וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרים ישראלים עושים טוב לצרכני הויטמנים

מוטי גל

29.1.2002 / 13:46

פיתחו טיפות זעירות המשפרות את ספיגת הויטמנים בגוף; יסייעו לטיפול בחומרים טבעיים אשר הוכחו כיעילים בתוספות מזון ובריאות


חוקרים באוניברסיטה העברית בירושלים פיתחו מולקולות שיסייעו בספיגת תוספי קוסמטיקה, מזון ובריאות לזרם הדם ולרקמות הגוף. הפיתוח שנעשה בשיתוף עם חברת הסטארט אפ " NutraLease" יסייע ליצרני תרופות וויטמנים להפיק את מירב התועלת מתוספי המזון למיניהם ויגביר את יעלותם על הצורכים אותם.

"תוספי מזון ובריאות ותוספי קוסמטיקה בריאותיים הם חומרים טבעיים, שרובם מורכבים מצמחים" מסביר פרופ' נסים גרטי ממכון קזאלי לכימיה יישומית בבית הספר למדע באוניברסיטה העברית בירושלים, "רבות מהתוספות אינן מסיסות במים או בשמן ולכן קשה לגוף לספוג אותם". לדבריו על אף היתרון שבצריכה נורמלית של תוספות באמצעות דיאטה מאוזנת, השפעתם על הצרכנים לרוב שולית. רוב תוספי המזון והבריאות אינם נספגים בגוף.

חברות תרופות עשויות לגלות עניין


ה"ננו- מולקלות" אותם פיתחו פרופ' גרטי ועמיתו ד"ר אברהם אסרין, הם חומרים עשויי מים, שמן, לעיתים גם אלכוהול, וחומרים ממיסים אחרים, המסוגלים לספוג כמות גבוהה ומשמעותית של חומר פעיל ממקורות צמחיים.

המולקולות, דמויות "טיפות" נושאות את תוספי המזון והבריאות דרך קרומי מערכת העיכול, ומשחררות אותם בהגיעם ליעדם. ניתן גם לייבש אותן וליצור אבקת "אינסטנט" הניתנת לשחזור במים. כל "טיפה" מותאמת במיוחד לתוסף המזון והבריאות.

פרופ' גרתי וד"ר אסרין, בשיתוף עם חברת "יישום" למחקר ופיתוח, משקיע אוסטרלי וחממת יזמים מאשקלון, ייסדו חברת סטארט אפ בשם NutraLease המייצרת את המולקולות. בין העשויים להתעניין בפיתוח החדש, חברות מזון ותרופות אשר יבקשו טכניקות להמסת תוספי המזון למוצריהם. מבין החומרים הפעילים אותם הצליחו כבר החוקרים להמיס: פיטוסטרולים העוזרים למניעת הצטברות כולסטרול, לוטאין המעכב התפתחות קטרקט (עכירות עדשת העין) וליקופן המקטין את הסיכוי ללקות בסרטן הערמונית ובסרטן השד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully