וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שי אבוטבול: "הייתי עם רגל וחצי בחוץ"

17.10.2010 / 15:09

בהפועל תל אביב אמרו שהוא כבר לא מתאים לרמות האלה, היו כאלה שלא מיהרו לתת לו חוזה חדש, שלא האמינו שיצליח להתאושש מהפציעה. היום שי אבוטבול הוא לא רק מנהיג המהפך של הדאבליסטית, בעיני רבים הוא צריך להיות המנהיג. פרופיל וראיון

לפני כשלושה חודשים נחתה הפועל תל אביב באוסטריה למחנה אימונים לקראת מוקדמות ליגת האלופות. האדומים עדיין ניסו אז להשלים את הסגל לקראת העונה החדשה ובעיקר למצוא מחליף לדגלאס דה סילבה שכבר סיכם את תנאיו בליל. אחרי מספר ימים במחנה, נחת גם דה סילבה באוסטריה זאת לאחר שהתברר כי העסקה עם ליל טורפדה. הברזילאי היה עם הראש באדמה והיחיד שהצליח לדבר אל ליבו ללא פחד היה שי אבוטבול. "אתה במקום שכולם אוהבים אותך, עוד תגיע לקבוצות גדולות", אמר לו הקשר. גם אחרי אותה שיחה, אסף אליו אבוטבול את דה סילבה ודאג לו כאילו הוא חלק ממשפחתו. לא פלא שאחרי המשחק המצוין של אבוטבול מול נתניה, אמר דה סילבה בחדר ההלבשה: "כל כך מגיע לו, זה בנאדם עם נשמה גדולה".

דגלאס דה סילבה שחקן הפועל תל אביב חוגג עם שי אבוטבול. ברני ארדוב
ידע להעריך את המחווה. דה סילבה עם אבוטבול/ברני ארדוב

אלו הם הפרטים הקטנים של קבוצת כדורגל שנראים רק בחדר ההלבשה, אבל אמש (מוצ"ש) בדרבי ראינו המחשה על רטוב להשפעה החיובית האדירה שיש לשי אבוטבול (27) על המערכת של הפועל תל אביב. גם כמובן כקשר אחורי מצוין, אבל גם בצד המנטלי ובכוח שהוא מוסיף לכולם. בדרבי הוא שם סופית את הכיסוח של אוקוצ'ה מאחוריו. "ממש לא האמנתי שעוד אהיה מצטיין בדרבי", אומר אבוטבול לוואלה! ספורט. "הייתי כבר עם רגל וחצי מחוץ למועדון ובטח שלא האמנתי שאהיה בכלל בדרבי. למזלי, זו הפועל הכי מגובשת שהיתה אי פעם, וזה עזר לי להיכנס מהר לתלם. אני מאושר".

מנהיג חדש

זה לא טבעי שאבוטבול אומר שהוא מאושר. בזמן שהפועל תל אביב חגגה את ה-2:3 בזלצבורג, למשל, אבוטבול חווה את אחד הערבים הקשים בחייו. הקשר שלא יצא עם הקבוצה למשחק עקב מחלה קיבל אור ירוק מההנהלה לעבור להפועל באר שבע, כשהנימוק של חלק מהגורמים במערכת לשחרור היה: "עם כל הכבוד, הוא כבר לא מתאים לרמות האלה".

גם אחרי הפציעה, ממנה לקח לו המון זמן להתאושש, אבוטבול היה סוג של סלע מחלוקת והביא לעימות הראשון בין טביב להראל. בקיץ הקודם אבוטבול היה אמור להאריך את חוזהו בקבוצה ודרש חוזה לחמש שנים. גבי קצרה וטביב התנגדו לרעיון להחתים שחקן לתקופה כזו ארוכה בלי היכולת לדעת כיצד יחלים. הראל ואמיר לובין ידעו איזה ערך סמלי יש באבוטבול ובסוף ניצחו בקרב והחתימו את הקשר לחמש שנים ואפשרו לחזור להתרכז לגמרי בשיקום.

"כבר מול ליון ומול מכבי נתניה ראינו את האיכויות ששי מוסיף", מנתח ריפעת טורק. "הוא זה שהביא את השינוי. חייבים עכשיו לתת לו שקט, לתת להרגיש חשוב במערך, לתת לו להוביל. אחרי הכישלון עם הרכש, הפתרון היחיד הוא לתת את המפתחות לאבוטבול. הוא צריך להיות העונה המנהיג של הפועל במרכז השדה. אם נתנו לזרים לא מוצלחים לשחק, אין סיבה לא לתת לתת לשי הזדמנות להנהיג".

"בשבילי הכי חשוב זה לקבל צ'אנס ולהוכיח שמגיע לי להיות בהרכב", אומר אבוטבול. "אני רוצה להיות חלק חשוב במערך לעזור לקבוצה לזכות בתארים. לפני שנשארתי, הרגשתי לא טוב בהפועל. בתוך תוכי לא רציתי לעזוב, אבל לא היתה לי ברירה כי לא שיחקתי. לי היה ברור שאחזור לעצמי. אני שמח שיצא מזה רק טוב. ההרגשה אחרי הדרבי מצוינת".

תחושת העלבון

במרץ האחרון, כשנה אחרי הפציעה, קיבל סוף סוף אבוטבול הזדמנות בהרכב, אך הקשר נראה חלוד. החזרה שלו לא היתה חלקה, אירועים כמו העימות עם קנדה על הכסף שנעלם העיבו, והקושי המנטלי היה קשה יותר מהקושי המקצועי. בטח כשהוא היה צריך להשתלב בקבוצה שכבר רצה מצוין. כנראה שאבוטבול היה צריך לחכות לרגע הזה, שבו הקבוצה תצטרך אותו. והוא הגיע לרגע הזה מוכן. "נכון שבפני כולם הוא תמיד נראה אותו בחור ואף פעם לא התלונן", מספר חברו לקבוצה. "היה לו מאוד קשה באותה תקופה. באימון הוא תמיד היה מחייך ולא הראה לאף אחד כי הדברים משפיעים, אבל כשהיה חוזר הביתה הוא פשוט היה עצוב מהמצב ולקח קשה את העובדה כי הוא כבר לא באותו מעמד שהיה".

כדי לעכל דברים כמו ירידה במעמד שאותו בנית בעמל רב ומבט מהצד על הקבוצה שלך שמסתדרת מצוין בלעדיך, אבוטבול פנה לדרך היחידה שעובדת: אימונים, אימונים ועוד אימונים. ריצות בים, תרגולי אקסטרה בוולפסון. מה שלא בא בעבודה קשה, יבוא בעבודה קשה מאוד. "אני תמיד מעדיף לתת לשחקן בית את המקום שלו בהרכב מאשר לתת את הבמה לעוד זר בינוני", קובע שייע פייגנבוים. "לשי יש את כל היכולות הטכניות לחזור ולהיות בורג מרכזי בקבוצה. שחקנים גדולים ממנו נבהלו מפציעות טראומטיות כאלה ובכדי להחזיר אותו צריך לתת לו את הגיבוי בצוות המקצועי. יחד איתו ועם אביחי ידין וערן זהבי, הפועל לא צריכה לחפש חיזוק בעמדת הקישור האחורי. בטח אחרי המשחקים באירופה".

מה שמצחיק בכל הסיפור הזה הוא הטיימינג בו הסיפור קיבל תפנית. הרי אבוטבול נכנס לסגל בגומלין מול זלצבורג רק כי היה צריך לעבות את רשימת השחקנים. מי האמין שייכנס כמחליף ויביא לתפנית. מי חשב שאקורד הסיום יהפוך לרגע המהפך. אפשר להיות רגועים: הפועל מצאה כבר מחליף לרומן רוקי. "היו לי הרבה רגעים קשים ומתסכלים, אבל תמיד ידעתי שאחזור לעצמי", מסכם אבוטבול. עכשיו גם הפועל יודעת.

גל אלברמן שחקן מכבי תל אביב מול שי אבוטבול שחקן הפועל תל אביב. קובי אליהו
לא מפחד להיכנס לתיקולים, הפציעה מאחוריו והעתיד נראה לפניו. אבוטבול בדרבי/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully