וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השריפה בכרמל: בבית אורן חוששים מהשיבה הביתה

יהושע בריינר

6.12.2010 / 0:02

חברי בית אורן מצפים לחזרה לביתם לאחר שוך השריפה הגדולה שהשתוללה בקיבוץ, אך הציפייה מלווה בחששות כבדים. "הכל נשרף, אבל אנחנו נשקם את עצמנו ונבנה את הבית מחדש"

נדמה שההודעה על השתלטות כוחות האש על השריפה בכרמל איננה מנחמת את תושבי קיבוץ בית אורן, שגם הלילה ישהו בבית הארחה בקיבוץ נחשולים. תושבי בית אורן שכבר הספיקו לראות את ההרס הרב שגרמה השריפה, מספרים על המראות לשכניהם, וכולם חוששים מהרגע שבו יכנסו שוב בשערי הקיבוץ שאהבו. הערב (ראשון) הם התכנסו לאסיפה מאולתרת, מנסים לחזק האחד את השני ובעיקר לנסות ולהבין מה יקרה מעתה והלאה. "לחזור לבית?", שאל עופר פולק, אב לשני ילדים קטנים, "אבל כבר אין בית. הכל נשרף, אהל אנחנו נשקם את עצמנו ונבנה את הבית מחדש. כל מה שהלך בשריפה אפשר לרכוש בכסף, למעט כמה פריטים שהיו סנטימנטליים לאשתי והרדיו הישן של סבתי".

קיבוץ בית אורן בשריפת הענק בכרמל, דצמבר 2010. דן בלילטי, AP
"כל מה שהלך בשריפה אפשר לרכוש בכסף"/AP, דן בלילטי

מיכל ארז בת ה-23 כבר הספיקה לבקר בקיבוץ. "אנשים מאוד רוצים לחזור, אבל אם להגיד את האמת, אין לאן לחזור", היא אומרת. "המראה של הבתים השרופים הוא מחריד. המקום נראה כמו שכונת רפאים וזה מאוד מדכא להיות שם ולראות את המקום שאהבת מפויח ושרוף. אנחנו לא רוצים לזכור את הבית שלנו ככה. אני חושבת שרוב האנשים לא עיכלו עדיין את מה שקרה".

עיקר הנזק בקיבוץ נגרם לשכונה הדרומית, שם נשרפו לחלוטין כמה עשרות דירות. גם יתר בתי הקיבוץ, אומרים כאלה שכבר ביקרו בו, מפויחים. כעת, משכבתה האש, מתחילים תושבי הקיבוץ לברר על אפשרויות שיקום הבתים ועל השמאים שעתידים לבוא ולאמוד את הנזק. ותיקי הקיבוץ ממתינים לעלייה המחודשת להר בעיקר על מנת לראות במו עיניהם את נזקי השריפה.

"אני חוששת לראות את הקיבוץ אבל רוצה לשוב", אומרת שרה נבג'ו בת ה-70, "הקיבוץ היפה והשקט שבו כולם היו מאושרים הפך בתוך כמה ימים לטרגדיה. אני רוצה מאוד לשוב אבל פוחדת לראות מה קרה לשביל שאני אוהבת לטייל בו מדי יום. לא תיארתי לעצמי שיבוא יום כזה".

תושבי הקיבוץ יחזרו אליו ככל הנראה מחר בעקבות קבלת אישור הן משירותי הכבאות והן מגורמי איכות הסביבה שבדקו את רמת זיהום האוויר מחשש להימצאות חומרים רעילים בשטח.

עדכון ראשון: 05.12.2010, 22:22

קיבוץ בית אורן בשריפת הענק בכרמל, דצמבר 2010. דן בלילטי, AP
עיקר הנזק בקיבוץ הוא לשכונה הדרומית/AP, דן בלילטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully