וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שריפה בכרמל: שר הפנים לשעבר תוקף את אלי ישי

4.12.2010 / 23:58

בעקבות התוצאות הקשות בשריפה בכרמל, תקף שר הפנים לשעבר מאיר שטרית את מחליפו אלי ישי: "מרגע שעזבתי - הכל מת. הבעיה היא שמחכים לאסון כדי לטפל בבעיות"

נמשכים חילופי האשמות במערכת הפוליטית בעקבות שריפת הענק שפוקדת את הכרמל. שר הפנים לשעבר, ח"כ מאיר שטרית תקף הערב (שבת) בחריפות את שר הפנים המכהן אלי ישי. בשיחה עם וואלה! חדשות האשים שטרית כי הוא התחיל לפעול להקמת רשות כבאות ארצית וגיוס התקציב הנדרש להשלמת ציוד וכוח אדם, שהיה כפוף בביצוע רפורמה ברשות הכבאות, אולם מאז שישי החליפו בתפקיד לפני כמעט שנתיים, "הכל מת".

שריפת הענק בכרמל, עוספייה, יום שבת. עומר מירון
"הכל מת"/עומר מירון

"הייתי שר הפנים הראשון שטיפל ברצינות במצב כיבוי האש", קבע שטרית. "כשנכנסתי לתפקיד ב-2007 בדקתי את מסקנות מלחמת לבנון השנייה וראיתי שמערך כיבוי האש לא נותן מענה למדינת ישראל. הסיבה שמערך הכיבוי עבד במלחמה היא משום שגייסו את כל הכבאים מכל הארץ לצפון, אבל אם הייתה מלחמה בכל הארץ לא היה לזה שום כיסוי. ישבתי עם מנהל כבאות ארצי, שמעון רומח, ועברנו על מה שצריך להשלמת הציוד והתקנים. המסקנה היתה שצריך מינימום חצי מיליארד שקל כדי לכסות על החסרים".

עוד אמר שטרית כי "שלחתי מכתב לראש הממשלה ולשר האוצר שבו אני מסביר באריכות מה מצב מכבי האש ואנחנו דורשים את הסכום כדי לתת כיסוי רציני לבעיית כיבוי האש במדינה. לצערי אפילו לא טרחו לענות למכתב. העליתי את הנושא שוב בדיון בממשלה וחזרתי על הדרישה. האוצר אמר שהוא לא מוכן לתת כסף אלא אם נעשה רפורמה בכיבוי האש מה שתכננתי לעשות ממילא".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
שריפת הענק בדלית אל-כרמל, יום שבת. אורי לנץ
המסקנה היתה שצריך מינימום חצי מיליארד שקל/אורי לנץ

"החלטתי ללכת על הרפורמה, וביצעתי שלושה דברים", סיפר שטרית, "העברתי החלטת ממשלה שמקימים רשות ארצית, התחלנו בהליך של הכנת חוק לכך וניהלתי משא ומתן עם העובדים וההסתדרות ביחס לשינוי במעמדם. אחת הדרישות הבסיסיות שלהם הייתה שתהיה זכות שביתה. אמרתי שזה לא בא בחשבון. ניהלנו משא ומתן ארוך ומתקדם ואז נפלה הממשלה וכל העסק נעצר. מרגע שעזבתי הכל מת. הבעיה היא שמחכים לאסון כדי לטפל בבעיות".

בנוגע למחליפו אמר ח"כ שטרית כי "אלי ישי היה שר פנים בשנתיים האחרונות. נכון לעכשיו הוא לא עשה כלום. זה לא הדבר היחיד שהוא לא עשה כלום".

דוברו של השר ישי, רועי לחמנוביץ', מסר בתגובה לדברים כי "השר ישי דרש בישיבת הקבינט ביום שישי וישוב וידרוש בישיבת הממשלה מחר הקמת ועדת חקירה ממלכתית לחקר המחדלים ברשות הכבאות. השר בעד שכל הגורמים הרלוונטיים במדינת ישראל בעשור האחרון יעמדו בפני בדיקה מדוקדקת, ולאחר הבדיקה ייווכח איפה החל המשבר ומי אחראי למחדל. בכל העשור האחרון רשות הכבאות סבלה מקיצוצים. השר ישי הפעיל לחצים פוליטיים ולראשונה מזה עשור הועברו מאה מיליון שקלים לרשות הכבאות. אני מציע לגורמי אופוזיציה שונים לחדול מלהתבטא ביחס למצוקת שירותי הכבאות היות וטביעות האצבע שלהם זועקות על אחריות למחדל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully