וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתה ברשויות המקומיות: לא יחולקו דו"חות חניה

5.10.2010 / 8:22

מרכז השלטון המקומי משבית את הרשויות המקומיות, למעט י-ם, בדרישה להעלות את תקציבי האיזון הממשלתיים ב-600 מיליון שקל ולהשיב חצי מיליארד שקל שקוצצו, לטענתו, מתקציבי החינוך. במסגרת השביתה לא יינתנו דו"חות חניה ולא תיאסף אשפה. האוצר: אין הצדקה להכביד על התושבים

שי מכלוף

(צילום: יגור מזור, שי מכלוף, עריכת וידיאו: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

הרשויות המקומיות ברחבי הארץ מקיימות היום (שלישי) שביתת אזהרה, במחאה על הקיצוצים והשחיקה בתקציבי החינוך ובמענקי האיזון שמעניקה להן הממשלה. השביתה אינה כוללת את ירושלים.

במסגרת השביתה, לא יפעלו מחלקות הרווחה וההנדסה ברשויות וכן מתנ"סים שאינם מופעלים על ידי החברה למתנ"סים. בנוסף, לא תיאסף אשפה, לא תתוקן תאורת הרחוב, לא יתוקנו ליקויים בדרכים, לא תתקיים קבלת קהל, לא יינתן מענה טלפוני, לא יינתנו דו"חות חניה ולא יפעלו הפקחים העירוניים.

כמו כן, יופסקו השירותים הניתנים למשרדי הממשלה הממוקמים בחלק מהערים. מערכת החינוך תפעל כסדרה, מוקדי 106 יעבדו במתכונת חירום, המועצות הדתיות ושירותי הדת יספקו שירותים כרגיל. השירותים הווטרינריים ישבתו אף הם ולא יבצעו קבלת קהל, חיסונים, רישוי עסקים וטיפול שוטף. בדיקות בשר ודגים החיוניות לבריאות הציבור יתבצעו כרגיל.

בין 8:30 ל-10:00 נחסמו לסירוגין למעלה מ-30 צמתים מרכזיים בישראל, מקריית שמונה ועד דימונה. בין הצמתים שייחסמו בשל הפגנות שמקיימים בהם עובדים ברשויות המקומיות: צומת נהריה, צומת גולני, צומת שער הגיא, צומת יד מרדכי, צומת תל חי, צומת דרור, צומת כפר קרא, צומת כרמיאל וצומת התשבי.

ביום שני הבא, עם פתיחת מושב החורף של כנסת, מתכנן מרכז השלטון המקומי הפגנה גדולה בירושלים והקמת אוהל מחאה מול הכנסת, אוהל שבו תפגין בכל שבוע רשות מקומית אחרת.

"הרשויות על סף קריסה כלכלית"

השלטון המקומי דורש מהממשלה להשיב לרשויות כ-600 מיליון שקלים מתקציבי החובה שלדבריו קוצצו, ועוד כ-500 מיליון שקלים מתקציבי החינוך שלטענתו קוצצו.

יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט, מסר כי "מתוך אחריות לאומית, סייענו לפתוח את שנת הלימודים כסדרה, אף שעשרות רשויות מצויות על סף קריסה כלכלית ואין להן מאיפה לממן את השירותים לתושבים, מפני שהממשלה קיצצה את תקציבי החובה הממשלתיים. הממשלה מנסה להעביר את נטל המימון אל כיסם של האזרחים וההורים, ואנחנו אומרים: עד כאן".

גורמים במשרד האוצר אמרו כי "שר האוצר ומשרדו עמדו בכל ההתחייבויות כלפי מרכז השלטון המקומי, כפי שסוכמו בחודש מרץ השנה. צר לנו שחלק מראשי הרשויות מתכוונים לקיים שביתת אזהרה ולפגוע בשירותים הניתנים לתושביהם".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

"הייתה התקדמות חיובית במו"מ"

בכיר במשרד האוצר אמר לוואלה! חדשות כי "נשק השביתה הוא פאסה. אפילו הסתדרות העובדים כבר לא משתמשת בנשק הזה. לא ייתכן שמשא ומתן מוצלח מתנהל - ובו בזמן מתקיימת שביתה חסרת תכלית שמכבידה על חיי התושבים".

לטענת ראש מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט, אנשי האוצר מנהלים את המשא ומתן על גובה המענקים בצורה כושלת ומכעיסה, אולם ישנם בכירים, שותפים למשא ומתן מול האוצר שחולקים על דברי בוחבוט. ממסמך שהגיע לידי וואלה! חדשות עולה, כי שמוליק ריפמן, ראש המועצה האזורית רמת נגב ויו"ר המועצות האזוריות, כתב לראשי המועצות לפני שבועיים עדכון מיוחד על ההתקדמות המוצלחת במשא ומתן מול האוצר.

שלמה בוחבוט הגיב הבוקר למסמך של ריפמן ואמר: "שמוליק ריפמן לא יודע על מה הוא מדבר. כנראה במועצה אזורית קטנה של 2000 תושבים, לא מרגישים כ"כ את הקיצוץ המתמשך במענקי האיזון. ריפמן היה שותף להצבעה על השביתה בשלטון המקומי, והצביע בעד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully