וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבודה עברית בעיניים

אמילי גרינצווייג

9.11.2010 / 17:30

פורטל "דרושים" מציע, במייל דיסקרטי לגופים שונים, לקבל חשיפה בתכנית "עבודה עברית" שמשודרת ב-רשת תמורת 12 אלף שקלים. הרשות השנייה: "במידה ויימצא כי הדברים נכונים הנושא יטופל בחומרה"

תוכן שיווקי במסגרת התוכנית "עבודה עברית" של זכיינית ערוץ 2 רשת? במייל חסוי שנשלח מטעם פורטל "דרושים" לגופים רבים, מודיע הפורטל על שיתוף פעולה בין הפורטל לבין התכנית במסגרתו תוכל כל חברה אשר מגייסת עובדים להשתתף בתוכנית, תמורת תשלום של 12 אלף שקלים.

במכתב מפורטים הדרכים לקבל את התמורה להשקעה: "לקוחות פורטל דרושים יכולים לקבל חשיפה בערוץ 2 באמצעות כתבה שתצולם במשרדי החברה. מטרת הכתבה, הינה להציג את חברתכם מול מועמדים, לחזק את המוניטין שלכם כגוף מעסיק ולגרום בסופו של דבר למועמדים איכותיים לפנות אליכם. כל תכני הכתבה יקבעו בשיתוף מלא שלכם. מה ניתן להציג בכתבה? תפקידים אותם אתם מעוניינים לאייש, ראיונות עם עובדים / מנהלים בחברה, צילום האווירה בחברה, יום כיף לעובדים או כל פעילות רווחה אחרת".

עוד מפורטת במכתב מידת החשיפה המוצעת: "הכתבה תשודר פעמיים בערוץ 2, בבוקר ובלילה. בנוסף, הכתבה תקבל חשיפה באינטרנט, באתר התוכנית ובאתר פורטל דרושים. בונוס: הכתבה המצולמת תעמוד לרשותכם על מנת שתוכלו להציגה באתר החברה או בכל מקום אחר שתבחרו", וכאמור, התשלום הנדרש: "לשם הפקת הכתבה נדרשת השתתפותכם בעלות של 12,000 שקלים בלבד. כאמור, מלבד החשיפה בערוץ 2 ובאינטרנט תוכלו להשתמש בחומרים כראות עיניכם".

התוכנית "עבודה עברית", בהנחיית אלוף במיל', איתן בן אליהו, משודרת ב-רשת, ב-11:00 הבוקר ובשעות הלילה.

חברת וועדת הטלוויזיה, דליה זליקוביץ', אשר מונתה להכנת דו"ח בנושא תוכן שיווקי אמרה בתגובה: "הגיע לידיעתי, כמובילת נושא התוכן השיווקי במועצת הרשות השנייה, מידע לפיהם קיימים שיתופי פעולה שאינם עולים בקנה אחד, לכאורה, עם החוק והנושא הועבר לבדיקה דחופה. תוכן שיווקי המשולב בתכנית טלוויזיה הינו פרסום סמוי ומהווה גניבת דעת של הצופים. השיקול הכלכלי אינו יכול לגבור על השיקול המוסרי ולא יתכן שיעקפו את החוק במסווה של שיתופי פעולה המטעים את הציבור. מדובר בעבודה בעיניים".

מהנהלת הרשות השנייה נמסר :"הועבר מסמך המעלה חשש לפעילות האסורה על פי החוק והכללים בתחום מכירת אייטמים. הנושא נמצא בבדיקה על ידי הנהלת הרשות. במידה וימצא כי הדברים נכונים הנושא יטופל בחומרה רבה בהתאם למדיניות האכיפה בנושא".

מרשת נמסר בתגובה: "רשת שמחה להיות חלוצה בתחום הטלוויזיה ולצאת לעזרת שוק מחפשי העבודה במדינת ישראל, שרק הולך וגדל משנה לשנה. יחד עם זאת, גם בפעילות זו, רשת ממשיכה לפעול על פי כללי הרשות השנייה".

דרור אפשטיין, מנכ"ל "דרושים" מסר בתגובה: "מאז היווסדו פועל פורטל דרושים במגוון רחב של זירות על מנת לאפשר חיבור בין מחפשי עבודה למעסיקים פוטנציאלים. במסגרת היותנו לוח הדרושים המוביל בישראל קיבלנו לאחרונה פנייה לשיתוף פעולה עם התוכנית עבודה עברית המשודרת בערוץ 2. במסגרת התוכנית יוכלו לקוחות שלנו לפנות למחפשי עבודה פוטנציאלים על מנת שאלה יוכלו לשלוח אליהם קורות חיים ובתקווה יוכלו למצוא כמה שיותר מהר מקום עבודה. אנו מבטיחים כי נמשיך לפעול על מנת לאפשר יצירת קשר אמיתי ושקוף בין מעסיקים פוטנציאלים ומחפשי העבודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully