וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תאונה גרעינית חמורה בכור בדימונה בשנות ה-60”

גלעד גרוסמן

5.11.2010 / 0:41

בתביעה שהוגשה למחוזי בפ"ת טוען עובד בכיר לשעבר בקריה למחקר גרעיני בדימונה ובנחל שורק, כי מחלת הסרטן בה לקה נגרמה מחשיפה לחומרים רדיואקטיביים במהלך תאונה שאירעה בכור בשנות ה-60

באמצע שנות ה-60 התרחשה בקריה למחקר גרעיני בדימונה (קמ"ג) "תאונה גרעינית חמורה", כך נטען בתביעה שהוגשה אתמול (חמישי) לבית המשפט המחוזי בפתח תקוה נגד הוועדה לאנרגיה אטומית. התובע, כיום בן 73, הוא בכיר לשעבר במרכז למחקר גרעיני בנחל שורק (ממ"ג) שעבד כ-35 שנה הן בממ"ג והן בקמ"ג ולפני כשנה חלה בסרטן הריאות.

על פי התביעה, בשנות ה-60 עבד התובע כפקח קרינה בנחל שורק ובסוף שנת 66 נשלח לדימונה כדי להשתתף בטיפול בתוצאות אותה תאונה. יצוין כי כתב התביעה אינו מפרט מה בדיוק התרחש בקמ"ג ומה היו תוצאות התאונה. בעבר פורסם כי בתחילת שנות ה-70 היתה בקמ"ג תאונה נוספת שכתוצאה ממנה נהרגו חמישה אנשים.

לטענת התובע, הוא נחשף לקרינה מייננת ממקורות רדיואקטיביים שונים ולחומרים כימיים שונים וכתוצאה מכך חלה בסרטן. בתביעה נטען כי הוועדה לאנרגיה אטומית לא סיפקה אמצעי מיגון לעובדים ולא מיגנה את המכשירים השונים מפני סכנת דליפה רדיואקטיבית. התביעה, בסכום של מעל 2.5 מיליון שקלים מצטרפת ל-45 תביעות נגד הוועדה הנידונות כיום בבית המשפט המחוזי בפתח תקוה. דוברת הוועדה לאנרגיה אטומית יעל דורון מסרה בתגובה לפירסום כי "הדברים המתוארים בכתב התביעה רחוקים מאד מהאמת, יחד עם זאת, מתוך כבוד לאותו אדם לא נפרט מעבר לכך, אלא בבית המשפט".

עדכון ראשון: 19,44, 04.10.10

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully