וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לדור: הר-שפי מוזמנת לערער בעצמה על ההרשעה

18.10.2010 / 13:52

לאחר ההודעה על דחיית הבקשה לקיים משפט חוזר למרגלית הר-שפי, שהורשעה באי מניעת רצח ראש הממשלה המנוח יצחק רבין, הדגיש פרקליט המדינה כי "פתוחה בפניה הדרך להגיש בקשה"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק)

פרקליט המדינה משה לדור התייחס היום (שני), במהלך ביקור בכנסת, לבקשת גורמים בציונות הדתית לערוך משפט חוזר למרגלית הר-שפי. "ההחלטה מדברת בעד עצמה", אמר לדור. "מדובר בבקשה על פני שלושת רבעי עמוד שנבחנה על ידינו". הוא הוסיף כי הר-שפי רשאית לערער על ההחלטה בעצמה.

אתמול הודיע לדור כי הוחלט לדחות את הבקשה לבטל את הרשעתה של מרגלית הר-שפי, שהואשמה והורשעה באי מניעת רצח ראש הממשלה המנוח יצחק רבין. ממשרד המשפטים נמסר כי "הפנייה נדחתה על ידי פרקליט המדינה לאחר שנמצא כי מדובר בפנייה זהה לזאת שהועברה בשנת 2008 ליועמ"ש דאז, מני מזוז, שלא מצא בסיס להפעלת הסמכות החריגה המאפשרת ליועץ המשפטי לממשלה ליזום בקשה למשפט חוזר".

לדור אמר היום בכנסת כי "אנחנו ואתם צריכים לדעת שהיועץ המשפטי לממשלה הקודם, על פי בקשה מנומקת יותר, החליט החלטה עניינית לדחות את הבקשה למשפט חוזר מלפני שנתיים. כלום לא השתנה מאז ועד היום. הנימוקים שהצדיקו את דחיית הבקשה הזאת נותרו בעינם".

"לא קראו את חומר הראיות"

פרקליט המדינה הדגיש כי "לא מרגלית הר שפי הגישה את הבקשה, אך פתוחה בפניה הדרך להגיש בקשה אם היא חושבת שיש לה עילה. הבקשה מטעמם של אחרים, ניכר עליה שהאחרים לא קראו את חומר הראיות, לא קראו את הכרעת הדין ואת פסק הדין שניתן פה אחד בבית המשפט העליון, ולפיו היא הייתה מעורבת ועברה את העבירה שיוחסה לה. כל השאר זה סוג של גל שמלווה את ההליך המשפטי שקבלתו קשורה בכך שאנשים לא מכירים את החומר עצמו".

עם זאת ציין לדור כי "כל בקשה של הר-שפי תידון לגופה ואם היא תבקש אין ספק שהמערכת תבחן את הבקשה. אם נימוקיה יימצאו נכונים עמדת המדינה תהיה להסכים למשפט חוזר. דעתי היא שהמצב רחוק מכך, משום שלכאורה פסק הדין מבוסס על ראיות שהמחלוקת לגביהם מזערית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully