה על פני מספר שנים. החקירה המורכבת נוהלה ביאחב"ל וברשות למלחמה בסמים האמריקאית תוך שיתוף פעולה מלא ותוך הפגנת יכולות חקירתיות ואופרטיבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully