וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגנזי: נעבור לרישיון באוקטובר 2015

אמילי גרינצווייג

15.11.2010 / 13:14

בדיון בוועדת הכלכלה אמר שאול מגנזי, המשנה למנכ"ל רשת: "כמו שזה נראה עכשיו, נעבור לשידור ברישיון רק בתום תקופת הזיכיון, באוקטובר 2015". בנוסף, אושרה הצעת הרוויזיה של ח"כ נחמן שי

"כמו שזה נראה עכשיו, אנחנו נעבור לשידור ברישיון רק בתום תקופת הזיכיון, באוקטובר 2015", כך אמר היום (שני) שאול מגנזי, המשנה למנכ"ל רשת, בדיון ועדת הכלכלה בנושא הצעת חוק המעבר מזיכיונות לרישיונות.

בדיון על הסדר פריסת חובות הזכייניות, ביקשה מועצת הרשות השנייה לקבוע כי חובות העבר שנבעו מהפרות יש לשלם תוך 36 חודשים ממועד המעבר לרישיונות, ועד לשנת 2015.

כן ביקשה המועצה כי חובות שנבעו מהפערים שבין ההכנסה הצפויה להכנסה בפועל של הזכייניות יפרסו על 36 חודשים, ללא תלות במועד המעבר לשידור ברישיון. באם יעברו הזכייניות לשידור ברישיון במועד המאוחר ביותר האפשרי, כלומר 2018, תתכן פריסת החובות שנבעו מפערים בהכנסות בלבד.

נציגי זכייניות ערוץ 2, רשת ו-קשת, התנגדו ליוזמה ובתגובה אמר מגנזי כי "כפי שהמצב נראה היום, מדובר בעניין חמור. נראה שכדאי לדון במה שיקרה החל ב-2015".

בתגובה להתנגדות הזכייניות ולטענה כי יש לאפשר פריסת חובות עבר גם במקרה של מעבר לשידור ברישיונות בשנת 2015, אמרה היועצת המשפטית של משרד התקשורת, נגה רובינשטיין: "מה שהיה הוא לא מה שצפוי להיות בתקופת הרישיונות. אין סיבה שבעל רישיון שהפר ימשיך לשדר".

בנוסף, במהלך הישיבה אושרה הצעתו של ח"כ נחמן שי, כי באפיקים 22 ו-10 לא ישודרו גם שידורי החדשות המקומיות, מרגע המעבר לשידור ברישיונות. על פי הרפורמה הצפויה, לא יוכלו שידורי החברות המסחריות להימשך באפיקים הקיימים, אבל על פי הרביזיה המוצעת של ח"כ שי, לא ניתן יהיה להפוך אותם לערוצים מתחרים ובכך לנצל את החשיפה שלהם והמוניטין שצברו כדי לשדר בהם תכניות מתחרות. על פי ח"כ שי, "גם הרצון להוסיף גורמים מתחרים לשוק התקשורת, אסור שיפגע פגיעה עמוקה במשדרים הקודמים. רפורמה צריכה להזניק את כל גורמי השידור החדשים מאותה נקודת זינוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully